חברת החניונים האוטונומיים יוטרון ממשיכה להתרחב בצפון אמריקה ובוחנת הנפקת מניות

יוטרון, שנמצאת בשליטת קרן פימי והמנכ"ל חיים שני, בוחנת אפשרות לגייס הון בהנפקה במחיר מינימום של 16.15 שקל למניה • החברה דיווחה אתמול כי היא מנהלת מגעים מתקדמים להקמת החניון האוטונומי הראשון שלה באזור סן-פרנסיסקו

חברת יוטרון , הפועלת בתחום של מחסנים אוטומטיים וחניונים רובוטיים אוטונומיים, ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק האמריקאי. החברה דיווחה אתמול (א') לבורסה כי היא מנהלת מגעים מתקדמים להקמת החניון האוטונומי הראשון שלה באזור סן-פרנסיסקו. 

על פי ההסכם המתגבש, צפויה יוטרון לקבל עבור הפרויקט, שיכלול גם עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים, כ-4 מיליון דולר (כ-15 מיליון שקל). עוד מעדכנים בחברה כי "בהתאם להסכם המתגבש ותחת הנחה כי ההסכם ייחתם בזמן הקרוב, הפרויקט מתוכנן להסתיים במהלך שנת 2021. תשלום התמורה צפוי להתבצע בהתאם להתקדמות אבני דרך בביצועו, והחברה תכיר בדוחותיה הכספיים בהכנסה מהפרויקט על פי שיטת התשומות".

אם ההסכם יושלם, יגיע היקף החוזים שחתמה יוטרון (באמצעות חברה נכדה בבעלות מלאה שלה) להקמת חניונים אוטונומיים בארה"ב לסכום כולל של כ-82 מיליון שקל מתחילת 2019. עד כה הושלמו ונמסרו ללקוחות החברה בצפון אמריקה 7 חניונים אוטונומיים ו-11 נוספים נמצאים בשלבי ביצוע שונים. החניונים שהקימה החברה עד היום ואלה שנמצאים בהקמה, ממוקמים באזור ניו יורק, לוס אנג'לס, בוסטון ויוסטון.

תביעה נגדית של 30 מיליון שקל

בד בבד, הודיעה יוטרון כי היא בוחנת הנפקת מניות במחיר מינימום של 16.15 שקל למניה - נמוך בכ-5% ממחיר הסגירה של המניה אתמול (א') בבורסת ת"א. עם זאת, "מבנה ההנפקה, עיתויה, היקפה ותנאיה טרם נקבעו באופן סופי ואין כל ודאות כי ההנפקה אכן תצא לפועל", מסרה החברה.

יוטרון, שנמצאת בשליטת קרן פימי (מחזיקה בכ-50%) והמנכ"ל חיים שני (22%), הגיעה לבורסה כחברה עצמאית לפני כשלושה חודשים, כתוצאה מפיצול של חברת יוניטרוניקס. לאחר הפיצול, שהתבצע באמצעות חלוקת דיבידנד בעין לבעלי המניות של החברה, נותרה ביוניטרוניקס פעילות מוצרי האוטומציה.

פימי רכשה את השליטה ביוניטרוניקס לפני קצת יותר משלוש שנים (מרץ 2016) לפי שווי של 220 מיליון שקל. כעת, לאחר הפיצול, עומד שוויה של יוטרון על כ-230 מיליון שקל (המניה שמרה על יציבות מאז הפיצול) ושוויה של יוניטרוניקס על כ-184 מיליון שקל (עלייה של 15% מאז הפיצול). הרווח של פימי, לכן, עומד נכון להיום על כ-90%.

על רקע הכוונה לגייס הון מהציבור מעדכנים ביוטרון כי לפני כחצי שנה (ב-1 בינואר 2019) הגישה החברה תביעה נגד יזם נדל"ן בישראל בסך של 5 מיליון שקל, בגין נזקים שנגרמו לה בעקבות ליקויים מהותיים ועיכובים בהקמת שלד של חניון (המיועד להוות תשתית להתקנת הציוד המסופק על ידי החברה לחניון אוטונומי), שבעקבותיהם נאלצה החברה לעצור את עבודות השלמת החניון האוטונומי.

היזם הגיש כתב הגנה באפריל, ולפני כמה ימים (ב-13 ביוני) הגיש היזם, נוסף על כך, גם תביעה נגדית נגד יוטרון בהיקף של 30 מיליון שקל. לדברי יוטרון, "להערכת יועציה המשפטיים של החברה, סיכויי תביעת החברה טובים (כלומר מעל 50%), בעוד סיכויי תביעתו הנגדית של היזם נמוכים משמעותית מ-50%. לאור הערכת היועצים של יוטרון לגבי הסיכויים הנמוכים של התביעה הנגדית, החברה אינה רואה באירוע האמור כאירוע המחייב דיווח, אבל לאור בחינת גיוס ההון כאמור בחרה החברה לנקוט משנה זהירות ולעדכן את הציבור".