תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"עולם בו מערכת אחת מנהלת את הארגון כבר לא קיים"

כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת, בראיון לרגל תערוכת BYNET EXPO 2019 שנערכה לא מכבר. באירוע הוצגו שלל הטכנולוגיות החדשות שמשנות גם את העולם העסקי ונדרשות באקו-סיסטם הארגוני - מאינטליגנציה מלאכותית (AI), דרך סייבר ושירותי ענן ועד עיר חכמה

אירוע BYNET EXPO 2019. איך חברות נערכות לעולם הטכנולוגי החדש/הדמיה: בינת תקשורת מחשבים
אירוע BYNET EXPO 2019. איך חברות נערכות לעולם הטכנולוגי החדש/הדמיה: בינת תקשורת מחשבים

הכתבה בשיתוף בינת תקשורת מחשבים

את התקדמותו האדירה של העולם הטכנולוגי אי אפשר לפספס, התמורות בתחום מורגשות היטב בכל צעד שלנו, והקִדמה מלווה אותנו בכל פעולה שנעשה. הסמארטפונים בישרו את המהפכה הגדולה של העשור הקודם, שמלווה אותנו עד היום, ובפתח כבר ממתינות מהפכות חדשות - האינטרנט של הדברים (IoT), שגורם למכשירים החשמליים "לדבר" אחד עם השני, האינטליגנציה המלאכותית (AI) שמוזכרת בכל פינה, ועוד. כל אלו משנים את סביבתנו כבר עכשיו, והמגמה תימשך בעתיד הקרוב והרחוק.

המציאות החדשה מביאה עימה הרבה מאוד יתרונות - אך גם לא מעט אתגרים, הן לאדם כפרט וכצרכן, ויותר מכך לארגונים גדולים. אלו נדרשים להתאים עצמם לעידן חדש, שבו אופי הטכנולוגיות והכלים שבהם הם ישתמשו שונה לחלוטין ממה שהתרגלו אליו - דינמי יותר, פתוח יותר וחשוף יותר. במילים אחרות, חברות אנטרפרייז צריכות להתאים עצמן למציאות שבה הן פחות סגורות ופתוחות יותר לשינויים - ומכאן גם חשופות לסיכונים רבים יותר בהיבטי תפעול שוטף ואף למעלה מזה בהיבטי חשיפת מידע עסקי רגיש.

"העולם שבו מערכת אחת בלבד מנהלת את הארגון כבר לא קיים", אמר אלון בן-צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, אחת החברות המובילות בישראל בפתרונות ושירותי אינטגרציה מקצה לקצה, בראיון שנערך עימו לרגל תערוכת BYNET EXPO 2019, שהתקיימה לא מכבר. "אנחנו חיים בסביבה פתוחה, מרובת יישומים, הנדרשת לפעול בהרמוניה כאקו-סיסטם אחד, הן בהיבט השירותים והן בהיבט הכלים שבהם הארגון משתמש.

"השינויים המתהווים מחייבים את הארגונים לפעול בקצב מהיר יותר ולעשות שימוש בכלי פיתוח מתקדמים. כל זאת תוך שימוש במערכי תשתית דינמיים המאפשרים התרחבות והתאמה מהירה. הצורך לפעול ולספק מענה מהיר מחייב מעבר קצר בין תהליכי הפיתוח לסביבת הייצור. בעשור האחרון הטכנולוגיה קפצה פי 10 מבחינת יכולותיה, והעלויות קטנו לכעשירית ממה שהיו. זה מאפשר לייצר חדשנות ברמה של פי 100 בהשוואה לעבר, ליצור רצף מהיר של רעיונות, של הפקות ושל יצירה, אך גם של איומים. מדובר באיומי סייבר, איומים מצד מתחרים ואף מצד שחקנים חדשים המנצלים את המרחב הטכנולוגי החדש ויוצרים בידול משמעותי".

להסתגל למציאות חדשה - וכמה שיותר מהר

הדברים מעלה מובילים למסקנה אחת ברורה: אחד האתגרים הגדולים שמציבה הטכנולוגיה בפניהם של ארגונים גדולים הוא ההסתגלות לעידן שונה לחלוטין מזה שהכירו עד כה. לא רק האדם הבודד מתמודד עם הטכנולוגיה שמשנה מהותית את סביבתו - לפי בן צור "גם הארגונים הגדולים ביותר צריכים לדעת להתגמש, להתאים עצמם לעידן הטכנולוגי החדש ולהצליח לתפקד בסביבות עבודה שעדיין אינן מוכרות להם".

