באליגם ניצלה: Groo רוכשת את המתחרה לשעבר ב-4.6 מיליון שקל

אתר באליגם נקלע לכינוס נכסים עקב חובות של 23 מיליון שקל • Groo, לשעבר גרופון, רוכשת את באליגם כשהיא נקייה מחוב - כלומר הכסף ייכנס לקופת הכינוס ויועבר לנושים • מעבר לסכום הרכישה, GROO תקצה עוד 200 אלף שקל בקרדיטים ללקוחות באליגם שלא הצליחו לממש שוברים שרכשו • באליגם ימשיך לפעול כאתר נפרד

חברת Groo (לשעבר גרופון) רוכשת את המתחרה באליגם, לאחר שהאחרונה נקלעה לכינוס נכסים בעקבות חוב של 23 מיליון שקל. היקף העסקה עומד 4.6 מיליון שקל.

Groo רוכשת את באליגם כשהיא נקייה מחוב - כלומר סכום הרכישה ייכנס לקופת הכינוס ויועבר לנושים לפי סדר הקדימויות בהתאם להחלטות כונסי הנכסים. באליגם ימשיך לפעול כאתר נפרד.

במסגרת העסקה Groo, המנוהלת על-ידי תומי שונפלד, רוכשת נכסים וזכויות באתר באליגם, שכוללים בעיקר דומיין, ברנד ודאטה בייס; ואינם כוללים מניות בחברת סיטי לייף המפעילה את באליגם. סיטי לייף תמשיך להתנהל מול הנושים במסגרת כינוס הנכסים.

הנושה העיקרית של באליגם היא חברת קוגיטו, לה חייבת באליגם 10 מיליון שקל. חלק מהכסף שייכנס לקופה בעקבות הרכישה כעת, שמהווה פחות מרבע מכלל החוב של באליגם, יועבר גם לעובדים.

מעבר לסכום הרכישה העומד כאמור על 4.6 מיליון שקל, Groo תקצה עוד 200 אלף שקל בקרדיטים ללקוחות באליגם שלא הצליחו לממש את השוברים שרכשו או להזדכות בגינם. 50% מהפעילות של באליגם כללה עסקאות תיירות, ולכן הצרכנים שנפגעו מקריסת האתר היו בעיקר אלה שרכשו נופשים וטיסות מספקי התיירות השונים. היקף השוברים הפתוחים בתחום התיירות שצרכני באליגם מחזיקים בידיהם מגיע ל-3.4 מיליון שקל.

כפי שפורסם ב"גלובס", השטיח המעופף ואיסתא יאפשרו למאות הלקוחות שמחזיקים בידיהם שוברים לחופשות שרכשו בבאליגם לממש את השוברים שבידיהם ללא תשלום נוסף. ספקים אחרים כוללים בין היתר את קשרי תעופה ואשת טורס, מולם ממשיכים המגעים על-ידי כונסי הנכסים.

בחברת באליגם מועסקים כיום 20 עובדים - חלקם ייקלטו תחת הבעלות החדשה, וחלקם ישלמו את מחיר ההתייעלות המתבקש. באליגם הפסידה מדי חודש 300 אלף שקל, כאשר חלק מהסכום הזה נבע מעלויות השכר, כמו גם מניהול לא יעיל שכלל גלגול חוב עוד מיום הקמתה של באליגם לפני 9 שנים.

אחרי הרכישה ימשיך באליגם לפעול כאתר נפרד מ-Groo, שלפי  שונפלד גדולה בפי 10 בבאליגם בהיקף הפעילות. מבחינת Groo, הקונסולידציה הזו תאפשר לה בין היתר לחזק את כוח הקנייה שלה מול הספקים ולחזק את ענף האי-קומרס הישראלי אל מול השוק הבינלאומי.

בין המתמודדים על רכישת באליגם היו שחקנים נוספים מתחום האי-קומרס וקבוצות תיירות. היקף הרכישה שבסופו של דבר נחתם היה דומה לסכומים שכבר הוצעו בעבר לרכישת באליגם. 

מנכל גרו תומי שונפלד / צילום: מייקי מור,
 מנכל גרו תומי שונפלד / צילום: מייקי מור,

תומי שנפלד, מנכ"ל GROO, מסר: "אנחנו משוכנעים ש-GROO, אחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני האהובות בישראל, תביא לידי ביטוי את הניסיון, את מובילותה בתחומי הדאטה, את השיווק, את הטכנולוגיה וכמו כן את החוסן הפיננסי שלה, על-מנת להחזיר עטרה ליושנה עבור מותג באליגם".

חברת GROO (לשעבר גרופון ישראל) החלה את פעילותה בישראל ב-2010. ב-2017 רכשה קרן הפרייבט אקוויטי סקיי מידי גרופון ומידי גרופר הישראלית את מניות הרוב באתר. בשנה שעברה עברה גרופון מיתוג מחדש, במסגרתו היא שינתה את שמה ל-Groo.