"למדתי כשמסביבי נשים בלבד - וזה לא קשור לדת"

סוזן שוורץ (30) היא מנהלת מחלקת BI (בינה עסקית) ב- Lightricks (לייטריקס) • טווח שכר: 25-20 אלף שקל ואופציות שניתן לממש

 

סוזן שוורץ / צילום: בני גמזו לטובה,
סוזן שוורץ / צילום: בני גמזו לטובה,

איפה אני תופסת אותך?

אני במשרד שלנו בירושלים, הצוות שלי עובר עדכון, ובדיוק רציתי לבדוק את ההכנסות שלנו בחודשים האחרונים בהתאם להעדפות של לקוחות חדשים. זו שאלה טובה לשאול מה התפקיד שלי, עקרונית אני לוקחת את הדאטה והמספרים והופכת אותם ליעילים לקבלת החלטות בהמשך. לייטריקס מפתחת אפליקציות שונות לעיבוד תמונה. באמצעות הסטטיסטיקות אנחנו יכולים ללמוד הרבה על המשתמשים.

כמה זמן את בחברה ומה עשית קודם?

כמעט שנתיים. קודם לכן סיימתי תואר שני בהנדסה תעשייתית ועבדתי בירושלים. לפני לכן עבדתי עם מרצה לכלכלה באוניברסיטה העברית שהכרתי זמן קצר אחרי שעליתי לארץ בשנת 2011 ממישיגן. שם גם למדתי את התואר הראשון בכלכלה. בעבודה אתו עסקתי בעריכה, ובבניית הקורסים. בשלב מסוים הוא אמר לי שאני חייבת לפנות לכיוון של ניתוח נתונים, כי זה משהו שאני טובה בו. זה לא משהו שעניין אותי עד אז, אבל דרך העבודה איתו הבנתי במפתיע שאני כנראה טובה בתחום הזה וגם נהנית ממנו וסופר אוהבת אותו. אז החלטתי ללמוד את זה דרך הנדסת תעשייה.

מה גרם לך לעלות ארצה?

ביקרתי בישראל במהלך לימודי התואר הראשון במסגרת חילופי סטודנטים. זו הייתה חוויה ממש טובה, ואז גם הכרתי את מי שיהיה לימים בעלי. החלטתי שאחרי שאסיים את התואר בארה"ב אעשה עלייה. זה נושא שהיה בראש שלי, אבל אני לא יכולה להגיד שהאמנתי שזה באמת יקרה. אחרי חצי שנה בירושלים, החלטתי. נהניתי מהחיים כאן. עד שעליתי שמרתי על קשר מרחוק עם בן הזוג שלי.

איפה למדת במישיגן?

במכללת וולסלי. זו מכללה יוקרתית לנשים בלבד, וזה דווקא לא קשור לדת או משהו כזה. הסיבה היא היסטורית - בעבר הרחוק נשים לא יכלו להתקבל לקולג' ואוניברסיטה רגילה ונפתחו עבורן מכללות ייעודיות. חלק מהן עדיין קיימות. למדתי במשך ארבע שנים בקמפוס בו כל מי שמסביבי היא אישה, להוציא את סגל ההוראה. היום מדובר באחת המכללות המובילות בארה"ב, לא קל להתקבל אליה. הילארי קלינטון ומדלן אולברייט, למשל, למדו בה.

עלית והתחתנתם?

החתונה הייתה מאוחר יותר. למעשה, שבועיים לפני שהתחתנו התראיינתי ללייטריקס. הקרובים שלי הגיעו באותו הזמן מחו"ל לחתונה, ובמקביל היה לי גם תרגיל בלימודים. זו הייתה תקופה מאוד לחוצה, וכמה ימים לפני החתונה הודיעו לי מלייטריקס שהתקבלתי.

התקבלת כמנהלת מחלקה?

לא. כשהגעתי הייתי האדם הראשון שעסק ב-BI. עכשיו אנחנו מחלקה של חמישה אנשים, ועד סוף השנה אנחנו מקווים להיות עשרה.

איפה את רוצה להיות בעוד 5 שנים מהיום?

אני בן אדם שרגיל לתכנן את השבוע הבא, לא יותר מזה. אני מניחה שאמשיך לעסוק ב-BI ובשיווק, בירושלים, בלייטריקס.