לפחות 26 בני אדם נפצעו במתקפת מורדים תימנים בערב הסעודית

המורדים החות'ים מתימן תקפו היום בטילים מונחים שדה תעופה בדרום מערב ערב הסעודית, כ-200 קילומטר מהגבול עם תימן • ממקורות מקורבים למורדים החות'ים אומרים כי הימים הקרובים יהיו "מפתיעים מאוד" עבור הממלכה הסעודית ותימן • מצבא סעודיה נמסר כי התגובה לא תאחר להגיע

תפילה של חות'ים בתימן / צילום: REUTERS/Mohamed al-Sayaghi
תפילה של חות'ים בתימן / צילום: REUTERS/Mohamed al-Sayaghi

לפחות 26 אזרחים סעודים נפצעו היום (ד') במתקפת טילים על שדה תעופה בדרום-מערב ערב הסעודית, כך לפי דיווחים בתקשורת המקומית בממלכה.

המתקפה על שדה התעופה אבהא בוצעה על ידי מורדים חות'ים מתימן, ובין הפצועים שלוש נשים ושני ילדים, דיווח דובר הצבא הסעודי. מקורות המורדים בתימן טוענים כי המתקפה בוצעה ב"דיוק מירבי". שמונה מתוך הפצועים פונו לבתי חולים בתימן, בעוד שאר הפצועים טופלו במקום על ידי הכוחות הרפואיים.

גורמים בצבא הסעודי טוענים כי המתקפה על שדה התעופה, רק כ-200 קילומטר מהגבול עם תימן, היא הפרה חמורה של הכללים ההומניטריים הבינלאומיים וכי הדבר יכול אף להיחשב לפשע מלחמה. הגורם הוסיף כי תגובת נגד מידתית לא תאחר לבוא.

ממקורות מקורבים למורדים החות'ים אומרים שהימים הקרובים יהיו "מפתיעים מאוד" עבור הממלכה הסעודית ותימן.

ממלכת ערב הסעודית מובילה קואליציה של מדינות ערביות אשר תומכות במאבק של ממשלת תימן במורדים החות'ים שנמשך כבר ארבע שנים. המתיחות בתימן הסלימה באזור חודש מרץ 2015, כשהמורדים השתלטו על מרבית מערב תימן והכריחו את הנשיא עבדראבו מנסור חאדי להימלט מחוץ למדינה.

הקואליציה בהובלת סעודיה, שמאגדת את מרבית המדינות הסוניות, החלה בהפצצות אוויריות על אזור מערב תימן על מנת להשיב את הסדר במדינה על כינו ולהחזיר לשלטון את הנשיא חאדי.