לפיד בישיבת הסיעה: "אמרו עלינו שאין לנו סכין בין השיניים - יש לנו סכו"ם מלא בין השיניים"

גנץ בישיבת סיעת כחול לבן: "נתניהו מתנהל באגואיסטיות מוחלטת שמובילה לטירוף מערכות ארצי"

בני גנץ ויאיר לפיד, ראשי סיעת כחול לבן / צילום: שלומי יוסף
בני גנץ ויאיר לפיד, ראשי סיעת כחול לבן / צילום: שלומי יוסף

סיעת כחול לבן, סיעת האופוזיציה העיקרית, מנסה לקושש קולות בקואליציה להצבעה עבור מועמדה למבקר המדינה, האלוף במיל גיורא רום. שיחות התקיימו עם חברי כנסת מהליכוד ומכולנו, לרבות עם ח"ח רועי פולקמן, אשר אינו מרוצה בלשון המעטה מהחבירה של ראש מפלגתו משה כחלון לליכוד.

עובדת היותה של ההצבעה חשאית מעניקה אופטימיות מסוימת לראשי כחול לבן ותקווה כי מאחורי הפרגוד ניצני המרי נגד נתניהו יבצבצו, וחברים בקואליציה יצביעו בעד מועמד האופוזיציה.

בישיבת הסיעה בכנסת הצהיר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי המאבק נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו יימשך בכל החזיתות, בכנסת ובמקומות אחרים. 

ראשי כחול לבן התכנסו אמש והחליטו על ריצה באותו מתווה גם בבחירות הקרבות, כלומר אותה רשימה, אותו יו"ר, אותה רביעייה מובילה - גנץ, לפיד, אשכנזי ויעלון - וגם אותה רוטציה של גנץ עם לפיד בתפקיד ראש הממשלה אם כחול לבן תקים את הממשלה. 

בישיבת הסיעה אמר גנץ: "אנחנו נמצאים בפני פארסה, שערורייה לאומית, ביזיון - ששווה 4-5 מיליארד שקל. רק כי ביבי רוצה להציל את עצמו. הוא לא החזיר את המנדט לנשיא, כי הוא רוצה לחוקק את חוק החסינות ולייצר לעצמו מבצר משפטי. עכשיו ברור שיש 4-5 מיליארד סיבות לא להצביע נתניהו. הוא הקדים את הבחירות הקודמות מאותו שיקול: אגואיסטיות מוחלטת המובילה לטירוף מערכות ארצי. שלוש כנסות, שתי מערכות בחירות, שנה אבודה בכלכלה הישראלית רק בגלל הצורך הזה של נתניהו". 

לפיד אמר בישיבה: "קיבלנו מועד ב'. מהסיבות הלא נכונות קרה הדבר הנכון, ביבי נכשל בלהקים ממשלה קיצונית וסחטנית, ניסה להיות ארדואן ונכשל".

לדבריו, "יש לנו הזדמנות שנייה לממשלת אחדות לאומית. הפוליטיקה כעת, המובלת על-ידי ראש הממשלה, מייצרת רעל קיטוב ושנאה, ואת זה אנחנו רוצים לשנות. אנחנו בדרך למשבר כלכלי, ואת זה אנחנו נמנע.

"את הבחירות האלה אנחנו חייבים לנצח, ואם לא, לא תהיה פה עוד דמוקרטיה. אמרו עלינו שאין לנו סכין בין השיניים - יש לנו סכו"ם מלא בין השיניים, וניתן כעת את הפייט של החיים". 

בשלב זה אמר גנץ: "סיכמנו שממשיכים באותה מסגרת משותפת, יאיר שותף נאמן, אני מוביל".

לפיד הוסיף: "החיבור שיצרה כחול לבן לא מוריד כוח אלא מכפיל כוח - הכוח הפוליטי הגדול ביותר. גוש הימין מונה 48 ללא החרדים שאינם צמודים אוטומטית. אנחנו מסוגלים לגשת מעבר לימין וגם לשמאל, ונדע לקרוא למי שצריך כניקרא להקים קואליציה".