גנץ: "אני יכולתי להרכיב ממשלת הסכמה לאומית למען ישראל"

את הדברים אמר ראש כחול לבן, בני גנץ, במסיבת עיתונאים שניהל היום לבדו ללא גיבוי חברי מפלגתו • "הנשיא היה מטיל עליי את האחריות להרכיב - והייתי מצליח. נתניהו ידע את זה. נתניהו חיסל את האופציה ושלח את 2019 לאבדון כלכלי חברתי ושלטוני"

בני גנץ / צילום: שריה דיאמנט
בני גנץ / צילום: שריה דיאמנט

בני גנץ, יו"ר חוסן לישראל וראש סיעת כחול לבן, ניהל היום (ד') מסיבת עיתונאים. גנץ הטיח דברים בראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "הנשיא היה מטיל עליי את האחריות להרכיב - והייתי מצליח. נתניהו ידע את זה. נתניהו חיסל את האופציה ושלח את 2019 לאבדון כלכלי חברתי ושלטוני".

גנץ הרחיב בנוגע ליכולתו להרכיב ממשלה בניגוד לנתניהו, "אני יכולתי להרכיב ממשלת הסכמה לאומית למען ישראל. אני לא משתמש במתווכים או מקורבים. אלא כאן כדי להגיד לכם בקולי - אם היתה אופציה לבטל את הבחירות ולהקים ממשלה ללא נתניהו, היינו שוקלים זאת ברצינות".

בניגוד למסיבות עיתונאים בקמפיין הבחירות 2019 מועד א', הגיע גנץ היום למסיבת העיתונאים לבד, ללא מלווים מן המפלגה. ההחלטה הזו כנראה קשורה בכך שהוא ויאיר לפיד אינם מעוניינים להבליט בפני הציבור את נושא הרוטציה ולחזק את מעמדו של גנץ בפני הציבור כמועמד יחיד לראשות הממשלה.

תשובתו של גנץ בנוגע להצטרפות אהוד ברק היתה ברורה מאוד, "כל פיצול יפגע בסיכוי", הוא אמר.

בתוך כך, מנכ"ל משרד ראש הממשלה שמעון שבס, מי שהיה מקורבו של רבין, אומר ל"גלובס" היום שברגע בו שמע על ההתמודדות של אהוד ברק, הוא מתכוון לכנס מסיבת עיתונאים במהלך השבוע הבא, ביחד עם בוגרי ממשלת רבין לצידו ולהסביר לציבור מדוע אהוד ברק הוא "אסון וכשלון" כדבריו, וכיצד המהלך של ברק יחסל את מרצ ומפלגת העבודה.

"אין לו, לברק, ולשותפיו מושג באנתרופולוגיה פוליטית. הוא בונה על זה שמרץ ומפלגת העבודה יצטרפו אליו", אמר שבס ל"גלובס".