העסקה הושלמה: כרומה הטייוואנית רכשה 20% מקמטק תמורת 74.3 מיליון דולר

כרומה שילמה 58.1 מיליון דולר תמורת כ-6.1 מיליון מניות קמטק שרכשה מבעלת השליטה בחברה, פריורטק, ו-16.2 מיליון דולר נוספים תמורת 1.7 מיליון מניות חדשות שהונפקו לה • בהודעה שפורסמה היום על השלמת העסקה נכתב כי העסקה מחזקת משמעותית את הבסיס הפיננסי של פריורטק ומבטיחה איתנות פיננסית ללא צורך בגיוס הון או חוב בתקופה הקרובה

הושלמה העסקה שבמסגרתה חברת כרומה (Chroma Ate) מטייוואן רכשה 20% ממניות קמטק , תמורת 74.3 מיליון דולר. כרומה שילמה 58.1 מיליון דולר תמורת כ-6.1 מיליון מניות קמטק שרכשה מבעלת השליטה בחברה, פריורטק, ו-16.2 מיליון דולר נוספים תמורת 1.7 מיליון מניות חדשות שהונפקו לה. מחיר מניית קמטק בעסקה הוא 9.5 דולר, גבוה ב-12.4% מהמחיר הנוכחי. עם השלמת העסקה, כרומה מחזיקה ב-20% ממניות קמטק, ופריורטק מחזיקה ב-24% לעומת 41.9% קודם לכן.

קמטק פועלת ממגדל העמק, ומייצרת מערכות בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב ושווי השוק שלה הוא 309 מיליון דולר. פריורטק נסחרת בת"א והשווי שלה הוא 429 מיליון שקל. מלבד ההחזקה בקמטק, פריורטק מחזיקה גם במניות פי.סי.בי טכנולוגיות, יצרנית מעגלים מודפסים מורכבים, שהשליטה בה נמכרה לקרן פימי בסוף 2017, וכן בחברת אמיטק, המספקת מצעים לתעשיית השבבים. בהודעה שפורסמה היום (ד') על השלמת העסקה נכתב כי העסקה מחזקת משמעותית את הבסיס הפיננסי של פריורטק ומבטיחה איתנות פיננסית ללא צורך בגיוס הון או חוב בתקופה הקרובה. בסוף הרבעון הראשון היו לפריורטק מזומנים ופיקדונות לטווח קצר בהיקף של 22.2 מיליון שקל.

כרומה, יצרנית מערכות בדיקה בדיוק גבוה, מכשירי מדידה ובדיקות, נסחרת בבורסה של טיוואן ושווי השוק שלה הוא 1.86 מיליארד דולר אמריקאי. במקביל להשקעת כרומה, הוסכם כי קמטק תאפשר לכרומה שימוש בטכנולוגיית הבדיקה התלת ממדית שלה תמורת תמלוגים, ליישומים שאינם בתחום המוליכים למחצה. בנוסף הסכימו החברות לשתף פעולה בפרויקטים פוטנציאליים בשוק המוליכים למחצה.

רפי עמית, יו"ר פריורטק ומנכ"ל קמטק, מסר: "אנו שמחים על השלמת עסקת כרומה אשר הינה בעלת חשיבות משמעותית בעבור קמטק. כרומה הינה שחקנית מובילה בטייוואן ובאסיה ועסקה זו תאפשר לקמטק לחזק את נוכחותה באסיה".

עסקת כרומה מהווה צעד נוסף בתהליך שעוברת קמטק לצורך מיקוד בשוק המוליכים למחצה. ב-2017 היא מכרה את פעילות המעגלים המודפסים שלה לקרן סינית תמורת עד 35 מיליון דולר, ולאחר מכן הגיעה להסכם פשרה עם המתחרה רודולף לסיום משפט הפרת פטנטים, וכן סגרה יחידה עסקית שעסקה במדפסות דיגיטליות.