פרשת המעונות: שרה נתניהו חתמה על הסדר הטיעון וצפויה להיות מורשעת בפלילים

בכך מסתיים בקול ענות חלושה התיק שנחקר ונפתח בקול תרועה רמה • עפ"י ההסדר, אשת רה"מ תורשע בביצוע עבירה פלילית של "ניצול טעות מכוון של הזולת ללא מרמה", תשיב לקופת המדינה 45 אלף שקל ותשלם בנוסף קנס בסך 10,000 שקל

שרה נתניהו / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"
שרה נתניהו / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"

עכשיו זה רשמי: שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, חתמה היום (ד') על הסדר הטיעון עם הפרקליטות בתיק מעונות ראש הממשלה.

על-פי ההסדר, נתניהו תורשע בביצוע עבירה פלילית של "ניצול טעות מכוון של הזולת ללא מרמה". עוד לפי ההסדר, נתניהו תשיב לקופת המדינה 45 אלף שקל ותשלם בנוסף קנס בסך 10,000 שקל.

בהמשך היום יוגש הסדר הטיעון הכולל את כתב האישום המתוקן נתניהו לאישורו של בית המשפט. ההסדר הושג לאחר הליך גישור ארוך שנערך בפני השופט מרדכי כדורי.

בכך מסתיים בקול ענות חלושה התיק שנחקר ונפתח בקול תרועה רמה. נזכיר כי נתניהו הואשמה בכתב האישום המקורי על-ידי המדינה בהונאה בהיקף של כ-350 אלף שקל בגין פרשת הזמנת הארוחות למעון ראש הממשלה, שנחקרה ביחד עם פרשיות נוספות שבהן הייתה מעורבת נתניהו.

בכתב האישום המקורי נגד נתניהו טענה המדינה כי היא פעלה בצוותא עם עזרא סיידוף להשיג במרמה את מימון המשרד להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350,000 שקל, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון. זאת עשו השניים, כך נטען, באמצעות הצגת מצג-שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות. 

חזית משפטית נוספת

בחזית משפטית אחרת שבה מעורבת נתניהו, תביעתה של עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר שירה רבן נגדה, נערך אתמול (ג') דיון בבית הדין לעבודה בירושלים. רבן סיפרה על תקופת עבודתה הקצרה תחת נתניהו ותיארה אותה באופן הבא: "זו לא הייתה עבודה, זו הייתה התעללות. התביישתי בושה גדולה להוציא כזה דבר לממונים עליי. אני, הקטנה שבעם, לא עבדתי בשום דבר לפני כן שקשור לאנשים כל-כך חשובים, ופתאום כשאני נמצאת בקודש-הקודשים של המדינה, אני אלך ואגיד דברים כאלה? מה גם שאמרו לי כבר מהיום הראשון שאני אמורה למלא את הבקשות של שרה נתניהו".

נתניהו מצדה מכחישה את טענות העובדת לשעבר נגדה. בתגובה לשלל הטענות הקשות שהעלה רבן בתביעתה ובתצהירה, הגישה גם נתניהו תצהיר מטעמה, בו טענה כלפי רבן כי היא "חוזה חזיונות-שווא וזקוקה בדחיפות לאבחון פסיכולוגי". נתניהו, כצפוי, דחתה בתצהירה את כל הטענות שהעלתה רבן בתצהיר שהגישה לבית הדין.