תאריך היעד להשלמת העסקה למכירת השליטה בבגיר - סוף מרץ 2020; המניה נופלת ב-30% בלונדון

העסקה למכירת השליטה בחברת האופנה נחתמה כבר בנובמבר 2017, אך ספגה עיכובים ודחיות • Shandong Ruyi הסינית אמורה לרכוש 53.7% ממניות בגיר תמורת כ-16.5 מיליון דולר

העסקה למכירת השליטה בחברת האופנה בגיר נחתמה בנובמבר 2017 אך עדיין לא הושלמה. לאחר מספר עיכובים ודחיות, בבגיר נוקבים כעת בתאריך היעד להשלמת העסקה: 31 במרץ 2020 - שנתיים וארבעה חודשים אחרי החתימה על העסקה.

בגיר עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק של חליפות מחויטות. החברה הסינית Shandong Ruyi אמורה לרכוש 53.7% ממניות בגיר תמורת כ-16.5 מיליון דולר, לפי מחיר של 3.5 פני למניית בגיר, שנסחרת בלונדון, ועד כה שילמה לבגיר רק 3.3 מיליון דולר מתוכם. בין בעלי המניות הבולטים בבגיר נמצא איש העסקים צביקה בארינבוים.

מניית בגיר  נופלת כעת בלונדון ב-30% בשעות הצהריים, למחיר של 1.02 פני, שמשקף לחברה שווי של 4.2 מיליון ליש"ט (כ-5.3 מיליון דולר).

בגיר דיווחה בתחילת החודש על כך שלא קיבלה במועד תשלום של 13.2 מיליון דולר כחלק מהעסקה, אך נתנה לחברה הרוכשת ארכה להשלמת העסקה עד 18 ביוני, כלומר עד אתמול. היום (ד') דיווחה בגיר על הסכמתה לדחות את השלמת העסקה עד סוף מרץ 2020.

לפי הודעת בגיר, "לאחר דיונים שנערכו ביומיים האחרונים בבייג'ינג בין ההנהלות הבכירות של שתי החברות, הדירקטוריון שוכנע שבכוונת שנדונג להשלים את העסקה, והיא מחויבת לספק תמיכה תפעולית חשובה לחברה עד למועד ההשלמה".

בהתאם לדיווח קודם של בגיר, Shandong Ruyi התחייבה לספק לבגיר ציוד לייצור חליפות, בשווי מוערך של 1.3 מיליון דולר, ללא כל עלות לשימוש בלעדי של אתר הייצור של בגיר באתיופיה. במהלך הדיונים בין החברות, החברה הסינית חזרה על ההתחייבות לספק את הציוד עד סוף השנה הנוכחית.

עניין מסחרי נוסף בין שתי החברות נוגע לרכישת צמר: שנדונג רווי היא ספקית של בגיר ובעבר העניקה לה תנאי אשראי לרכישת 500 אלף מטר של צמר עד סוף החודש הנוכחי. עד כה בגיר רכשה 300 אלף מטר צמר ב-2.9 מיליון דולר, והחברה הסינית מסכימה כעת להאריך את תנאי האשראי עד מרץ 2020, כשלדברי בגיר, הדבר יאפשר לה לרכוש את יתרת הצמר בתנאי אשראי שמספקים לה יתרון.

השלמת עסקת הרכישה מותנית בכך שהחברה הסינית תספק לבגיר את כל הצמר והציוד עד סוף ספטמבר.

"משאבים מספקים לתמיכה בפעילות היומיומית"

בדיווח של בגיר מהיום, היא מספקת למשקיעים גם מידע כללי יותר ומציינת כי תנאי המסחר נותרו מאתגרים, אך החברה פתחה את שנת 2019 "בצורה חזקה, עם מכירות של 27 מיליון דולר בחמישה חודשים שהסתיימו בסוף מאי, לעומת 21 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018, ועם צבר הזמנות של 26.2 מיליון דולר".

בגיר מציינת גם כי אתר הייצור באתיופיה התייצב ומייצר 3,000 זוגות מכנסיים מדי יום, עם צפי לעליית התפוקה ל-4,000 זוגות עד סוף השנה. החברה נערכת לבצע הפחתת עלויות נוספת במחצית השנייה של השנה, בהמשך לקיצוצים שביצעה בשנה שעברה. "כתוצאה מכך, הדירקטוריון מאמין שלחברה יש משאבים מספקים לתמיכה בפעילות היומיומית שלה, והיא תמשיך לפעול להבטחת התוכניות העסקיות העתידיות שלה", נכתב בדיווח.

לדברי המנכ"ל ערן יצחק, "בעקבות שיחות פנים אל פנים, אנחנו משוכנעים בכוונות של Shandong Ruyi, ובזכות התמיכה התפעולית החשובה שהיא מספקת לנו, הסכמנו על דחייה נוספת. ביצועי העסק שלנו הם סבירים בשוק קשה. אף שיש לנו צבר הזמנות טוב ופייפליין טוב של הזמנות חדשות שיסייעו לנו להתמקד בתפעול, אין ספק שזוהי תקופה מאתגרת לקמעונאים וליצרנים".