הסכם שכר חדש בטבע טק: תוספת שכר של 2.2%-4.6%

ההסתדרות, הנהלת טבע טק וועד עובדי המפעל חתמו על ההסכם שיחול על כ-700 עובדים, רטרואקטיבית מאפריל 2019 • ההסכם מגיע בהמשך להסכם קיבוצי שנחתם לפני כחודש במפעל

הפגנה עובדי טבע טק נאות חובב / צילום: באדיבות ההסתדרות
הפגנה עובדי טבע טק נאות חובב / צילום: באדיבות ההסתדרות

עובדי מפעל טבע טק בנאות חובב יקבלו תוספות שכר בשיעור של 2.2%-4.6% - כך עולה מהודעה שפרסמה היום (ד') ההסתדרות בנוגע להסכם שכר חדש שנחתם במפעל. לפי ההודעה, ההסתדרות, הנהלת טבע טק וועד עובדי המפעל חתמו על ההסכם שיחול על כ-700 עובדים, רטרואקטיבית מאפריל 2019.

ההסכם כולל תוספות שכר שקליות לכלל העובדים, שינועו מ-2.2% ועד ל-4.6%, כאשר התוספת הגדולה יותר תינתן למשתכרים ברמות השכר הנמוכות יותר מתוך מטרה לצמצם פערים בין העובדים.

בהסתדרות מציינים כי ההסכם מגיע בהמשך להסכם קיבוצי שנחתם לפני כחודש במפעל וכלל שיפור בתנאי הרווחה והמרות רכיבי שכר לבסיס משכורות העובדים.

לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, "למרות התקופה הלא פשוטה שעוברת על קבוצת טבע, הצלחנו להשיג תוצאות מרשימות עבור עובדי מפעל טבע טק המסורים, שראויים לכל תגמול עבור עבודתם. למרות הדרך הקשה, בסופו של דבק הגענו לעמק השווה עם הסכם מצוין שמצמצם פערים ומגביר את השוויון בין העובדים. תודה לנציגי הוועד על נחישותם וליקיר מזכיר האיגוד שנתן את כל-כולו לטובת המטרה".

יו"ר ועד עובדי מפעל טבע טק, כאמל אל דאנפירי, מסר: "אני מברך על חתימת ההסכם. תודה לכל העובדים ובפרט לחברי הוועד על התמיכה והליווי וכן לנציגי ההסתדרות במרחב הנגב על הסיוע בכל שלבי המשא-ומתן".

מפעל טבע טק שבנגב היה אחד משני אתרים של טבע שבו בוצעו פיטורים בקיץ 2017, עוד לפני תוכנית ההתייעלות הנרחבת שהציג המנכ"ל קאר שולץ שנכנס לתפקיד בסוף אותה שנה. על רקע החוב הגדול של חברת התרופות, הוחלט אז לפטר 175 עובדים בטבע טק (ומספר דומה של עובדים בכפר-סבא), אך לאחר שהתעוררה מחאה שהגיעה גם לדיונים בוועדות הכנסת, הוסכם על הקטנת מספר המפוטרים במפעל ל-110. מפעל טבע טק מייצר חומרי גלם פעילים לתרופות.

מניית טבע   נסחרת בבורסות ניו יורק ותל-אביב בשווי 9.2 מיליארד דולר.