יהודית ברוניצקי קיבלה את פרס בובליק לפיתוחה של ישראל

וגם: אלי אלעזרא משקיע באירועים: "רוצה לשדרג את אשקלון לבירת הבילוי של הדרום"

פרופ' ברק מדינה, דיתה ברוניצקי ופרופ' אשר כהן / צילום: ששון תירם,
פרופ' ברק מדינה, דיתה ברוניצקי ופרופ' אשר כהן / צילום: ששון תירם,

יהודית (דיתה) ברוניצקי, מייסדת חברת אורמת וכלת פרס ישראל לתעשייה לשנת 2018, קיבלה אמש את פרס בובליק לתרומה לקידומה ולפיתוחה של ישראל, במסגרת אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית. ברוניצקי הקימה יחד עם בן זוגה יהודה ברוניצקי, את חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת בשנת 1965. לאורך השנים כיהנו בני הזוג בתפקידי היו"ר והמנכ"לית, ודיתה כיהנה כמנכ"לית במשך למעלה מ-20 שנה, עד פרישתה בשנת 2014, ונשארה חברת דירקטוריון כשנה נוספת.

בשנת 2011 זיהתה קרן פימי הזדמנות באורמת והגדילה את ההחזקה בה. במשך חמש שנים עלתה מניית אורמת בכ-220%, ובשנת 2017 ביצעה הקרן אקזיט מוצלח, כשמכרה את ההחזקות שלה באורמת ל-Orix היפנית, עסקה שהיקפה הכולל עמד על כ-630 מיליון דולר, וכללה גם את מכירת מניות הברוניצקים באורמת תמורת כ-200 מיליון דולר (כ-700 מיליון שקל). 

במסגרת האירועים הוענקו תוארי ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לסופר מאיר שלו; לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור; הסנטורית הקנדית לינדה פרום; לד"ר דן מידן, לשעבר נשיא אפלייד מטריאלס; לפרידה ספרינגר, מחזיקת קונצרן התקשורת האירופי "אקסל ספרינגר"; למם דריאן ברנסטין, יו"רית קרן אבי חי; ולאחרים. את הפרס העניקו פרופ' ברק מדינה, רקטור האוניברסיטה ופרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה.

אלי אלעזרא משקיע באירועים: "רוצה לשדרג את אשקלון לבירת הבילוי של הדרום"

איש העסקים אלי אלעזרא אירח השבוע במרינה באשקלון חברים ושותפים עסקיים. הסיבה: אלעזרא פתח במקום מתחם אירועים בשם Dolos, בעלות השקעה של כ-25 מיליון דולר.

אלעזרא, בעל השליטה בחברת אלעזרא החזקות, בעלת הכשרה חברה לביטוח, חברת הליסינג אלבר וחברת הנדל"ן אפרידר, קיבל יחד עם טל הולנדר, מנכ"ל המתחם, את פניהם של המוזמנים. בנהנים מהבריזה האשקלונית היו: המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, יו"ר טוגדר פארמה; ח"כ אבי דיכטר; דנה דנקנר; פרופ' חזי לוי, מנהל המרכז הרפואי ברזילי; שמעון מירון, מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח; ואורחים נוספים.

אלעזרא הסביר כי מדובר במתחם "אני שמח על הזכות שניתנה לי להיות שותף בשדרוג מעמדה ומקומה של אשקלון כבירת הבילוי של הדרום".

בדוחות הרבעון הראשון של חברת אלעזרא החזקות ל-2019 שפורסמו בחודש שעבר, רואי החשבון של החברה הפנו את תשומת לב המשקיעים לציפיות החברה כי תעמוד בכל התחייבויותיה בעתיד הנראה לעין, בהן פרעונות קרן וריבית אג"ח לשנתיים הקרובות, בסך של כ-126 מיליון שקל, וזאת על בסיס תחזיות לקבלת דיבידנדים מחברות מוחזקות, פירעון הלוואות שניתנו לחברות מוחזקות, אשראי בנקאי, עודפי פרויקטים של נדל"ן ומימוש תכניות הנהלת חברת הביטוח.

כן הפנו רואי החשבון את תשומת לב המשקיעים ל"גרעון בהון החוזר של החברה וחברות מאוחדות בדוחות הסולו שלהן". אלעזרא החזקות נסחרת בבורסה באמצעות שתי סדרות בהיקף כולל של כ-240 מיליון שקל, בטווח תשואות של כ-3.5%-7%.

אלי אלעזרא וטל הולנדר / צילום: נבו נעים,
 אלי אלעזרא וטל הולנדר / צילום: נבו נעים,

אבי דיכטר, יוחנן דנינו ושמעון מירון / צילום: נבו נעים,
 אבי דיכטר, יוחנן דנינו ושמעון מירון / צילום: נבו נעים,