נתניהו החליט למנות את ח"כ דודי אמסלם לשר התקשורת

זאת לאחר התפטרותו של איוב קרא מהתפקיד • מינויו של אמסלם מגיע בעיתוי קריטי מבחינת האירועים שהשר החדש יידרש להתמודד איתם

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את ח"כ דודי אמסלם לשר התקשורת. זאת לאחר התפטרותו של איוב קרא מהתפקיד.

מינויו של אמסלם מגיע בעיתוי קריטי מבחינת האירועים ששר התקשורת החדש יידרש להתמודד איתם. שוק התקשורת נמצא במשבר, והשאלה היא האם אמסלם מגיע רק על-מנת למלא את הפונקציה שהתפנתה במסגרת ממשלת מעבר, או שהוא ינסה להשפיע על מהלכים כאלה או אחרים.

ייתכן כי אמסלם יידרש לאשר את מדיניות משרד התקשורת בזמן הקרוב בכל הקשור למכרז הדור החמישי בסלולר ובהמשך גם את מדיניות המשרד בנושא פריסת הסיבים האופטיים.

למרות שספק אם בהיותו שר חדש אמסלם ירצה להיכנס לעובי הקורה אחרי שהדרג המקצועי שקד על המדיניות כבר די הרבה זמן - בסופו של דבר זו סמכותו כשר, ולכן יהיה מעניין לראות האם הוא יגלה מעורבות פעילה בנושאים אלה או שייתן לדרג המקצועי במשרד לעשות את עבודתו.

על כל פנים, אם אמסלם שואף להיות שר התקשורת גם בעתיד במקרה שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, אזי ללא ספק תקופת המעבר היא זמן מתאים מאוד על-מנת ללמוד על השוק ועל האתגרים העומדים בפני שר חדש.

אמסלם מסר הערב (ב'): "אני ‏שמח על הזכות הגדולה לשרת את עם ישראל בתפקיד שר התקשורת. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

כזכור, שר התקשורת הקודם איוב קרא התפטר מהתפקיד לפני כשבוע. במכתבו ציין קרא כי "מאז מוניתי לשר התקשורת, החל מסע הכפשות מגמתי נגדי הנובע מדעות קדומות, וכל הצלחה הפכה לצערי לכישלון, כולל ביקורת מגמתית מבפנים ומבחוץ, בשיאה שיתוף-פעולה בין צמרת הליכוד כדי להחליש ולהוציא אותי ממרכזי הכוח בתנועה, לרבות איסור עליי להתמודד במגזר המיעוטים, דבר שלא נעשה לאיש ציבור בהיסטוריה של מדינת ישראל".

עוד כתב קרא כי "כדי להפסיק מסע ציד זה ועל-מנת להמשיך ולשרת את מדינת ישראל, אינני פורש מחיי הציבוריים, אבל אני יוצא לקרב לטיהור שמי וגם לניקוי הליכוד מתפיסות עולם מפא"יניקיות שחדרו אליו בשנים האחרונות".