שמולי: חבל שהתינוק שלי לא יכול להעיד על השיחה עם אבי גבאי; דמי רותח

יו"ר העבודה אבי גבאי סיפר הבוקר בגל"צ כי הוא ישב עם ח"כ איציק שמולי שלוש פעמים, ורק בפגישתם האחרונה, לדבריו, שמולי שלל את הצעת נתניהו להצטרף לממשלה • שמולי: לא אתן יד לסילוף האמת ולשרבוב שמי לפארסה האדירה בשבוע שעבר • יחימוביץ': שקרים עלובים, חוצפה

ח"כ איציק שמולי / צילום: תמר מצפי
ח"כ איציק שמולי / צילום: תמר מצפי

במפלגת העבודה נדהמים מאמירותיו של יו"ר המפלגה, אבי גבאי. הבוקר (א') בתוכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל סיפר גבאי כי הוא ישב עם ח"כ סתיו שפיר פעמיים במהלך יום רביעי האחרון, ועם ח"כ איציק שמולי סיפר גבאי כי ישב שלוש פעמים, ורק בפגישתם האחרונה, לדבריו, שמולי שלל את הצעת נתניהו להצטרף לממשלה. 

הדברים הרתיחו את ח"כ איציק שמולי, אשר הגיב בשידור בתוכניתו של רינו צרור.

שמולי סיפר כי גבאי יצר איתו קשר לראשונה בטלפון ביום רביעי בשעה תשע בבוקר, כדי לספר לו על הצעת נתניהו, והם נפגשו פיזית בכנסת סביב השעה 12. לדבריו, הוא אמר לגבאי באופן מיידי שלא יהיה שותף להצעה של הליכוד. "גבאי אמר לי מדוע הוא חושב שזה נכון לקחת את ההצעה של הליכוד, מבחינת ההגנה על הדמוקרטיה. אמרתי לו שאין לזה רלוונטיות, כי את נושא החסינות ממילא הליכוד שואף להעביר בהצבעה בוועדת הכנסת, ואין צורך בחקיקה נוספת. אמרתי לאבי חד-משמעית שאני מתנגד לזה".

בהמשך סיפר שמולי שהוא יצא מהכנסת כדי להביא את בנו התינוק (מפני שלא היה לו סידור בייביסיטינג לאותו היום), וחזר לכנסת עם התינוק. "חבל שנבו לא יכול עדיין להעיד על מה שנאמר בחדר אצל אבי", אמר שמולי. "לא ביקשתי תפקיד ולא רציתי שום תפקיד. אמרתי לאבי: 'אני לא רוצה לעשות ממך צחוק, אל תבקש בשמי שום תפקיד'. גבאי אמר לי שהליכוד יבטל את ההצעה של חוק בוררות חובה על ארגוני עובדים, דבר שיקר ללבי. אמרתי לאבי שזה דבר חשוב לי, אבל אני לא רואה את עצמי חלק מהדבר הזה. המשוואה היא תפקידים למפלגת העבודה תמורת חסינות לנתניהו, ואני לא מסכים לזה". 

עוד אמר שמולי בראיון: "דמי רותח; לא אתן יד לסילוף האמת ולשרבוב שמי לפארסה האדירה בשבוע שעבר". 

יחימוביץ': שקרים עלובים, חוצפה

גבאי התייחס בראיון שלו הבוקר גם לביקורת הקשה של ח"כ שלי יחימוביץ' עליו. "כשהציוץ שלה נכתב, כל הפוליגרפים בישראל צפצפו קשה גם אם לא היו מחוברים לחשמל", אמר. "אף אחד מחברי המפלגה שאיתם שוחחתי לא אמר מיד שכניסה לממשלה לא תקום ולא תהיה".

אתמול כתבה ח"כ שלי יחימוביץ' דברים חמורים בטוויטר על ההתנהלות של גבאי. "הניסיון להתנער מחרפת המשא-ומתן הסודי המביש עם ביבי על-ידי שקרים כאילו גם חברי כנסת אחרים 'שקלו', הוא עלוב. אני עניתי 'לא' מיידי ומוחלט, ואני בטוחה שגם חבריי. הרקורד שלי בעניין די מספק. נימקתי מוסרית, פוליטית, ומתחתי ביקורת אישית נוקבת בפניו של המציע על החוצפה שבלקושש לעצמו תיק בכיר מתוך ההריסות".

גם ח"כ עמיר פרץ פרסם הבוקר הודעה האומרת שהוא לא היה בסוד העניינים של הצעות הליכוד, ושברגע שנודע לו עליה, הוא דחה את הכול על הסף. 

"ח"כ פרץ שמע לראשונה על האפשרות אותה בוחן גבאי להצטרפות לממשלת נתניהו מהתקשורת. פרץ לא ישב עם גבאי, לא הוצעה לו הצעה כזאת באופן אישי, וכמובן שאם הייתה ניתנת הצעה, פרץ היה דוחה אותה על הסף. גבאי ידע זאת, וזאת כנראה הסיבה שלא שיתף את פרץ". 

גם ח"כ איתן כבל מרבה לתקוף בימים האחרונים את אבי גבאי. אחרי ראיונות הבוקר כתב כבל בטוויטר: "בוקר טוב לחבריי במנזר השתקנים. פתאום הבנתם שגבאי צריך להתפטר? איפה הייתם כשניתן היה להציל את הבית ולא את עצמכם? אני נלחמתי, התרעתי והזהרתי בזמן אמת ושילמתי את מלוא המחיר. ואתם? כל מי ששתק נושא באחריות לחורבן הבית".