נדל"ן מניב וקנאביס: בעל השליטה במגה אור רוכש שליטה בחברת קאנומד תמורת 25 מיליון שקל

נחמיאס ירכוש את המניות במחיר של 0.85 שקל למניה, דיסקאונט של 15% על מחיר הסגירה אתמול • קאנומד נמצאת בשלבים האחרונים לקראת הפעלה מסחרית של חוות גידול קנאביס

צחי נחמיאס / צילום: מירי נחמיאס
צחי נחמיאס / צילום: מירי נחמיאס

חברת גידול הקנאביס קאנומד הודיעה היום (ב') על חתימת מזכר הבנות להקצאת 51% ממניותיה תמורת 25 מיליון שקל לידי צחי נחמיאס, בעל השליטה בחברת הנדל"ן המניב מגה אור. בעלי המניות הגדולים בקאנומד כיום הם רויטל אקב, המחזיקה ב-30% מהון מניות החברה, ופלורה אלפיס, המחזיקה ב-5%.

קאנומד נמצאת בשלבים האחרונים לקראת הפעלה מסחרית של חוות גידול קנאביס. מניית החברה עולה 18% במהלך המסחר היום בבורסת ת"א, לאחר זינוק של 40% אתמול, ונסחרת לפי שווי שוק של 45 מיליון שקל (המניה נמצאת ברשימת השימור בבורסה).

מגה אור, הנמצאת בשליטתו של נחמיאס (45%), נהנית באחרונה מתקופת פריחה. מתחילת השנה עלתה מנייתה ב-58% ושווי החברה מגיע כעת לכ-1.9 מיליארד שקל. אתמול דיווחה החברה על הסכם למכירת נכס לוגיסטי במודיעין ליבואן הרכב רמי אונגר תמורת 470 מיליון שקל - מחיר המשקף תשואה עתידית של 5% בלבד לרוכש. העסקה צפויה להניב למגה אור רווח מרשים אחרי מס של כ-116 מיליון שקל, אחרי שעד היום נהנתה החברה מרווח של כ-110 מיליון שקל מהנכס במודיעין.

נחמיאס ירכוש את מניות קאנומד בדרך של הקצאה, במחיר של 0.85 שקלים למניה - דיסקאונט של 15% על מחיר הסגירה שלשום (וכמחצית מהשווי הנוכחי). נוסף על כך, הוא יקבל אופציות למניות קאנומד כדי להימנע מדילול עתידי במחיר מימוש של 1.2 שקלים למניה. בעקבות העסקה האופציות נכנסו "לתוך הכסף", שכן המניה נסחרת כעת במחיר של 1.6 שקלים - כמעט כפול ממחיר העסקה.

נחמיאס מחזיק ברישיונות גידול קנאביס

מפירוט העסקה נחשף כי אין זו הפעם הראשונה שבה נחמיאס מתעניין בתחום הקנאביס. מתברר שהיו בידיו רישיון לגידול קנאביס בחממות, רישיון לגידול במתקן סגור וכן בית מסחר לקנאביס. במקרה של השלמת העסקה, פעילויות אלה יועברו לתוך קאנומד, שמעריכה אותן כבעלות ערך לא מהותי.

בכך ממיר נחמיאס אופציה ערטילאית על תחום הקנאביס בפעילות הנמצאת בשלב מתקדם יותר, תמורת השקעה אמיתית במזומן, שאינה גבוהה בהרבה מזו שהיה עליו לבצע כנראה, לו היה מתחיל היום לממש את רישיונותיו. 

השקעה זו מגיעה אחרי התפוצצות עסקה קודמת בקאנומד, שבה היה אמור רן בלינקיס, ממייסדי רשת המרכולים AM-PM, להשקיע 18 מיליון שקל בחברה תמורת 43% ממנה - כלומר, בסך הכל עסקה דומה בהיקפה. מחיר ההשקעה בעסקת בלינקיס שנפלה, היה גם הוא 85 אגורות למניה.

קאונומד נסחרת בבורסת תל אביב, לאחר שהתמזגה לשלד הבורסאי פרוטאולוג'יקס. באחרונה הודיעה כי הגיעה לשלב השתילה הראשונה בחוות הקנאביס שלה בבקעת הירדן. הגעה לשלב השתילה הראשונה - "שלב 180 השתילים", שהיק"ר מחייב חברות לשתול לשם בקרה, לפני שיתיר לחברה לשתול על פני כל השטח שלה - משמעותה כי החברה תהפוך מסחרית בעוד כמה חודשים, אלא אם לא תצליח לעמוד בדרישות האיכות או האבטחה.

כמו כן, חתמה קאנומד על הסכם עם חברת אגרוקאן טבע אדיר - אחת משמונה חברות הקנאביס שפועלות בשוק הישראלי זה כעשור. במסגרת ההסכם, אגרוקאן טבע אדיר תנחה את קאנומד מקצועית, ואחר כך תרכוש ממנה את מלוא התוצרת באופן בלעדי עד לסוף 2021, במחיר של 4.15-4.0 שקלים לגרם.

קאנומד מסרה כי היקף ההכנסות השנתי הצפוי לחברה במסגרת ההסכם הוא בטווח שבין 12 מיליון שקל ל-15 מיליון שקל בשנה. טבע אדיר תספק גם את הייחורים (קטעים של ענף, גבעול או שורש הנושא את תכונות הצמח המקורי) המאושרים על ידי היק"ר (היחידה לקנביס רפואי במשרד הבריאות). שטח הגידול המוקצה לפעילות כיום הוא 7.2 דונם ברוטו, והיא שוקלת להגדילו. 

את קאנומד ייצגו בעסקה עורכי הדין אילן גרזי ועליזה גביזון ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ.