איתוראן: רכישה חוזרת של עד 25 מיליון דולר על רקע נסיגת המניה

מדובר על רכישת כ-3.8% מהון המניות של איתוראן • שווי השוק של איתוראן ב נאסד"ק עומד על 715 מיליון דולר

אייל שרצקי, מנכ"ל משותף של איתוראן / צילום: תמר מצפי
אייל שרצקי, מנכ"ל משותף של איתוראן / צילום: תמר מצפי

בניגוד למגמה החיובית בשווקים מתחילת 2019, מניית איתוראן  דווקא הניבה למשקיעים בה תשואה שלילית של כ-4% בתקופה זו, אחרי שסיימה גם את 2018 עם ירידה בשיעור דומה. בדירקטוריון החברה מבקשים להביע אמון במניה, ואיתוראן הודיעה אתמול על החלטתו לבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף שיגיע עד 25 מיליון דולר. במחיר הנוכחי של המניה, כ-30.5 דולר, מדובר על רכישת כ-3.8% מהון המניות של איתוראן. שווי השוק של איתוראן בנאסד"ק עומד על 715 מיליון דולר. החברה נסחרה בעבר גם בבורסה של ת"א, אך נמחקה ממנה לפני כשלוש שנים.

"אנחנו מאמינים שהיכולת שלנו לרכוש בחזרה מניות של עצמנו, בכפוף לתנאי שוק, היא כלי שיתרום ליצירת ערך לבעלי המניות בטווח הארוך", מסר אייל שרצקי, מנכ"ל משותף של החברה.

בסוף הרבעון הראשון היו לאיתוראן בקופה 54.5 מיליון דולר. החברה נוהגת לחלק דיבידנדים לבעלי המניות שלה, ולפני שנה היא רכשה שליטה בחברת Road Track Holding מדרום אמריקה, בעסקת מזומן ומניות בסך 91.7 מיליון דולר.

איתוראן מספקת שירותים לסביבת הרכב, כגון איתור מכוניות גנובות, ניהול ציי רכב וכדומה. בעלת המניות הגדולה בחברה היא מוקד איתוראן (19.4%) של איזי שרצקי, המכהן כנשיא החברה. ברבעון הראשון של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-73.6 מיליון דולר, צמיחה של 16.7% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי (Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים) המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-10.7 מיליון דולר, ירידה של 5.1%.