לאחר הכרזת הפד: הזהב מזנק 2.7% לשיא של 5 שנים

מחירי הזהב רושמים שיא שלא נראה מאז מרץ 2014 בשווקים • המחיר לאונקיה מוסיף כ-3% לערכו ומטפס לכ-1,385 דולר • במקביל, הדולר נחלש ותשואות האג"ח בארה"ב יורדות לאחר הודעת הריבית של הפד אמש, שהותיר את הריבית ללא שינוי אך אותת על הורדה בהמשך

דולר וזהב / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
דולר וזהב / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

מחיר הזהב מזנק הבוקר (ה') בכ-3% לרמה של 1,385 דולר לאונקייה, וזאת בעקבות ההודעה הפייסנית של הפדרל ריזרב אמש, שהשאיר את האפשרות להורדת הריבית בעתיד. בתוך כך, הדולר נחלש, והתשואות על האג"ח של ממשלת ארה"ב יורדות.

הבנק הפדרלי של ארה"ב הותיר את הריבית ברמה של 2.25%-2.5% בתום ישיבה מתוחה בת יומיים של חברי ועדת השוק הפתוח. החלטת הריבית הייתה בהתאם לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק, אך כאמור הפד צופה הורדת ריבית אחת ב-2020. 

הציפייה שהפד יוריד את הריבית בשנה הבאה הפכה את הזהב לאטרקטיבי, מסביר רוב קרנל, כלכלן בכיר ב-ING. אנליסט שוק אחר, האן טן מפורקס, שייך את עליית מחיר הזהב להיחלשות הדולר לאחר הודעת הפד: "ההיחלשות של הדולר שבאה לאחר ההודעה הפייסנית של הפד הציתה עלייה במחירי הזהב, על בסיס התחזית העגומה בסך-הכול שנצפית כרגע לכלכלה הגלובלית", הוא רשם בהודעה. 

גיא בית אור, פסגות: "החידוש המרכזי בהודעת הריבית הנוכחי הוא שבפעם הראשונה מתווה ה-DOTS המפורסם נותן הכוונה קדימה להפחתת ריבית אחת ב-2020 וזאת בניגוד לתחזית הקודמת שדיברה על העלאת ריבית אחת. נזכיר כי מתווה הריבית החזוי החל להתפרסם לראשונה רק בספטמבר 2015, 3 חודשים לפני העלאת הריבית הראשונה במחזור הכלכלי הנוכחי".