הקרב על שדה דב: הקמפיין שינסה להשפיע על דעת הקהל

התאחדות המלונות, עיריית אילת ועיריית ת"א יכריזו היום על צעדי מחאה נוספים בפרק הזמן המאוד קצר שנותר עד לסגירת השאלטר על שדה דב • בעלי הקרקעות מנגד מביאים את "הסיפור האמיתי" העומד מאחורי פינוי השדה, ש"יציף את ההשלכות ההרסניות של שדה דב והתועלות הנובעות מהקמת המתחם החדש"

שדה דב / צילום: תמר מצפי
שדה דב / צילום: תמר מצפי

הישורת האחרונה: לקראת סגירת שדה דב ב-1 ביולי, שני הצדדים המושכים בשני הכיוונים של המתרס נמצאים בלחץ. היום (ג') יכנסו המתנגדים לסגירת שדב דב (התאחדות המלונות, עיריית אילת ועיריית תל-אביב) מסיבת עיתונאים, בה יכריזו על צעדי מחאה נוספים בפרק הזמן המאוד קצר שנותר עד לסגירת השאלטר על השדה.

מבחינת צה"ל אגב - הבסיס הצבאי שממוקם בשדה דב כבר ערוך לפינוי במועד שנקבע, 1 ביולי. שדה דב פועל מכורח היותו שדה צבאי, כך שלמעשה פינוי צה"ל משטחו סותם את הגולל על הפעילות האזרחית שעיקרה טיסות פנים לאילת וממנה.

בעלי הקרקעות מנגד יצאו בקמפיין ארצי, דיגיטלי ושלטי חוצות, שמטרתו להשפיע על דעת הקהל ולגרום לה לנטות לעבר השיקול הנדל"ני על פני השיקול התעופתי של השארת שדה התעופה העירוני על כנו. מאחורי הקמפיין עומדים מנהלי הגוש הגדול, והוא, לטענתם, מביא את "הסיפור האמיתי" העומד מאחורי פינוי השדה, ש"יציף את ההשלכות ההרסניות של שדה דב והתועלות הנובעות מהקמת המתחם החדש".

קמפיין שדה דב / קרדיט: סיטימדיה
 קמפיין שדה דב / קרדיט: סיטימדיה

הפעילות מבחינת בעלי הקרקעות "נועדה להנגיש לציבור עובדות ונתונים המוסתרים ממנו במשך שנים במסגרת קמפיין שקרי ומכפיש המתנהל במימון גורמים עסקיים התומכים בהשארת השדה". המסרים שהקמפיין מעביר הם שסגירת שדה דב תאפשר להעביר 12 מיליארד שקל לפרויקטים ציבוריים ומעבר בסיסי צה"ל לנגב, להקים אלפי יחידות דיור ופארק, לפתח את תוואי הרכבת הקלה ועוד. הסלוגן שמלווה את הקמפיין הוא "חיבוק דב - זה לא טוב" ו"חיבוק דב - חונק את המשק".

עוד מזכירים בעלי הגוש כי לפי הסכם שחתמו עם המדינה בשנת 2007, הם מוותרים על 50% מזכויותיהם בפרויקט מתחם דב החדש. במילים אחרות, אם יידחה מועד פינוי השדה שנקבע בהחלטת בג"ץ, בעלי הקרקעות יתבעו מהמדינה את מחצית מזכויותיהם רטרואקטיבית בסכום שמוערך ב-5 מיליארד דולר.

"אי-סגירת השדה תגרום כאמור לנזק של למעלה מ-12 מיליארד שקל, שיחד עם הגרעון הקיים גם כך בתקציב המדינה, עלולים להכניס את המשק הישראלי למיתון חריף", כך לפי הקמפיין, שגם טוען כי כמחצית מ-16 אלף יחידות הדיור שיוקמו במקום יועדו לדיור בר-השגה. מחצית מהדירות בפרויקט יהיו בנות 2-3 חדרים.

קמפיין שדה דב / קרדיט: סיטימדיה
 קמפיין שדה דב / קרדיט: סיטימדיה