בזק | בלעדי

בעקבות הטבת המיליארד שקל להוט: בזק ביקשה לחשוף החומרים מהוועדה המייעצת

עפ"י ההערכות, למשרד התקשורת לא הייתה ברירה אלא לאשר לבזק לקבל את החומרים, אלא שבתגובה הוט הגישה בג"ץ נגד המשרד שלא לחשוף החומרים • בזק טוענת לאפליה מצד משרד התקשורת ודורשת שיאכוף על הוט את הרישיון שלה במלואו כפי שהוא כופה עליה

חברת הוט נגד בזק / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
חברת הוט נגד בזק / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

חברת הוט הגישה בג"ץ נגד משרד התקשורת במטרה למנוע העברת מידע הקשור לנושא הפריסה האוניברסלית שלה. הוט הגישה את הבג"ץ לאחר שמשרד התקשורת עמד להעביר את המידע לבזק, שביקשה לקבל את החומר שהיה מונח בפני הוועדה המייעצת שאישרה להוט הקלות משמעותיות בחובת הפריסה האוניברסלית החלה עליה, ופרסמה שימוע ציבורי לקראת העברת ההקלה באופן רשמי, ואשר נאמדת בכ-800 מיליון שקל.

מקורות במשרד התקשורת אומרים כי לאחר שהמשרד פרסם את השימוע, פנתה בזק לקבל את כל החומר שעמד בפני הוועדה המייעצת כאשר קבלה את ההחלטה, וזאת במסגרת חוק חופש המידע.

על-פי ההערכות, למשרד התקשורת לא הייתה ברירה אלא לאשר לבזק לקבל את החומרים, והוא עמד לעשות כן, אלא שלאחר שהדבר נודע להוט, היא יזמה פנייה לבג"ץ כדי למנוע זאת.

נסביר לקוראים שבזק והוט חייבות בפריסה אוניברסלית מלאה של תשתיותיהן, ולשתי החברות יש רישיון דומה שמכוחו מוטלת החובה. אלא שבעוד בזק עומדת בדרישה, עם הוט המצב שונה לגמרי וישנם מאות יישובים שלא חיברה. בימים אלה מתנהלת עתירה בבג"ץ באותו נושא דרך עמותת "הצלחה" שפועלת נגד ההקלות שהמשרד מעניק להוט בחובת הפריסה האוניברסלית.

מכיוון שכך, בזק טוענת לאפליה מצד משרד התקשורת ודורשת שיאכוף על הוט את הרישיון שלה במלואו כפי שהוא כופה עליה. נזכיר שחלק מההקלה שניתנה להוט כוללת אפשרות למכור שירותים ללקוחותיה באותם יישובים שלא פרסה, על גבי תשתיות בזק ובמחירים סיטונאיים, מה שגורם בבזק לכעס רב בשל האופן הבוטה שבו מקלים עם הוט וכופים על בזק לאפשר לה להשתמש בתשתיותיה כדי לרפא עבירה שמתמשכת שנים רבות.

משרד התקשורת הקל משמעותית על הוט ובמקום פריסה קרקעית של תשתיותיה, המליצה הוועדה המייעצת לאפשר להוט להשלים את החובה לפרוס באמצעות פתרונות אלחוטיים כגון סלולר. זו ההקלה ששווה בין 800 למיליארד שקל. הנושא נמצא כעת בשימוע ציבורי.

לא נמסרה תגובה ממשרד התקשורת או מהוט. בבזק אישרו שביקשו לקבל את החומרים מהוועדה המייעצת לפי חוק חופש המידע.