פלסטו-קרגל מעמידה למכירה נכס נדל"ן בלהבים ומבקשת עבורו כ-180 מיליון שקל

מכירת הנכס מיועדת להגדיל מהותית את הונה העצמי של החברה התעשייתית, לשפר את תזרים המזומנים שלה ולהפחית את חובותיה הפיננסיים

מוצרי קרטון שמייצרת פלסטו־קרגל / צילום: מצגת החברה,
מוצרי קרטון שמייצרת פלסטו־קרגל / צילום: מצגת החברה,

חברת התעשייה פלסטו קרגל  מעמידה למכירה נכס נדל"ני שברשותה, במטרה להגדיל מהותית את הונה העצמי, לשפר את תזרים המזומנים שלה ולהפחית את חובותיה הפיננסיים. לדברי החברה, היא מתכוונת להתחיל בניהול משא ומתן עם גורמים שונים שהתעניינו ברכישת הנכס, כאשר השווי המבוקש עבור מכירת מלוא הזכויות בו צפוי לעמוד על כ-180 מיליון שקל.

הנכס המדובר ממוקם בפארק התעשיה עידן הנגב שבלהבים ונמצא בבעלותה של החברה הנכדה, קרגל להבים. לדברי קרגל, מכירתו תהיה כפופה לקבלת אישורים מגורמים שונים, ובהם הבנקים המממנים, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הכלכלה.

פלסטו-קרגל כוללת בתוכה שתי פעילויות עיקריות. הפעילות הראשונה כוללת ייצור ושיווק של שרוולים ויריעות פוליאתילן, המשמשים כחומר גלם לתעשיית האריזות, וכן לייצור שקים ושקיות. הפעילות השנייה של החברה כוללת ייצור, עיבוד ושיווק של לוחות ואריזות מקרטון גלי, המשמשים לאריזה ושינוע.

פעילות הקרטון הגלי מבוצעת כיום באתר הייצור החדש שהקימה החברה בפארק התעשייה שבלהבים, פעילות זו הועברה ללהבים מהמפעל הישן שבעיר לוד. במהלך 2017 הועבר עיקר הפעילות מלוד ללהבים, ויתרתה הועברה בחודשים האחרונים.

חזרה לרווח ב-2019

בניית מפעל קרגל בלהבים והעברתו לשם חייבה את פלסטו-קרגל בביצוע השקעות כבדות ונטילת מימון חיצוני לשם כך. פעולות אלו הובילו בשנים 2017-2018 את החברה לרשום הוצאות מימון וארגון מחדש גבוהות, שהובילו את החברה להציג בשנים אלו הפסד מצטבר של 56.4 מיליון שקל. עם זאת, ברבעון הראשון של 2019 כבר הציגה החברה רווח נקי של 2.7 מיליון שקל.

ההשקעות הכבדות וההפסדים שהגיעו בעקבותיהן, החלישו בשנה האחרונה את הפרופיל הפיננסי של פלסטו-קרגל (שדירוג האג"ח שלה הורד לאחרונה על ידי מידרוג ל-Baa3) וחייבו את החברה לנקוט בפעולות לתיקון המצב. בחודש שעבר היא השלימה גיוס של כ-10 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות, וכעת אף מעמידה למכירה נכס באתר הייצור החדש.

עוד קודם לכן, הציגה החברה בסוף מארס מאזן הכולל מזומנים בשווי של 43.2 מיליון שקל וכן פיקדון בנקאי משועבד בהיקף של 4.8 מיליון שקל. מנגד, רשמה החברה חובות של 316.4 מיליון שקל לבנקים ועוד כ-115 מיליון שקל למחזיקי האג"ח משלוש הסדרות, שמאז הצטמצמו במקצת.

מתחילת השנה רשמו איגרות החוב של פלסטו-קרגל עליות שערים חדות, לאחר הירידות שרשמו ב-2018. איגרת החוב הארוכה ביותר של החברה, סדרה ד' בעלת משך חיים ממוצע של 1.84 שנים, נסחרה היום לפי תשואה שנתית לפדיון של 10.9% לאחר שטיפסה בכ-27% מתחילת 2019. מניית החברה איבדה בשנה האחרונה 57% משווייה והיא נסחרת בשווי של 110 מיליון שקל. 

פלסטו-קרגל עוסקת בייצור ושיווק לוחות ואריזות מקרטון גלי ואריזות גמישות מפוליאתילן. החברה מעסיקה מעל 700 עובדים ובעלת השליטה בה היא סי.אי קרטון, שהמחזיקים הבולטים בה הם ניר דור, המנכ"ל גבי נגר והאחים עמירם ויהושע לוינברג.