טוגדר רוכשת ב-14 מיליון שקל חברת קנאביס ישראלית שכבר מייצרת מוצרים ונמצאת בקשר עם לקוחות

קנאבליס מפתחת מוצרים יחודיים שנמכרים מאז 2009, אך מתקניה לא עברו את האסדרה החדשה • תייצר כעת בפנאקסיה ובהמשך במפעל של טוגדר

חברת גידול הקנאביס טוגדר פארמה  המקימה בימים אלה חוות גידול קנאביס בישראל ובאוגנדה, ונערכת לפעול גם בגרמניה, הודיעה על רכישת חברת יצור מוצרי קנאביס ייחודיים בשוק הישראלי. בעקבות ההודעה טוגדר מזנקת בכ-6%, והחברה נסחרת לפי שווי של 215 מיליון שקל.

קנאבליס פיתחה מוצרים ייחודיים שאינם מיועדים לעישון, והיא מוכרת אותם בתחנת חלוקה בבית החולים הדסה עין כרם, עמו יש לה שותפות. החברה פועלת מ-2009 ועל פי ההערכות בשוק, משרתת כ-1,000 מטופלים בחודש. היא אינה מגדלת קנאביס בעצמה (ולכן שמה אינו מוזכר ברשימת שמונה החלוצות), אלא רכשה עד היום חומר גלם מאחת מהמגדלות הוותיקות, ויצרה את המוצרים במתקן גידול משלה. אלא שהמתן הזה לא עבר את האסדרה - והחברה בחרה לא להשקיע בשדרוג המפעל לתקן GMP.

בעקבות ההסכם עם טוגדר, היא תחל עכשיו ליצר את מוצריה במפעל פנאקסיה, במטרה לעבור ליצר את המוצרים במפעל עתידי של טוגדר אשר על פי התוכנית כן יפעל לפי האסדרה החדשה. טוגדר תספק בעתיד גם את חומר הגלם. קנאבליס מפעילה כאמור גם תחנת חלוקה, בה נערכת גם הדרכה לחולים ואליה הם פונים כדי לשנות את המרשם או לדווח על תקלות. בימים אלה החברה החלה בהקמת מאגר מידע, שבו תהפוך את המידע האנקדוטלי שיש לה כיום על צרכי הלקוחות, למידע באיכות רפואית.

כמו כן, החברה עורכת במוצרים שלה שני ניסויים קליניים.

טוגדר תרכוש את החברה ב-14 מיליון שקל במזומן ומניות (4 מיליון במזומן, 10 מיליון במניות). כמו כן יקבלו בעלי קנאבליס אופציות ל-3% נוספים בחברה אם יעמדו ביעדים מסוימים. במסגרת ההסכם, תמשיך הנהלת קנאבליס לנהל את החברה.

יוחנן דנינו, יו"ר טוגדר, אמר היום כי "עסקת קנאבליס הינה מהלך אסטרטגי משמעותי, שהוא חלק מרכזי בתכנית העיסקית של טוגדר פארמה. לרכישה הזו תהיה תרומה משמעותית למיצובה של טוגדר כחברה מובילה במפת הקנאביס הרפואי העולמית".

ניסים ברכה, מנכ"ל טוגדר פארמה, אמר כי "אנו שמחים על הצטרפותם של צוות ההנהלה והעובדים של קנאבליס לטוגדר. הם מביאים עימם ניסיון וידע מקיף בהשתתפות מחקרים, פיתוח וייצור מוצרי קנאביס רפואי עבור אלפי מטופלים וקיום מחקר ופיתוח משותף עם בית החולים הדסה. ערכים מוספים אלה, לצד קניין רוחני ייחודי, תומכים ביכולות הקיימות שלנו, בגידול, ייצור וריבוי קנאביס רפואי בישראל ובחו"ל עם בסיס לשיתופי פעולה מסחריים ושיווקיים בינלאומיים".

משה יחיה, מנכ"ל קנאבליס, אשר ימשיך כאמור לכהן בתפקיד זה, אמר כי "מצאנו בטוגדר את הפלטפורמה האנושית והעסקית המתאימה למימוש חזון קנאבליס ופיתוח המוצרים העתידיים. צוות המנהלים, התשתית האיתנה שהוקמה בטוגדר וההיערכות לחדירה לשווקים בינלאומיים התאימה מאוד לפרופיל החברה ולאסטרטגיה השיווקית שלה אנו מאמינים כי השילוב של של הידע והניסיון הרב שצברנו יחד עם החזון והבסיס האיתן של טוגדר הינן ערובה להצלחה ולשגשוג משותף". 

את קנאבליס ייצגו בעסקה עורכי הדין טל אליאסף, שי דיל ואבי עזרא ממשרד נשיץ ברנדס אמיר. את טוגדר ייצגו בעסקה עורכי הדין אילן גרזי וניר זוהר ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ.