מה חושבים בכירים ביוליוס בר על השקעות עתידיות

וגם: שני אלוני מונתה למנכ"לית ארגון "מגמה ירוקה"

היילנד, שולץ, ריקנבכר, פרסי, ורנברג, שפירא, אקט וסטיט / צילום: אופיר קפון,
היילנד, שולץ, ריקנבכר, פרסי, ורנברג, שפירא, אקט וסטיט / צילום: אופיר קפון,

מנהלי השקעות הוזמנו בשבוע שעבר לפתוח את הבוקר בצפייה בנוף המשקיף מגבעת אנדרומדה ביפו. שם ערך בנק יוליוס בר השוויצרי המתמחה בבנקאות פרטית, מפגש במסגרת אירועי Alpha Conference שלו, המתקיימים זו הפעם השנייה בישראל.

את היום פתח פיליפ ריקנבכר, חבר ההנהלה הבכירה של הבנק  ואחריו עלה ג'פרי שולץ, אסטרטג השקעות בקרן קלירברידג' שהסביר מהי האנטומיה של מיתון בשווקים ואף בחן את הקהל על מספר הפעמים בעשורים האחרונים בהם השווקים ירדו במעל 20% ומספר הפעמים בהם השווקים עלו ביותר מ-20%. שולץ הסיק שבטווח הארוך משקיעים ייהנו מסטטיסטיקה עדיפה ומתשואה חיובית.

בפאנל שבחן את מדיניות הבנקים המרכזיים באירופה וארה"ב והשפעתם על תשואות האג"ח, השתתפה פליסיטי פרסי, אסטרטגית לתחום האג"ח בבלאקרוק, שהסבירה כי למרות התמחור הגבוה של מוצרי אג"ח שונים ישנן עדיין הזדמנויות בשוק.

עוד השתתפו: וורן היילנד, מנהל פורטפוליו במוניזיץ' המתמחה באשראי לסקטור הציבורי והתאגידי שאמר כי שאלת התשואה על אג"ח תלויה במדיניות הפד וביצירת אינפלציה או דיפלציה; אמנדה סטיט, מנהלת קבוצת מוצרי האג"ח ודירקטורית מנהלת בלג מייסון; יאנווילאם אקט, הכלכלן הראשי של יוליוס בר, חברי הנציגויות של יוליוס בר בישראל בהובלת סיגל שפירא ויריב נורנברג; ואחרים.

שני אלוני מונתה למנכ"לית ארגון "מגמה ירוקה"

ארגון הסביבה "מגמה ירוקה" הודיע בשבוע שעבר על מינוי מנכ"לית חדשה - שני אלוני, לשעבר מנהלת מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בחיפה ובצפון. אלוני (36) היא תושבת חיפה, שעסקה עד כה בעיקר במאבק באלימות מינית ובקידום מנהיגות נשית. ב-2018 היא נבחרה לאחת מ-10 הנשים הבולטות והמשפיעות בעיר חיפה, בזכות עבודתה במרכז הסיוע. אלוני מחליפה את מור גלבוע, שפורש מתפקיד המנכ"ל אחרי שמונה שנים.

גלבוע הגיע לתודעה הציבורית במאבק נגד חניון מתחת לכיכר צינה דיזינגוף בתל-אביב, וכמנכ"ל מגמה ירוקה היה בין השותפים למאבק במתווה הגז ונגד הרחבת בתי הזיקוק בחיפה.

מגמה ירוקה, שהחל כארגון סטודנטים, מנסה כיום להתבלט כארגון קהילתי למען הסביבה. בין היתר, הקימו שם "בית ספר לאקטיביזם", המיועד לבני נוער.

שני אלוני מסרה עם המינוי כי "כחיפאית אני מכירה היטב את המאבק שמגמה ירוקה מנהלת במשך שנים עבור תושבי המפרץ, עבורי ועבור משפחתי. בעיני זהו האתגר הגדול ביותר של בני הדור שלי".

שני אלוני  / צילום: ניצן יזהר,
 שני אלוני / צילום: ניצן יזהר,

משק כנפי ההיסטוריה: מטוס של חברת התעופה הלאומית  של רואנדה נחת לראשונה בנתב"ג 

בשבוע שעבר נרשמה פיסת היסטוריה בענף התעופה, כשמטוס של חברת התעופה הלאומית של רואנדה - רואנדה אייר - נחת לראשונה בנתב"ג וחנך קו ישיר בין בירתה קיגאלי ובין תל אביב.

על הטיסה הייתה משלחת מטעמה של חברת התעופה בראשה עמדה מנכ"לית החברה, איבון מאנזי מאקולו (YVONNE MANZI MAKOLO). ענף התעופה הוא אחד הענפים הגבריים ביותר, בעיקר כשמדובר במשרות בכירות, ולמעשה מנכ"לית של חברת תעופה היא עוף נדיר. גם מאקולו מודעת לכך, ול"גלובס" היא אמרה כי מעמדה מרגש במיוחד לאור העובדה שבקרב חברות התעופה באפריקה שיעור המשרות של גברים הוא אף גבוה ביחס לעולם.