"המציאות החדשה שמתפתחת לנגד עינינו דוחפת את העולם העסקי למקום אחר", הוא הוסיף, "מפני שהעצימות הטכנולוגית, המידע הרב שנצבר, הצורך בביצועים - כל אלה סוחפים אותנו למצב שבו הפלטפורמות שהיו לנו כבר לא מספיקות. בניסיון לאתר מרחב נוסף של עיבוד, במטרה לתת מענה לצרכים המתהווים, יוצאים ארגונים יותר ויותר אל הענן הציבורי. הענן הציבורי מציע מעבר לגמישות וזמינות סביבת פיתוח נוחה ויתרונות נוספים שלא תמיד הארגון יודע להציע לאנשי הפיתוח שלו. קיים פיתוי לפעול יותר בסביבת הענן הציבורי, למרות שהדבר כרוך בסיכון, חשיפה, עלויות, שיהויי ועוד. הענן כתפיסה הוכיח את עצמו ויהפוך להיות מודל שימוש וצריכה גם בעתיד. אלא שלאורך זמן אנחנו נמצא את עצמנו פועלים בסביבה של ענן מבוזר (DISTRIBUTED CLOUDS) שתהיה מבוססת על שימוש בעננים ציבוריים (פתוחים לשימוש רחב כמו אלה של אמאזון), עננים פרטיים (שמסופקים ע"י חברות מתמחות), ענני ON PREMISE (שממוקמים בארגון עצמו) ועננים ב-EDGE (המסוגלים לטפל בנתוני IOT).

מה יהיו אתגרי המחר - אירוע BYNET EXPO 2019. לפרטים הקליקו כאן>>

"גורם נוסף לשינוי הגדול הוא המעבר ל-AI, האינטליגנציה המלאכותית - הבשורה של העידן הנוכחי. זוהי הטכנולוגיה שישקיעו בה הכי הרבה בעתיד הקרוב ושתדרוש ביצועים אדירים מהארגון", אמר בן־צור. בעתיד בכל סמארטפון תסתתר עוזרת אישית מתוחכמת ויעילה, כזו שאתה תסמוך עליה, כזו שתלמד את מאפייני ההתנהגות שלך, שתדע מה חשוב לך ומה לא. היא תפנה עבורך את הזמן כשאתה רגוע ויודע שאת ההודעה החשובה באמת היא תקפיץ לך ואת השאר תסנן עבורך ותאפשר לך לראות במועד אחר.

"זאת ועוד, המובייל, שיכלול יכולת AI מתקדמת, יהפוך להיות המתרגם הטוב ביותר של העולם עבורך. הוא יבצע את שלב העיבוד - HUMAN TO MACHINE - וממנו החוצה התהליך ימשיך במסלול MACHINE TO MACHINE. כך המערכות השונות של הארגונים בסביבת הדיגיטל, המשרתות אותנו כלקוחות, לא יצטרכו להתאים עצמם לכל אחד מאיתנו. ההתאמה תבוצע פעם אחת בנייד שלנו ומשם הכל יפעל ב-API (ממשק מחבר בין אפליקצמיות - י.נ.) ובסטנדרט אחיד. יישומים של AI יאפשרו יצירת בידול, ישתלבו בהיבטים טכנולוגיים מגוונים ויהיו חלק מהעשייה של הארגונים במטרה ליצור חוויה טובה יותר בקרב הלקוחות".

אלון בן־צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים/צילום: ניב קנטור
 אלון בן־צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים/צילום: ניב קנטור

לבנות גשר עבור חברות אנטרפרייז

השינויים שצוינו כאן הם למעשה חלק ממגמה כללית שהולכת ומשפיעה על הסביבה העסקית שבה החברות הגדולות פועלות, שהיא כמעין כאוס שאט־אט הופך למאורגן יותר. אומנם מדובר במצב לא פשוט, אך הוא יכול לשמש גם הזדמנות. "כאוס גורם לארגון לפתוח את עצמו, לנסות דברים חדשים כדי להתמודד עם השינוי", הסביר בן צור, "כך פועלים היום בארגונים רבים. את עשר השנים האחרונות אפשר לחלק לתקופה של הבנה ולימוד, ולתקופה של הפנמה והתחלת עשייה, בה אנו נמצאים כיום. בעידן החדש ארגונים חייבים לצאת מהכאוס ולעבור טרנספורמציה דיגיטלית". 

במצב שכזה, בו הלא נודע הופך לפרמטר שיש להביא בחשבון בארגונים, לחברת אינטגרציה כמו בינת יש תפקיד מהותי, שמאפשר נחיתה רכה יותר בעידן החדש. לדברי בן צור: "התפקיד שלנו בבינת הוא לגשר עבור חברות אנטרפרייז על המורכבויות השונות. ככל שהעולם הופך להיות מחובר יותר, אתגרי האינטגרציה גדלים, ואנחנו, כאינטגרטור מוביל שיש באמתחתו פלטפורמה טכנולוגית רחבה, מסייעים בשילוב המערכות ליצירת פלטפורמה שלמה".

