מרס מינתה לראשונה מנכ"לית לפעילות בישראל

ענקית השוקולד הבינלאומית מרס מרחיבה את פעילותה בארץ, ומי שתעמוד בראש הפעילות של מרס ישראל היא רוית קלוד, ששימשה עד לאחרונה כמנכ"לית הנציגות של ספקית הטואלטיקה והניקיון אס.סי. ג'ונסון

ענקית השוקולד הבינלאומית מרס (MARS) מרחיבה את פעילותה בארץ וממנה לראשונה מנכ"לית לפעילות המקומית שלה בישראל - כך נודע ל"גלובס". מי שתעמוד בראש הפעילות של מרס ישראל, הנקראת מרס מולטיסיילס, היא רוית קלוד, אשר שימשה עד לאחרונה כמנכ"לית הנציגות של ספקית הטואלטיקה והניקיון אס.סי. ג'ונסון (SC Johnson).

במסגרת תפקידה החדש תנהל קלוד (44) כ-50 עובדים המועסקים במטה של החברה ברעננה. בעברה שימשה גם כמנהלת יחידה עסקית בחברת אבוט; כסמנכ"לית שיווק בינלאומי בחברת אהבה (AHAVA); וכמנהלת שיווק של לוריאל פריז. 

משמעות המינוי מבחינת מרס הוא הרחבת הנוכחות המקומית מתוך כוונה להגדיל את המכירות בשוק הישראלי. יונאס שומן, מנכ"ל מרס אירופה, מסר ל"גלובס" על רקע המינוי כי "אנו נערכים להרחבת הפעילות בשוק הישראלי הצומח". 

מרס היא אחת החברות הפרטיות הגדולות בארה"ב, כשמגזין "פורבס" אף הגדיר אותה כשלישית בגודלה מבין החברות הפרטיות בארה"ב. ב-2008 היא רכשה את ענקית המסטיקים ריגלי, ולפני כשנתיים התמזגו השתיים באופן מלא, והוחלט לאחד את פעילותן גם בישראל תחת חברה אחת בשם מרס מולטיסיילס. במסגרת המיזוג הוחלט לאחד גם את מערך ההפצה של מרס, שעד אז נעשה על-ידי חברת סידס. המינוי הנוכחי הוא תוצאה של המיזוג הזה.

בשוק הישראלי מתחרה מרס בקטגוריית השוקולד מול ענקיות בינלאומיות ומקומיות ונחשבת לשחקנית קטנה יחסית. מרס אוחזת במכירות של כ-4% מקטגוריית השוקולד, והיא פעילה בסגמנטים של ברי שוקולד ומארזי נשנוש. מי ששולטת בקטגוריה היא שטראוס, שאוחזת ב-42% מהמכירות; יוניליוור שנייה עם כ-17%; ומולה פועלות גם יצרניות שוקולד בינלאומיות נוספות, בהן פררו (13%) ומונדלז (3%).

מרס היא חברה פרטית שנוסדה ב-1952 ומוכרת בעולם בזכות מותגי השוקולד, ביניהם M&M, סניקרס, טוויקס ואחרים. בעקבות המיזוג עם ריגלי בבעלותה גם מותגי המסטיקים אורביט, אירווייז וסוכריות סקיטלס. מחזור המכירות השנתי של החברה מוערך בכ-35 מיליארד דולר, והיא מעסיקה כ-85 אלף עובדים ב-80 מדינות. בנוסף לפעילות הרחבה בתחום הממתקים, עוסקת מרס גם בייצור מזון עבור חיות מחמד ובשירותי טיפול לבעלי חיים.