בכירי שופרסל קיבלו אופציות בשווי כולל של מעל 27 מיליון שקל

את הנתח העיקרי בהקצאה, בשווי של כ-9 מיליון שקל, יקבל המנכ"ל איציק אברכהן, בעוד היו"ר מאוריסיו ביאור יסתפק בתגמול הוני בשווי של כ-3 מיליון שקל, כך ששווי החלק שיקבלו שבעה עובדים בכירים נוספים של שופרסל מסתכם בכ-15 מיליון שקל

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל / צילום: שלומי יוסף
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל / צילום: שלומי יוסף

רשת קמעונאות המזון שופרסל מקצה לבכירי החברה, בראשות המנכ"ל איציק אברכהן והיו"ר מאוריסיו ביאור, אופציות הניתנת למימוש למניות החברה ויחידות מניה חסומות (PSU), בשווי כולל של יותר מ-27 מיליון שקל - כך עולה מעדכון בנושא שהחברה פרסמה היום (ג').

את הנתח העיקרי בהקצאה, בשווי של כ-9 מיליון שקל, יקבל המנכ"ל אברכהן, בעוד היו"ר ביאור יסתפק בתגמול הוני בשווי של כ-3 מיליון שקל, כך ששווי החלק שיקבלו שבעה עובדים בכירים נוספים של שופרסל  מסתכם בכ-15 מיליון שקל.

מדובר בתגמול המשקף לאחר מימושו נתח של כ-2.2% מהונה של שופרסל - 0.7% לאברכהן, 0.25% לביאור ו-1.25% ליתר המנהלים הנכללים בהקצאה.

לפי העדכון של שופרסל, האופציות שיוענקו למנהלים יהיו ניתנות למימוש בארבע מנות על-פני ארבע שנים, החל מסוף חודש מאי 2020, תמורת 26 שקל למניה, גבוה בכ-6.5% משוויה הנוכחי העומד על 24.5 שקל ומשקף לרשת שווי שוק נוכחי של 5.8 מיליארד שקל, וזאת אחרי שרשמה שינויים קלים בערכה מתחילת השנה. יחידות המניה החסומות המוקצות להם "תמומשנה באופן אוטומטי למניות רגילות בעת הבשלת כל מנה", גם זאת בארבע מנות על פני ארבע שנים, ובכפוף לתוצאותיה הכספיות של שופרסל.

התגמול המדובר לבכירי שופרסל מוענק להם במסגרת "תוכנית תגמול הוני 2019" של החברה, אותה אימץ בחודשים האחרונים הדירקטוריון.

עלות העסקתו של אברכהן בשופרסל עמדה בשנה שעברה על 4.8 מיליון שקל וכללה תגמול מנייתי של 555 אלף שקל, נוסף לשכר ומענק. בסך-הכול שילמה שופרסל לחמשת בכיריה אשתקד כ-13 מיליון שקל, וכ-1.1 מיליון שקל מהסכום ניתן להם כתגמול מנייתי.

ביאור, שכיהן כדירקטור בשופרסל, מונה לתפקיד היו"ר לפני כשנה בסיומה של דרמה שנרשמה בדירקטוריון החברה, במסגרתה הודיע היו"ר הקודם ישראל ברמן על התפטרותו המיידית בשל מחלוקות עם דירקטורים ובהם ביאור - מקורבו של אדוארדו אלשטיין.

טרם התפטרותו של ברמן מהתפקיד אלשטיין הוביל מהלך להדחתו, וזאת זמן קצר לאחר שחברת דסק"ש, בה מחזיק אלשטיין, מכרה כ-16.5% ממניות שופרסל תמורת כ-850 מיליון שקל וחדלה להיות בעלת השליטה בה, הגם שנותרה בעלת המניות הגדולה בחברה, עם החזקה נוכחית של כ-26% בשווי שוק של כ-1.5 מיליארד שקל.