נציג אי.די.בי באסיפת בעלי האג"ח: "מי ששם 2.7 מיליארד שקל יכול להביא עוד"

(עדכון) - לדברי היועץ הפיננסי יריב פילוסוף, הנכס העיקרי שאי.די.בי מצפה לממש הוא מניות כלל ביטוח • המטרה: "למכור את הפעילות בווגאס, למכור את ישראייר ולהגיע לכך שהנכס היחיד יהיה ההלוואה לדולפין" • גיל קוטלר למחזיקי האג"ח: "אני לא חושב שמכירת מניות דסק"ש היא לא הפתרון הנכון היום גם עבורנו וגם עבורכם"

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

אסיפת מחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי פתוח התכנסה היום במשרדי החברה בת"א, על רקע הקשיים החמורים אליהם נקלעה אי.די.בי והאזהרה שפרסמה חברת הדירוג מעלות באשר לאפשרות להסדר חוב בחברה.

את אי.די.בי ייצגו באסיפה סמנכ"ל הכספים הפורש גיל קוטלר, היועץ הפיננסי יריב פילוסוף, הסמנכ"ל והיועץ המשפטי אהרון קאופמן, סמנכ"ל הכספים של חברת אירסה מתיאס גייבירונסקי, וכן עורך הדין כפיר ידגר ממשרד גורניצקי. בעל השליטה אדוארדו אלשטיין לא נוכח באסיפה.

פילוסוף אמר באסיפה: "קיימנו בימים האחרונים הרבה שיחות עם המחזיקים בפורומים שונים. קיבלנו סט של טעמים ובקשות מהמחזיקים השונים ואני מקווה שנצא מכאן לתהליך שנוכל להגיע בסיומו להסכמות. העניין המרכזי ששאלו אותנו היא מה התוכנית שלכם ומה האסטרטגיה שלכם. באי.די.בי המטרה שלנו היא למכור את כלל ביטוח, למכור את הפעילות בווגאס, למכור את ישראייר ולהגיע לכך שהנכס היחיד יהיה ההלוואה לדולפין (שמחזיקה בדסק"ש). הנכס העיקרי שאנחנו מצפים לממש אותו הוא מניות כלל ביטוח. התוכנית העיקרית שהחברה עשתה היא לשתף פעולה עם אלשטיין בבקשתו להיתר שליטה. האלטרנטיבה השנייה היא למכור אות המניות למשקיע אחר והאפשרות השלישית והפחות מועדפת היא להמשיך ולמכור לפי המתווה של הממונה על שוק ההון והביטוח. ואני חושב שכאן קיימת זהות אינטרסים ביננו לבינכם. אנחנו לא מחזיקים בקרנות המזבח של המניות הללו.

"המצב לגבי ישראייר ידוע. מנסים למכור את החברה ואין שום שינוי בתוכנית הזאת. היה תהליך ארוך אבל הוא לא הגיע לקו הגמר. הרבעון השלישי הוא הרבעון הכי חשוב בשנה עבור ישראייר ולכן אין סביר שברבעון הרביעי נוכל למכור אותה. לגבי ווגאס, מדובר בנכס קשה אבל הוא יימכר בתוך שנתיים או שלוש. ואז נישאר עם הלוואה לדולפין. אז זאת האסטרטגיה וזאת הדרך של אי.די.בי", אמר פילוסוף.

"אנחנו לא חושבים שהחברה היא חדלת פירעון", הוסיף פילוסוף.

האם יש הזרמה מיידית של בעל השליטה לאי.די.בי?

מתיאס: "מאז שהגעתי לפני שבוע התחלתי בפגישות עם מחזיקים מכל הסדרות כדי להבין את החששות והצרכים של כל הסדרות. אנחנו לא מרוצים מהמצב ואנחנו מנסים לפעול איתכם ביחד לפתרון הנושא. בנוגע לדרישה להזרמת הון נוספת לאי.די.בי, אנחנו מנתחים את המצב ובוחנים את האפשרויות".

קאופמן: "לשאלה אם בעל השליטה יביא עוד כסף תהיה בסוף תשובה, אבל היא לא תימסר בחדר הזה".

קוטלר: "אני לא חושב שמכירת מניות דסק"ש היא לא הפתרון הנכון היום גם עבורנו וגם עבורכם".

דן אבנון, מנאמני האג"ח: "אני פונה לקבוצת אלשטיין ושואל האם תהיה הזרמת הון?"

פילוסוף: "אמר לנו אלשטיין שאם הוא יקבל היתר שליטה בכלל ביטוח, הוא ודאי שיידרש להזרמת הון גדולה נוספת. שאלנו אם תהיה הזרמת הון גם בלי היתר שליטה והוא אמר שזה לא בלתי סביר. אני יכול לצפות שתהיה הזרמת הון מתישהו, בהתאם לצרכים. אנחנו יודעים מתי אנחנו צריכים כמות גדולה של מזומנים וזה בנובמבר. אני גם חושב שמי ששם 2.7 מיליארד שקל יכול להביא עוד".

קאופמן: "אנחנו לא בהפסקה של אף התחייבות שלנו ואנחנו נמשיך לקיים את ההתחייבויות שלנו. זאת עמדתנו, אבל אנחנו מבינים את החששות ואנחנו חושבים שהדרך היא לקיים דיון כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר לכלל ביטוח. אנחנו רוצים לשבת עם נציגות מוסמכת מטעמכם ולדבר עת הדברים. הדירקטוריון סבור שהחברה היא כשרת פירעון ויכולה לשלם את ההתחייבויות שלה".

בין משתתפי האסיפה היה גם רון הדסי, יו"ר אלביט הדמיה ולשעבר מבכירי קבוצת ברונפמן בישראל, ששלטה בבנק דיסקונט. במהלך הדיון ביקש הדסי להבין מדוע לא הוגשה הבקשה להיתר שליטה רק לאחר הגשת הצעה פורמלית מצד אלשטיין או מצד דסקש לרכישת מניות השליטה בכלל ביטוח.

מתיאס גייבירונסקי: "באסיפה כאן לא ניתן לפתוח במשא ומתן אבל אנחנו נשמח להתחיל במשא ומתן עם מי מהאנשים שאתם תבחרו".