מרחיבה את הרכיב האלטרנטיבי בחו"ל: הראל חוברת למטלייף בעסקאות מימון לנדל"ן בבריטניה

הקבוצה הישראלית "תעמיד מימון בהיקף של עד מיליארד שקלים, מתוך סכום כולל של עד 2 מיליארד שקלים שיעמידו הגופים במשותף, לתקופה של כ-3 שנים" • זרוע ההשקעות של ענקית הביטוח תאתר את הפרויקטים ותנהל את המימון

בניין הראל / צילום: איל יצהר
בניין הראל / צילום: איל יצהר

קבוצת הביטוח הראל, שאת השקעותיה מנהל סמי בבקוב, מרחיבה את פעילות ההשקעות האלטרנטיביות שלה מעבר לים. היום הודיעה החברה כי תחתום על הסדר לשיתוף פעולה מסוג Co-Lending (השקעה משותפת) עם MetLife Investment Management, בבריטניה. לדברי הראל מדובר בחבריה ל"זרוע ההשקעות הגלובליות של ענקית הביטוח", במטרה להעמיד "במשותף מימון לפרוייקטי נדל"ן איכותיים בבריטניה בהיקף של 2 מיליארד שקל".

הראל חוברת למטלייף בפעילות למימון במשותף של פרויקטי נדל"ן בבריטניה. מדובר בפרויקטים שמטלייף תאתר ושהראל תורשה להצטרף אליהן, אם תרצה, כשמטלייף היא זו שתנהל את המימון. פרויקטים שיאותרו על ידי זרוע ההשקעות של ענקית הביטוח. בהראל פירטו היום כי הקבוצה הישראלית "תעמיד מימון בהיקף של עד מיליארד שקלים, מתוך סכום כולל של עד 2 מיליארד שקלים שיעמידו הגופים במשותף, לתקופה של כ-3 שנים".

בהראל מצהירים עתה כי הקבוצה הישראלית "עתידה להיות השותפה הראשונה בעולם שתשתף פעולה מסוג Co-lending עם מטלייף בבריטניה. מדובר על הלוואות בכירות המובטחות בנכסי נדל"ן במגוון סקטורים כדוגמת נכסי משרדים, לוגיסטיקה, דיור, מעונות סטודנטים, מלונות וכדומה. בכל ההלוואות יהיה שעבוד ראשון בגין נכס הנדל"ן". עוד הם טוענים כי "שיתוף הפעולה יאפשר להראל גישה לעסקאות אליה לא הייתה לה גישה לולא ההתקשרות".

פעילות זו משלבת בין שני תחומי השקעה אלטרנטיביים שהראל נחשבת למובילת השוק בהם - האחד הוא החזקה ישירה בנדל"ן להשקעה והשני הוא מתן הלוואות פרטיות. לפני מספר חודשים נחשף ב"גלובס" כי הראל מנהלת את תיק הנדל"ן להשקעה בהיקף הגבוה ביותר בענף הביטוח, ושעמד על יותר מ-15 מיליארד שקל בסוף 2018.

נוסף על כך, כפי שעלה מבדיקה שערכנו עוד קודם עלה כי הראל היא למעשה הבנק העסקי הרביעי בגודלו בישראל, והראשונה בקרב קבוצת הביטוח ובתי ההשקעות במתן אשראי לא סחיר לגופים עסקיים. נכון למחצית השנייה של 2018 הראל העמידה הלוואות פרטיות בהיקף של יותר מ-33 מיליארד שקל.

ההשקעה באפיקים אלטרנטיביים שאינם סחירים, מאפשרת לגופים המוסדיים, ובכלל זה הראל, לבסס עוגן תשואה יציב יחסית, וכזה שאינו בקורלציה גבוהה עם השוק - ובכך ליצור גורם ממתן תנודתיות בתיק.