רזונטיקס מרחיבה את פעילותה בישראל: משקיעה סכום נוסף במדיבריין

בשנה שעברה רכשה רזונטיקס את חברת ייצור המכשור הרפואי STI וזכתה בהשקעה במדיבריין אותה היא מרחיבה כעת

מכשור רפואי / צילום: Shutterstock
מכשור רפואי / צילום: Shutterstock

חברת מדיבריין (Medibrane) הישראלית, המפתחת ציפויים מבוססי פולימר למכשור רפואי, בין היתר לסטנטים, הודיעה על קבלת השקעה נוספת מחברת רוזנטיקס הבינלאומית. רזונטיקס הפועלת בתחום הייצור המתקדם של מכשור רפואי, היא בעלת מניות במדיבריין מאז שרכשה בנובמבר האחרון את חברת STI המייצרת מכשור רפואי כקבלנית משנה, והייתה מחלוצות ייצור הסטנטים בישראל. STI הייתה בעלת נתח במדיבריין, והפעילויות משלימות זו את זה.

"לאחר שנים ספורות בלבד קבוצת מדיבריין הצליחה ליצור מגוון יכולות שהצרכנים של שתי החברות דורשים", אמר מנכ"ל רזונטיקס טום ברנס בהודעה לעיתונות של החברה עם הרכישה. "בתום שישה חודשים של עבודה משותפת, אנחנו נלהבים לגבי הסינרגיות האפשריות בין יכולות הציפוי החדשניות של מדיבריין ויכולות עיבוד הניטינול שלנו".

מדיבריין מתמחה במיוחד בציפוי מוצרים עשויים בניטינול, חומר זוכר צורה הנפוץ בשימוש בתעשיית המכשור הרפואי. רוזנטיקס היא בעלת התמחות בייצור מוצרי ניטינול.

מדיבריין זכתה בפרס הראשון בתחרות הסטארט-אפים בכנס הקרדיולוגיה הבינלאומי ICI, שנערך בדצמבר בישראל. הזכייה של חברה המייצרת ציפויים בקבלנות משנה היא לא רגילה לתחרות, ומעידה על ההצלחה של החברה.

"ההשקעה הנוספת של רזונטיקס בחברה תעזור לעשות סקייל אפ מהיר לפעילותה ולספק את דרישות הצרכנים שלהם מהר יותר, תוך שימוש במתקנים שלנו בישראל, אותם הרחבנו מאז הרכישה", הוסיף ברנס.

אלעד עינב, מנכ"ל ומיסד שותף במדיבריין, מסר כי "שיתוף-פעולה בין הצדדים כבר תרם לנו, וכעת אנחנו מקדמים פרויקטים משותפים לקראת מסחור, בהם הסינרגיות יהיו אפילו גדולות יותר".

מדיבריין הוקמה ב-2015 על ידי אלעד עינב וד"ר אמיר קרייצר, שהקים בעבר את חברת החומרים לתחום רפואת השיניים Augma, שהביאה שני מוצרים לשוק. מדיבריין ממוקמת בראש העין ומעסיקה כמה עשרות עובדים. עד היום לא ביצעה גיסוי הון בהיקפים גדולים, משום שהתנהלה בעיקר כקבלן משנה.

עסקת השקעה זו מעידה כי רזונטיקס הופכת לחברה מעורבת בשוק הישראלי לאחר רכישת STI בשנה שעברה, בסכום של עשרות מיליוני דולרים. החברה ממוקמת באור עקיבא. הרכישה בוצעה בתמיכת קרן הפרייווט אקוויטי GTCR, שנכנסה כמשקיעה משמעותית ברזונטיקס ב-2017, ומאז מחזקת אותה כמובילה בתחום באמצעות רכישות ברחבי העולם. בעת מכירת החברה החזיק יזם STI, טובי סיוון, ב-100% מ-STI. היום משמש סיוון כנשיא רזונטיקס ישראל.