אינטל העולמית השיקה מרכז סטארט-אפים חדש בתל-אביב

לפי אינטל, המרכז החדש, ששמו Ignite, יפעל "להאצת חברות סטארט-אפ ישראליות בשלבים מוקדמים. היא תתחיל בישראל ולאחר מכן תתרחב למדינות נוספות" • צחי וייספלד, שינהל את המרכז, היה מנהל תוכנית הסטארט-אפים הגלובלית של מיקרוסופט

מימין: יניב גרטי, בוב סוואן, אבנר גורן וצחי וייספלד / צילום: עזרא לוי
מימין: יניב גרטי, בוב סוואן, אבנר גורן וצחי וייספלד / צילום: עזרא לוי

"אין לי שום חרטות על הסכום ששילמנו על מובילאי. בעוד חודשיים נחגוג שנתיים לרכישה ומאז שיעור החדירה לשוק של מובילאי הוכפל", כך אמר הערב בוב סוואן, מנכ"ל אינטל העולמית בביקורו הראשון בישראל מאז מונה למנכ"ל החברה.

סוואן הגיע לישראל לרגל השקת מרכז סטארט-אפים חדש של החברה בישראל שייקרא Ignite. עוד אמר סוואן - "השקענו בישראל 40 מילארד דולר לאורך השנים - במחקר ופיתוח, במפעל, במובילאיי ובאינטל קפיטל ונמשיך להשקיע". באשר למפת הדרכים הפיתוחית של אינטל, הודה סוואן כי "היו עיכובים חוזרים ונשנים בהשקת המעבדים בארכיטקטורת 10 ננומטר. אינטל תשיק את מעבדי ה-10 למגזר הפרטי לקראת עונת החגים של השנה ועבור המגזר העסקי במחצית הראשונה של 2020".

על פי אינטל, תוכנית הסטארט-אפים החדשה תפעל "להאצת חברות סטארט-אפ ישראליות בשלבים מוקדמים. היא תתחיל לפעול בישראל ולאחר מכן תתרחב למדינות נוספות". למנהל התוכנית מונה צחי וייספלד, לשעבר מנהל תוכנית הסטארט-אפים הגלובלית של מיקרוסופט. בהודעה שפרסמה אינטל נאמר בשם סוואן כי "בישראל יש בסיס כישורים חזק בבינה מלאכותית, מערכות אוטונומיות וטכנולוגיות יסודיות שהנן קריטיות לנקודות המפנה המתרחשות כיום. לכן ישראל היא הבחירה הטבעית להשיק בה את תוכנית Ignite שלנו".

על פי הודעת אינטל, התוכנית מיועדת עבור "סטארט-אפים ישראליים המתמקדים בהתפתחויות המשפיעות ביותר על התעשייה כיום, לרבות בינה מלאכותית (AI), מערכות אוטונומיות וטכנולוגיות ממוקדות נתונים ומודלים עסקיים אחרים. לאחר תהליך מיון קפדני תארח החברה 15-10 חברות סטארט-אפ בשלב הפרה-סיד עד סיד בתוכנית של 20 שבועות, שבה יקבלו מנטורינג מעשי ממומחים של אינטל והתעשייה במגוון תחומי מוצרים, עסקים, ניהול וטכנולוגיה. אינטל מחויבת להאיץ את צמיחתן של החברות המשתתפות בתוכנית ולהרחיב את מעגל ההשפעה של הרעיונות שלהן".

עוד הודיעה אינטל כי "המשתתפים יבחרו ממגוון מייסדים, בעלים ונציגים של התמהיל החברתי המגוון של ישראל. אינטל אינה מתכוונת להיות בעלת אחזקות בחברות המשתתפות או בקניין הרוחני שהן מפתחות".

מנכ"ל התוכנית וויספלד ידווח למנכ"ל אינטל ישראל יניב גרטי ולצדו יפעל אבנר גורן, סגן נשיא בקבוצת הארכיטקטורה, הגרפיקה והתכנה של אינטל, אשר יהיה אחראי לקשר בין התוכנית לקהילה הטכנית בתוך אינטל. לדברי גרטי, "כחברת ההיי-טק הגדולה ביותר בישראל, אנו רוצים לתמוך בשינויים הטכנולוגיים העיקריים המתחוללים בקהילת הסטרטאפ שלנו. Ignite היא צעד חשוב בכיוון זה משום שהיא ממקדת את מאמצינו ביצירת שינוי בעולם באמצעות חדשנות בבינה מלאכותית, מערכות אוטונומיות, סייבר ומחשוב של הדור הבא. ההתקדמות שלנו בתחומים אלה מציבה את אינטל בעמדת מצוינת לסייע לחברות להתקדם. אני בטוח שמומחיותה הייחודית של אינטל בחומרה, תכנה וייצור תסייע לחברות הסטרטאפ המשתתפות לצמוח ולהצליח".