אהוד ברק בוחן הקמת מפלגה חדשה: "המחנה הדמוקרטי"

אל ראש הממשלה לשעבר עשויה להצטרף ציפי לבני העומדת בראש "התנועה" • לפי גורם המכיר את היוזמה, הכוונה היא להקים גוף פוליטי שייזום חבירה עם המפלגות הקיימות בשמאל כדי ליצור גוש חזק שיהווה משקל נגד לגוש הימין

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
אהוד ברק / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בודק כמה מסלולים מקבילים לחזרה לפוליטיקה. ברק שוקל כעת הקמה של מפלגה חדשה, "המחנה הדמוקרטי", אליה עשויה להצטרף ציפי לבני, שכזכור ויתרה על ההתמודדות בבחירות האחרונות לאחר שאבי גבאי סילק אותה ממפלגת העבודה ופירק את המחנה הציוני. לבני עומדת בראש "התנועה" שלמעשה חדלה לפעול, אבל היא קיימת כמפלגה רשומה.

לפי גורם המכיר את היוזמה, הכוונה היא להקים גוף פוליטי שייזום חבירה עם המפלגות הקיימות בשמאל כדי ליצור גוש חזק שיהווה משקל נגד לגוש הימין ויסייע לכחול לבן, המפלגה החזקה ביותר באופוזיציה, להקים ממשלה במקום נתניהו והליכוד.

בחדשות 12 פורסם הערב (ב') כי ברק פנה לחברי כנסת במפלגת העבודה והפציר בהם לבחור בו ליושב-ראש זמני של המפלגה למשך שנה בלבד. לפי הפרסום, ברק אמר כי לאחר השנה הזו הוא יעביר את תפקיד היו"ר לאחד מחברי הכנסת האחרים שתמנה המפלגה. אלא שבעבודה לא מתלהבים מכך, על רקע רצונם של כמה מחברי הכנסת לרוץ לראשות המפלגה כבר כעת. עמיר פרץ וסתיו שפיר כבר הודיעו על כך, איציק שמולי וטל רוסו שוקלים זאת. שפיר מתכוונת לדרוש בוועדה כי בחירת היו"ר תתבצע בפריימרייז פתוחים לציבור, דוגמת אלה שנעשו במפלגת זהות.

ברק בדק את האפשרות להצטרף גם לכחול לבן, ביחד עם המסגרת החדשה שיקים, אך ככל הידוע משקעי העבר עם אחד מראשי המפלגה, גבי אשכנזי, מונעים אפשרות כזו. כחול לבן ככלל מעדיפה להישאר בצורתה הנוכחית ולא לחבור למפלגות משמאלה, כדי לא לפגוע בסיכויים להביא מצביעים מהימין.