"המעבר לענן ולסביבה מבוזרת בפרט, השימוש הגובר במכשירים חכמים מחוץ לגבולות הארגון והשימוש הרב בשירותים מחוצה לו מעצימים את אתגרי האבטחה וההגנה על המידע. הגידול במורכבות מערכות אבטחת המידע ובהוצאה עליהם מחייב אותנו לשקול פתרונות שיספקו הגנה, רציפות עסקית ואפילו ביטוח מפני מתקפות באמצעות פלטפורמות מוכללות שיפעלו במודל ענן ויאבטחו את הארגון".

העתיד כבר כאן וכולם מוזמנים אליו

את התמורות והשינויים הללו, את שלל הטכנולוגיות החדשות שמשנות את העולם לנגד עינינו - מאינטליגנציה מלאכותית (AI), דרך סייבר ושירותי ענן ועד עיר חכמה - הציגה בינת בתערוכה הגדולה שהתקיימה ב-19.6 בביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב,BYNET EXPO 2019. האירוע כינס תחת קורת גג אחת את השמות הגדולים ביותר בעולם הטכנולוגיה, כדוגמת Check Point ,McAfee ,Cisco Simantec ,Google ,Microsoft ,Nvidia ,Mellanox ,Alibaba ועוד. הוא עסק בכל התחומים החמים ביותר היום בעולם הטכנולוגי המתחדש והמתפתח ובהיערכות חברות לקראתו. כל זאת תחת הכותרת TRANSFORMATION CREATES THE FUTURE, שמהווה את המסר המרכזי שלו.

לדברי ניר ממן, סמנכ"ל השיווק של בינת תקשורת: "זו תערוכת ההייטק וטכנולוגיות המידע הגדולה בישראל, שמתקיימת זו השנה ה־16 ברציפות. כיום נערכות בישראל הרבה מאוד תערוכות גדולות בתחום הטכנולוגיה, אך הן מתמקדות בתחומים ספציפיים, בטכנולוגיה כזו או אחרת. האקספו של בינת היא התערוכה היחידה שמרכזת את כל הפלטפורמות והחידושים בתחום טכנולוגיות המידע - הקמה וניהול של דאטה סנטר, יכולות בתחום ריבוי-העננים ומכשירי הקצה החכמים, טרנספורמציה דיגיטלית של ארגונים ועוד. כל אלה יכולים לעניין כל ארגון באשר הוא, ולכל אחת מהן אנחנו נותנים תשומת לב מלאה.

"היה כאן אקספו עם 80 מציגים ו-70 הרצאות מקצועיות בשישה מסלולי תוכן, וגם אמפי גדול ומיוחד שהוקדש להרצאות 'טד' באוזניות, סדנאות מפתחים להתנסות הקהל ועוד. הרצון שלנו היה שהמבקרים יצאו מהתערוכה עם ערך.

"כפי שאנחנו רואים את זה, האירוע הוא לא רק של בינת", הדגיש ממן, "זו תערוכת טכנולוגיה שבה אנחנו מאפשרים לכולם כולל כולם להיחשף לטרנדים הכי חדשים בעולם הטכנולוגי, וללא תשלום. כל מי שהטכנולוגיה מעניינת אותו הוזמן לבוא לתערוכה ולהתרשם".

"אנחנו הולכים לעולם נוח יותר", סיכם בן-צור, "אך גם כזה שנהיה חשופים בו יותר. מהירות הפיתוח, מהירות היישום - כל אלו יוצרים עולם שבו הטכנולוגיה מכוונת אותנו לשינוי התנהגותי ותרבותי. יש בפתח תמורות טכנולוגיות משמעותיות שישרתו כל אדם טוב יותר. כיום המוח שלנו מתפתח באופן לינארי, אך גם מתנוון אל מול הנוחות שמציעה הטכנולוגיה. בה בעת הטכנולוגיה מתפתחת בקצב שמכפיל עצמו. המצב הזה יחשוף אותנו לשלב נוסף של שינוי תרבותי המונע ע"י הטכנולוגיה. הוא ישנה את עולמנו, את היחסים שלנו, את הפרטיות שלנו ועוד. בתמורות הללו ובהתמודדות איתן עסקנו, בין היתר, ב-BYNET EXPO 2019".

נחשפים לעיר העתיד ועוד - אירוע BYNET EXPO 2019. לפרטים הקליקו כאן>>