מיקרוסופט אוסרת על עובדיה את השימוש בסלאק: "לא עומדת בדרישות האבטחה"

לפי דיווח של GeekWire, מיקרוסופט פרסמה רשימה של אפליקציות ושירותים שאסורים לשימוש פנימי, בהן גוגל דוקס ושירותי הענן של אמזון • החברה אסרה גם את השימוש באפליקציית Grammarly, מאחר שגם היא יכולה לגשת לתכנים סודיים שונים במסמכים ומיילים • אפילו את השימוש הפנימי בגיטהאב, שנמצא בבעלות מיקרוסופט, לא מעודדים בחברה

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה / צילום: רויטרס
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה / צילום: רויטרס

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט אסרה על שימוש באפליקציית סלאק בקרב עובדיה - כך לפי דיווח של GeekWire. לפי הדיווח, מיקרוסופט פרסמה רשימה של אפליקציות ושירותים שאסורות לשימוש פנימי, בהן גוגל דוקס ושירותי הענן AWS של אמזון, שהחברה מעודדת שלא להשתמש בהן. מיקרוסופט מציעה שירותים מתחרים לכל השלושה.

בהסבר שמיקרוסופט פרסמה לעובדיה לגבי השימוש בסלאק צוינו חששות הנוגעות לתחום האבטחה, לצד העובדה שמיקרוסופט מציעה שירות תקשורת לעסקים המתחרה בסלאק, Teams. "גרסאות סלאק Free, סלאק סטנדרט וסלאק פלוס לא מספקות את האמצעים להגן כראוי על הקניין הרוחני של מיקרוסופט. משתמשים קיימים של השירות מתבקשים להעביר את היסטוריית הצ'ט והקבצים הנוגעים למיקרוסופט לשירות Teams שמציע את אותם פיצ'רים ואינטגרציה עם אפליקציות של אופיס 365. גרסאת סלאק אנטרפרייז אומנם עומדת בדרישות האבטחה של מיקרוסופט, אך אנחנו מעודדים את השימוש בTeams לעומת תוכנה מתחרה", נכתב בהסבר לפי גיק-ווייר.

על שימוש של עובדים ב-AWS (בו מיקרוסופט מתחרה עם שירותי הענן שלה) וגוגל דוקס (המתחרה בוורד של מיקרוסופט) נכתב כי תידרש הצדקה עסקית עבורו.

בנוסף לשירותים אלה שמתחרים בשירותיה של מיקרוסופט, החברה אסרה גם את השימוש באפליקציית Grammarly (שבודקת דקדוק ומסייעת בכתיבה), מאחר שגם היא יכולה לגשת לתכנים סודיים שונים במסמכים ומיילים.

אפילו את השימוש הפנימי בגיטהאב, שירות אחסון הקוד שנמצא בבעלות מיקרוסופט לאחר שרכשה אותו תמורת 7.5 מיליארד דולר בשנה שעברה, לא מעודדים בחברה עבור "מידע, מפרט טכני או קוד סודיים ביותר".

סלאק הונפקה בבורסה ביום חמישי בהנפקה ישירה, במהלכה מנייתה קפצה במעל 50% במסחר המוקדם וסיימה את יום המסחר הראשון בשווי של 19.5 מיליארד דולר, לאחר שכבר נסחרה במהלכו בשווי של 24.5 מיליארד דולר. נכון לעכשיו, שווי השוק של סלאק עומד על 18.7 מיליארד דולר, ומחיר המניה הוא 37 דולר, לעומת 26 דולר בזמן ההנפקה.