בגלל פוסטים באינסטגרם: קים קרדשיאן תקבל פיצויים של מיליונים מחברה שהעתיקה את בגדיה

קים קרדשיאן זכתה ב-2.7 מיליון דולר בתביעה נגד חברת אופנה שפרסמה העתקים של בגדי מעצבים שלבשה ואף תייגה את הכוכבת ברשת האינטסגרם • באחת הדוגמאות, גולשים יכלו ללחוץ על תמונותיה של קרדשיאן כדי להגיע לעמוד המכירה של בגדים דומים לאלה שלבשה

קים קרדשיאן ווסט / צילום: רויטרס
קים קרדשיאן ווסט / צילום: רויטרס

קים קרדשיאן זכתה ב-2.7 מיליון דולר בתביעה נגד חברת האופנה Missguided שפרסמה באינסטגרם העתקים של בגדי מעצבים שלבשה, ואף תייגה את קרדשיאן באותם פוסטים. השופט קבע כי באותם פוסטים וכן באתר החברה, Missguided "השתמשה בשמה ובסימן המסחרי" של קרדשיאן. החברה הפסידה בתביעה לאחר שכלל לא השיבה לה.

בנוסף לסכום הפיצויים, שנמוך מהסכום אותו קרדשיאן דרשה בגובה 10 מיליון דולר, החברה תיאלץ גם לשלם את הוצאותיה של קרדשיאן על עורכי דין בסך 60 אלף דולר, ובית המשפט בקליפורניה הורה לחברה להפסיק להשתמש בסימן המסחרי של קרדשיאן על-מנת "למכור, לשווק או להפיץ את מוצריה".

התביעה כללה תמונות מהאתר ומחשבון האינסטגרם של Missguided, שהראו תמונות של קרדשיאן ובגדיה על-מנת למכור את ההעתקים. באחת הדוגמאות, גולשים יכלו ללחוץ על תמונותיה של קרדשיאן כדי להגיע לעמוד המכירה של בגדים דומים לאלה שלבשה.

לפי התביעה, האופן בו החברה השתמשה בסימן המסחרי של קרדשיאן הוביל לסבירות "שלקוחות יאמינו בטעות כי היא מקושרת אליה, אחראית עליה או תומכת בה ובאתרים שלה". עוד נכתב בתביעה כי "למעשה, לקוחות כבר הביעו בלבול שכזה וכתבו בפוסטים ברשתות חברתיות ובכתבות אונליין שהיא בוודאי משתפת איתם פעולה".