2,500 איש הגיעו לפתיחה של נינטנדו ישראל: ״מותג שיישאר גם אחרי גוגל״

החנות שנפתחה אמש בדיזנגוף סנטר היא השנייה בעולם ומתווספת לחנות של המותג שפועלת בניו יורק • גודלה הוא כ-150 מ״ר ובהקמתה הושקעו 3 מיליון שקל • באפריל האחרון השיקה החברה אתר מכירה ישראלי מקוון עבור מוצרי נינטנדו • לפי הערכות דיזנגוף סנטר, מדובר בהשקה השנייה בגודלה בתולדות המתחם

חנות ראשונה בישראל ושנייה בעולם של ענקית משחקי הוידאו היפנית נינטנדו נפתחה אמש (ב') בדיזנגוף סנטר בהשקעה של 3 מיליון שקל. מול החנות שגודלה בסך הכל 150 מ"ר, השתרע תור שלפי הערכות המתחם הגיע לכ-2,500 מעריצים שהמתינו בתור שעות ארוכות על מנת להיכנס לתוכה, חלקם הבולט בתחפושות של הדמויות המזוהות עם מותגי החברה.

בחנות החדשה נמכר המגוון הרחב ביותר של מוצרי נינטנדו וכן ומוצרים ברישיון רשמי של נינטנדו בהן אביזרי לבוש, בובות של הדמויות המפורסמות, ואביזרים נוספים.

מי שעומד מאחורי המהלך הוא ערן תור - בעלים, יו"ר ונשיא חברת תור גיימינג, המשווקת הרשמית של נינטנדו בישראל. "נינטנדו הוא מותג שישאר גם אחרי גוגל, החיבור שלו לאנשים הוא ריגשי", אמר תור ל"גלובס". מבחינת תור מדובר ברגע היסטורי ובהגשמת חלום, לאחר תקופה של יותר מעשור שניסה לשכנע את הענקית היפנית לפתוח חנות כזו בארץ. באפריל האחרון השיקה החברה אתר מכירה ישראלי מקוון עבור מוצרי נינטנדו, אך תור לא פוסל גם אפשרות מכירה בזירה המקומית של אמזון, ומציין כי כשתושק הפעילות של אמזון בישראל הוא לא יהסס להקים חנות מקוונת דרכה.

תור להשקת נינטנדו ישראל / צילום: שני מוזס, גלובס
 תור להשקת נינטנדו ישראל / צילום: שני מוזס, גלובס

לפי הערכות דיזנגוף סנטר, מדובר בהשקה השנייה בגודלה בתולדות המתחם אחרי ההשקה של שיאומי, שהתרחשה בשנה האחרונה, ואליה הגיעו כ-3,000 איש. בהשקה של נינטנדו כאמור נכחו כ-2,500 איש, וההשקה השלישית בגודלה הייתה השקה נוספת בה היה מעורב תור - איי דיגיטל, אליה הגיעו כ-1,500 איש.

חנות נינטנדו ישראל / צילום: שני מוזס, גלובס
 חנות נינטנדו ישראל / צילום: שני מוזס, גלובס

נינטנדו נחשבת לאחד המותגים המוכרים בעולם זאת בזכות דמויות כמו מריו, פוקימון, דונקי קונג וזלדה, וקונסולות כמו Nintendo Switch ו-Game Boy Wii.

החברה נוסדה כבר ב-1889, במטרה לייצר קלפי משחק, ובשנות ה-70 שינתה את ייעודה ועברה לייצר קונסולות משחק. בסוף שנות ה-80 השיקה נינטנדו את האחים סופר מריו, אחד מהמשחקים הנמכרים ביותר בהיסטוריה.

בובות של מריו בחנות נינטנדו ישראל / צילום: שני מוזס, גלובס
 בובות של מריו בחנות נינטנדו ישראל / צילום: שני מוזס, גלובס

חנות הדגל המרכזית של המותג נפתחה לפני כ-14 שנה ברוקפלר סנטר שבניו יורק, והחנות בישראל היא החנות רשמית שנייה בעולם שנושאת את שם המותג. לאחרונה הודיעה נינטנדו על פתיחת חנות נוספת המתוכננת להיפתח בטוקיו שביפן.

חברת תור גיימינג, המשווקת הרשמית בישראל, הוקמה על ידי תור, מי שבין היתר הקים וניהל את איידיגיטל ואייקון גרופ - המפיץ הרשמי של אפל בישראל. מנכ"ל החברה הוא רון קלדס.