חברות הקנאביס לא מגייסות בכזו קלות: טוגדר נאלצה לחתוך את היקף ההנפקה

גייסה רק 4.7 מיליון שקל מהציבור במקום 7.5 מיליון אליהם כיוונה, ביום של ירידות בסקטור • מחיר מניה בהנפקה נשמר כמתוכנן ועמד על 4.3 שקלים, לעומת 4.4 שקלים בעת סגירת המסחר ביום חמישי לפני ההודעה על ההנפקה

 

חממת הקנאביס של טוגדר באוגנדה / צילום: טוגדר פארמה
חממת הקנאביס של טוגדר באוגנדה / צילום: טוגדר פארמה

השווי המצרפי של חברות הקנאביס הנסחרות בתל אביב עדיין נמצא מעל 2 מיליארד שקל, גם אחרי הירידות של החודשים האחרונים, אולם שווי נאה ומסחר תוסס, לא תמיד מעידים על ביקושים בהנפקות אקוויטי. חברת טוגדר  אשר ביצעה אתמול הנפקה על בסיס תשקיף מדף, חוותה זאת על בשרה לאחר שנתקלה ביום של ירידות בסקטור הקנאביס ונאלצה לצמצם את ההנפקה.

החברה גייסה 4.7 מיליון שקל בלבד במקום 7.5 אליהם כיוונה. התמורה העתידית ממימוש האופציות בהנפקה, יכולה להגיע עד 6.5 מיליון שקל נוספים. מחיר מניה בהנפקה נשמר כמתוכנן ועמד על 4.3 שקלים, לעומת 4.4 שקלים בעת סגירת המסחר ביום חמישי לפני ההודעה על ההנפקה. בתוספת האופציות, עמד המחיר האפקטיבי לפי מודל בלק אנד שולס על 3.12 שקלים למניה. אתמול במסחר ירד מחיר המניה ל-4.16 שקלים -  מתחת למחיר בהנפקה אך מעל המחיר האפקטיבי.

במקביל הודיעה היום (ב') טוגדר על עמידה בתנאים המתלים לגיוס הון מחברת הכשרה חברה לביטוח. טוגדר גייסה 10 מיליון שקל מן החברה לפי מחיר של 4.14 שקל למניה כך שבסה"כ הושלם גיוס של כ-15 מיליון שקל מברת הביטוח והציבור. 

"אנחנו ערב קציר ראשון במתקן באוגנדה וכן שתילה של צמחי קנאביס רפואי במתקן בישראל וממשיכים בפיתוח עסקי בגרמניה ופורטוגל. השלמת הגיוס תשמש אותנו למימוש התוכניות העיסקיות שלנו בישראל ובחו"ל", אמר ניסים ברכה, מנכ"ל טוגדר פארמה.

טוגדר, הנסחרת בשווי של כ-200 מיליון שקל, פועלת בתחום הקנאביס הרפואי באמצעות חברת הבת גלובוס פארמה, שסיימה בימים אלה הקמת תשתית חקלאית וטכנולוגית מתקדמת לגידול בהיקף של 20 אלף מ"ר, וכן ייצור ושיווק תוצרת קנאביס רפואי בישראל ומחוצה לה. החברה היא בעלת הסכמי שיווק והפצה עם חברות בתחום הקנאביס הרפואי בגרמניה וקנדה, בהיקף כולל של כ-80 טונות תוצרת בשנה. לפני כמה ימים דיווחה החברה על רכישת קנאבליס, יצרנית שמני קנאביס רפואי ומוצרים נוספים, תמורת 14 מיליון שקל, שישולמו בעיקר באמצעות מניות  טוגדר.

הירידות במניית טוגדר אתמול (והיום) התלוו לירידות נוספות במניות סקטור הקנאביס. ייתכן והירידות הושפעו מעדכון כלפי מטה בשווי המבוקש בהנפקה המתוכננת של חברת הנקאביס הישראלית BOL בקנדה. כיוון שחברות רבות בסקטור הקנאביס הנסחרות בתל אביב חולמות על פעילות בינלאומית בהמשך, הנפקה זו יכולה להשליך גם עליהן, ולכן התנודות בקנדה משפיעות על המתרחש בשוק המקומי. היום ממשיכות הירידות במניות הקנאביס בתל אביב, וזאת במקביל לירידה בחלק מדדי בקנאביס בארה"ב וקנדה.