יולי אדלשטיין: ביטול פיזור הכנסת לא ירד מן הפרק

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר היום כי הוא ממשיך לבדוק את ההיתכנות של ביטול הבחירות • אלדד יניב הודיע כי הוא חובר לאהוד ברק

יולי אדלשטיין / צילום: דוברות הכנסת,
יולי אדלשטיין / צילום: דוברות הכנסת,

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר היום (א') בכנס הרצליה שהאפשרות לבטל את חוק פיזור הכנסת עדיין לא ירדה מן הפרק והוא ממשיך לבדוק את ההיתכנות למהלך. אדלשטיין התייחס גם ליריב החדש-ישן אהוד ברק ואמר "אני מקווה שהוא לא יעבור את אחוז החסימה ושהציוצים שלו ישארו רק ציוצים".

כאשר נשאל על ידי המראיין, העיתונאי אודי סגל, האם אינו סבור שנתניהו הפך לנטל עבור הליכוד, השיב אדלשטיין כי כרגע רוב חברי הכנסת (למעט הליכוד) נבחרו באופן שאינו פריימריז, לעומתם "נתניהו ניצח בפריימריז, זה המצב העובדתי".

באשר לצורך בממשלת אחדות, אמר אדלשטיין שכדי לפתור סוגיות אזוריות "כמו בעיית המים שעליה דיבר השגריר המצרי בישראל לפני כמה דקות, אני שואל פעם אחר פעם, איך נטפל בסוגיות האלה כבר עכשיו, מבלי לחכות להסכמי שלום כוללים במזרח התיכון".

בתוך כך, אלדד יניב, אחד מן המפגינים הבולטים בשנים האחרונות נגד היועץ המשפטי לממשלה ונגד ראש הממשלה נתניהו, הודיע היום שהוא חובר לברק לקראת הבחירות לכנסת ה-22.

לקראת הבחירות לכנסת ה 21, תכנן יניב להקים רשימה עצמאית, אך משראה שפיצול הקולות בגוש השמאל מרכז עשוי להזיק, החליט לפרוש בשלב מוקדם. היום הוא צולם יושב עם ברק, אושי אלמליח ועופר ברטל (תיעוד של דפנה ליאל, ערוץ 12).