בדרך להסדר חוב: אג"ח אידיבי נופלות בבורסה בתל אביב

הסחרור בקבוצת אידיבי נמשך: לאחר פרישתו של סמנכ"ל הכספים, דווח כי בעל השליטה אלשטיין לא תפוי להמשיך לספק תמיכה פיננסית • האג"ח של אידיבי פתוח נסחרות בתשואה לפידיון עמוק ברמת "זבל"

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

אגרות החוב של אידיבי פתוח נופלות בכ-3% בבורסה בתל אביב, והתשואה לפדיון של אג"ח ט' נסחרת עמוק ב"זבל" ונושקת ל-30%. 

התשואה הגבוהה אמורה לשקף את התמורה בגין הסיכון שבהשקעה, אך במקרה של אידיבי נראה כי הדרך להסדר חוב סלולה. הטריגר לירידות הבוקר מיוחס לידיעה שהודלפה לתקשורת ולפיה בפגישה שערך אלשטיין עם בית ההשקעות פסגות, התברר כי אין בכוונתו של בעל השליטה להזרים הון נוסף לחברה. גורמים בשוק מעריכים כי למעשה אין ביכולתו של אלשטיין להזרים הון נוסף לחברה, לאחר שכבר השקיע בחברה 2.5 מיליארד שקל.

עוד דווח, כי אלשטיין נפגש עם בית ההשקעות פסגות, המחזיק 6.8% מנכסים ובנין, ואמר כי בכוונתו לבצע עסקת בעלי עניין לפיה תרכוש דיסקונט השקעות את חברת גב ים מידי נכסים ובנין. המשקיעים של זו האחרונה לא אוהבים את הידיעה, מה שמפיל כעת את נכסים ובנין ביותר מ-6% בבורסה בתל אביב. בתור בעל עניין בפסגות התבקשו לאשר את המהלך שאמור לעבור את אישור מחזיקי האג"ח.

אידיבי נאלצת להתמודד עם עזיבתו של סמנכ"ל הכספים גיל קוטלר, שעבר לקבוצת תשובה. כאשר האיש המייצג את הקבוצה באסיפות מחזיקי האג"ח עוזב, סביר כי חוב של יותר מ-3 מיליארד שקל לבעלי האג"ח לא יוחזר בשלמותו. נכון לסוף מארס האחרון, הציגה אי.די.בי שווי נכסי נקי שלילי, המשקף כי סך התחייבויותיה הכספיות עלה על סך שווי נכסיה. 

אג"ח אידיבי פיתוח ט ' צונחת 2.88% ונסחרת בתשואה (ברוטו) לפידיון של 29%, אג"ח אידיביפת אגח יד  צונחת 2.8% ונסחרת בתשואה ברוטו לפדיון של 20%.