חברת MTI רוכשת 50% מחברה אוסטרלית בכ-2 מיליון שקל

החברה הנרכשת היא המפיצה באוסטרליה של החברה הבת של MTI, העוסקת בפתרונות בתחום בקרת המים

עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו
עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו

חברת הטכנולוגיה הישראלית MTI, שנסחרת בבורסה המשנית של לונדון, מבצעת רכישה קטנה באוסטרליה. החברה דיווחה היום על רכישת 50% מחברת Parkland Australia בתמורה ל-800 אלף דולר אוסטרלי (כ-2 מיליון שקל).

מתוך הסכום, כ-600 אלף דולר ישולמו עם השלמת העסקה תוך 30 יום, ויתרת הסכום תשולם בשני תשלומים ביולי 2020 ויולי 2021, על בסיס התוצאות הפיננסיות של פארקלנד בשנים שיסתיימו ביוני 2020 ויוני 2021.

החברה הנרכשת היא המפיצה האוסטרלית של החברה הבת של MTI, העוסקת בפתרונות בתחום בקרת המים, Mottech Water Solution, שתבצע את הרכישה בפועל. המוכרת בעסקה היא חברת Parkland Products מניו זילנד; בהסכם נקבע כי הן לרוכשת והן למוכרת בעסקה יינתנו אופציות לרכישת המניות של הצד השני בכפוף לתנאים מסוימים.

הנרכשת: חברה רווחית

MTI מספקת פתרונות תקשורת אלחוטית, אנטנות ומערכות אבטחה, והיא נסחרת בשווי שוק של 20 מיליון ליש"ט, שהם כ-92 מיליון שקל. בדיווח על הרכישה מציינת MTI כי הכנסות החברה האוסטרלית בשנה שהסתיימה ביוני 2018 היו כ-1.5 מיליון דולר, והיא רשמה רווח נקי לפני מס של כ-160 אלף דולר. במאזן החברה היו מזומנים נטו בסך כ-270 אלף דולר. ב-MTI סבורים שהרכישה תגדיל את פוטנציאל ההכנסות והרווחים שלה ותייצר לה פלטפורמה להגדיל את ההכנסות החוזרות משירותים ותחזוקה של מערכות בקרת מים.

דוד שני, מנכ"ל Mottech, מסר כי "אנו מרוצים מהרכישה שתתרום מיידית לתוצאות החברה ותאפשר ל-Mottech לעלות שלב בשרשרת הערך בשוק האוסטרלי ולספק פתרונות ושירותים בתחום הבקרה האלחוטית".

חברת MTI, בראשות היו"ר צבי בורוביץ' והמנכ"ל משה בורוביץ', השלימה בשנה שעברה מיזוג עם החברה הבת שלה, מ.ט.י מחשבים שנסחרה בבורסה של תל אביב ונמחקה מהמסחר בעקבות המהלך. במסגרת המיזוג, כל מניות החברה הבת שהוחזקו על-ידי החברה האם הועברו לידי בעלי המניות בחברה האם, פרו-ראטה להחזקותיהם במניות החברה. בחברה ציינו אז כי המיזוג משקף יתרונות מוחשיים לחברה ולבעלי המניות, ומגביר את היעילות ואת החיסכון בעלויות.