המשבר בתעשיית המלט: נשר מתכוננת לקיצוצי שכר ולהתייעלות עמוקה

מנכ"ל החברה משה קפלינסקי כינס כ-300 מעובדי החברה ועדכן אותם על המהלכים המתגבשים בעקבות המשבר בענף • קפלינסקי הגדיר בשיחתו עם עובדי החברה את המצב שבו נתונה נשר כ"מלחמה על הבית", והוסיף כי "נשר נמצאת במערכה הזאת לבדה"

משה קפלינסקי, מנכ"ל מפעלי מלט נשר / צילום: ארן דולב
משה קפלינסקי, מנכ"ל מפעלי מלט נשר / צילום: ארן דולב

צפי להפסדים נוספים, מהלכים להתייעלות עמוקה תוך קיצוצי שכר ואף סכנה לגל פיטורים בחברת נשר, בעקבות המשבר שאליו נקלעה תעשיית המלט בעקבות היבוא המתמשך של מלט מיוון ומטורקיה.

מנכ"ל החברה, האלוף (במיל') משה קפלינסקיכינס היום (ד') כ-300 מעובדי החברה באתר המרכזי שלה ברמלה ועדכן אותם על המהלכים המתגבשים בעקבות המשבר בענף. זאת, לאחר שהחברה הפסידה ברבעון הראשון של השנה כ-15 מיליון שקל ונערכת להורדת מחירים של 8% החל מהחודש הבא.

ל"גלובס" נודע כי קפלינסקי הגדיר בשיחתו עם עובדי החברה את המצב שבו נתונה נשר כ"מלחמה על הבית", והוסיף כי "נשר נמצאת במערכה הזאת לבדה".

בנשר חוששים כי ההפסדים, כפי שניכרו ברבעון הראשון של השנה, עשויים להימשך גם ברבעון הבא.

כך, מנכ"ל נשר ציין לפני העובדים כי בעקבות המשבר בענף החברה גיבשה תוכנית עבודה סדורה ל-3 השנים הקרובות - שהצלחה בה עשויה לשפר את מעמדה בשוק.

נשר, שנהנית במשך עשרות שנים ממעמד של מונופול בשוק המלט איבדה ב-3 השנים האחרונות, עת החל היבוא הנרחב, נתח שוק משמעותי שכיום עומד על כ-55%. בתעשיית המלט מאמינים כי היצמדות לתכנית שהתגבשה בחברה, תעלה את חלקה בשוק המלט לפחות ל-60%.

בהופעתו לפני העובדים עדכן קפלינסקי כי לפי שעה "כל האופציות מונחות על השולחן", לרבות צמצום פעילויות תוך פיטורים של עובדים - אך אין מדובר במהלך שיעשה בטווח הזמן המיידי.

על רקע המשבר בתעשיית המלט, הממונה על היטלי הסחר שבמשרד הכלכלה והתעשייה, דני טל, נערך לבדיקה נוספת של מצב השוק, על רקע היבוא בהיצף של מלט שנמכר בארץ במחיר נמוך ממחיר המכירה שלו בשוק המוצא.

בעבר הממונה המליץ להגביל את היבוא מטורקיה ומיוון באמצעות היטל היצף וזאת כדי למנוע את חשיפת תעשיית המלט המקומית לסכנה בשל היווצרות של תנאי סחר לא הוגנים. ועדה מייעצת לשר הכלכלה דחתה את ההמלצה.

יבוא המלט שפוגע בנשר, פוגע מזה תקופה ארוכה גם בחברת מלט הר טוב שפועלת ליד בית שמש, ושם מדווחים על הפסדים מתמשכים ועל כך שפעילותה מתאפשרת בזכות הזרמות הון מצד הבעלים.