לציון פתיחת הקו התקיים אירוע חגיגי במלון קרלטון בתל אביב, במהלכו בין היתר נהנו הבאים מתצוגה של ריקודים רואנדיים מסורתיים. בין הנוכחים היו: אורוג'ני פאזה, סגנית שר החוץ של רואנדה; ג'וזף רוטאבנה, שגריר רואנדה בישראל; רון אדם, שגריר ישראל ברואנדה, איש העסקים חזי בצלאל, המכהן כקונסול הכבוד של רואנדה בישראל; ובועז וקסמן, יו"ר ובעלים של חברת אופיר טורס המייצגת בישראל את חברת התעופה הרואנדית.

RWANDAIR תפעיל 3 טיסות סדירות בשבוע מתל אביב לקיגאלי, והיא למעשה חברת התעופה האפריקנית השנייה שתפעל בישראל, כשהיא מצטרפת לאתיופיאן איירליינס. ישראל היא אחד היעדים הבינלאומיים הראשונים של חברת התעופה הצעירה שנוסדה רק ב-2002. לחברה צי המונה 12 מטוסים בלבד, ועוד כמה בהזמנה. 

מימין: איבון מאנזי מאקולו, רון אדם ובועז וקסמן / צילום: דנה קופל,
 מימין: איבון מאנזי מאקולו, רון אדם ובועז וקסמן / צילום: דנה קופל,

מימין: רון אדם, חזי בצלאל, ג'וזף רוטאבנה, אורוג'ני פאזה / צילום: דנה קופל,
 מימין: רון אדם, חזי בצלאל, ג'וזף רוטאבנה, אורוג'ני פאזה / צילום: דנה קופל,

טיפה של התחשבות: פנאקסיה תסבסד את מחיר שמן הקנאביס לילדים אוטיסטים ואפילפטיים

משתמשי הקנאביס הרפואי הביעו בחודשים האחרונים דאגה מהעלייה במחיר הקנאביס הצפויה בעקבות הרפורמה בתחום של משרד הבריאות. הרפורמה נכנסה לתוקף באפריל האחרון, והיא תחול על יותר ויותר חולים בהדרגה, כשרישיונם יפוג והם יתבקשו לחדשו.

בעקבות הרפורמה כל בית מרקחת יוכל למכור את המוצר לצרכן במחיר על פי בחירתו, לעומת המצב היום בו כל מטופל מקבל מנה התואמת את המרשם שבידו, בסכום חודשי של 360 שקל. על פי ההערכות, מחיר של מנת 10 גרם שמן קנאביס צפוי להגיע על פי הרפורמה ל-220-240 שקל, כך שמנה של 40 גרם, הממוצעת היום, יכולה לעלות כ-960 שקל - פי 2.5 מהמחיר שלה היום, ויותר מכפי שצפה משרד הבריאות כשיצא למהלך.

חברת פנאקסיה הודיעה כי תסבסד שמן קנאביס עבור אחד הקהלים הפגיעים ביותר מבין משתמשי המוצר - ילדים אוטיסטים ואפילפטיים. מדובר בקבוצה של כ-2000 מטופלים מתוך כ-40 אלף מטופלים ברישיון היום בישראל.

פנאקסיה תמכור עד שלושה בקבוקי שמן המכילים 10 גרם קנאביס לבקבוק, במחיר של 120 שקל. מאחר שהמנה הממוצעת של קנאביס הנצרך על ידי הילדים האוטיסטים היא 30 גרם, הרי שהסבסוד ישמר את ההוצאה עבור המשפחות כפי שהייתה לפני הרפורמה.

פנאקסיה היא בעלת בית מרקחת משלה, ולכן יכולה לשווק את המוצרים הללו ישירות לצרכן, ולא תהיה תלויה בקביעת המחיר על ידי רשתות הפארם.

ד"ר דדי סגל, מנכ"ל חברת פנאקסיה, אמר כי: "הסיוע לילדים הללו, שאינם זוכים לתמיכה מקופות החולים או מסל התרופות, מהווה מבחינתנו שליחות ראשונה במעלה".

מייסדת קאנפורה, מרכז מומחים לטיפול בקנאביס לילדים עם הפרעות נוירולוגיות, אביגיל דר, מסרה כי "הסיוע של פנאקסיה הוא מבחינתנו כמו אוויר לנשימה, ואני קוראת לכל החברות הפועלות בשוק זה לפעול כמוה".

דדי סגל, פנאקסיה / צילום: ענבל מרמרי,
 דדי סגל, פנאקסיה / צילום: ענבל מרמרי,