דסק"ש של אלשטיין הגישה הצעת רכש מלאה לנכסים ובניין

דסק"ש מעוניינת לרכוש את החזקות הציבור בחברה הבת תמורת 653.7 מיליון שקל, במטרה למחוק את מניותיה מהמסחר בבורסת ת"א • הצעתה משקפת פרמיה של 3.4% בלבד ביחס למחיר מניית נכסים ובניין בבורסה

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

איש העסקים אדוארדו אלשטיין מבקש לקפל שכבה בפירמידת דסק"ש (דיסקונט השקעות) שבשליטתו, במטרה לעמוד בדרישות חוק הריכוזיות. אמש הגישה דסק"ש הצעת רכש מלאה להחזקות הציבור במניות החברה הבת, נכסים ובנין , וזאת במטרה למחוק אותן מהמסחר.

דסק"ש, שמחזיקה כיום ב-68.83% ממניות נכסים ובניין, מציעה כעת לרכוש את יתרת המניות שבידי הציבור בתמורה ל-653.7 מיליון שקל. הצעת הרכש מותנית בהיענות מספקת של הציבור שתאפשר את רכישת מלוא המניות ומחיקתן מהמסחר.

ממתווה הצעת הרכש עולה כי דסק"ש מציעה לרכוש את המניות במחיר של 333 שקל למניית נכסים ובניין, המשקף פרמיה של 3.4% על מחיר של 322 שקל בו סיימה אתמול המניה את שבוע המסחר בבורסה. לדברי דסק"ש, הונה העצמי של נכסים ובניין עמד בסוף מארס על 1.595 מיליארד שקל, או 253.258 שקל למניה, כך שההצעה משקפת פרמיה של 31.5% ביחס להון העצמי.

לדברי דסק"ש, אם תושלם הצעת הרכש, תיהפך נכסים ובניין לחברה פרטית בבעלותה המלאה של דסק"ש. עם זאת, החברה תיוותר חברה מדווחת בשל אג"ח בהיקף של 4.97 מיליארד שקל ערך נקוב שהנפיקה בעבר בבורסה, ותצטרך למצוא פתרון לעניין זה כדי שהחברה לא תמשיך להיחשב כחברה שכבה לפי הגדרות חוק הריכוזיות.

דסק"ש היא חברת החזקות שמחזיקה גם בסלקום, שופרסל, אלרון ובבית ההשקעות אפסילון. נכסים ובניין מהווה את זרוע ההשקעות בנדל"ן של דסק"ש ופועלת גם היא כחברת החזקות, באמצעות חברות בנות ציבוריות ופרטיות. קודם לפרסום פרסמו שתי החברות את תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2019.

דסק"ש רשמה ברבעון הראשון הפסד לבעלי המניות של 31 מיליון שקל, בין השאר, בהשפעת הפסדיה של אלרון, וזאת כשב-2018 כולה הציגה דסק"ש רווח נקי לבעלי המניות של 539 מיליון שקל. לדברי דסק"ש, היו בידיה בסוף מרץ השנה מזומנים בשווי של 1.851 מיליארד שקל, כשסך הפירעונות של קרן וריבית למחזיקי האג"ח שלה בשלושת הרבעונים הנותרים של 2019 ובשנת 2020 מסתכמים בסך של 536 מיליון שקל ו-482 מיליון שקל, בהתאמה.

נתונים אלו מלמדים כי בידי דסק"ש די והותר אמצעים נזילים להשלמת הצעת הרכש ממקורותיה העצמיים בלבד. עוד עולה מהדוחות כי נכון לסוף מרץ 2019 עמד ההון העצמי של דסק"ש על 1.868 מיליארד שקל, וזאת לעומת 2.317 מיליארד שקל בסוף 2018.