ראש הממשלה נתניהו בקפה דובשנית: אהוד ברק הוא רודן

רה"מ אימץ את השימוש במצלמות בשידור חי בפייסבוק, ואחרי שביום שישי שידר את עצמו מחוף הים בקיסריה, הבוקר הגיע נתניהו לבית קפה דובשנית בירושלים, וכשהוא שותה קפה ולוחץ ידיים ליושבי המקום, דיבר אל המצלמות • "לא צריך לשנות את חוק החסינות, קודם כל כי לא היה כלום, אבל גם כי יש חוק קיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אימץ את השימוש במצלמות בשידור חי בפייסבוק, ואחרי שביום שישי שידר את עצמו (באמצעות אנשי הצוות שלו) מחוף הים בקיסריה, הבוקר (א') הוא הגיע לבית קפה דובשנית בירושלים, המקום בו בנו אבנר שימש כמלצר לפני כשנה, וכשהוא שותה קפה במקום ולוחץ ידיים ליושבי בית הקפה, דיבר אל המצלמות.

כאשר התיישב בפינת בית הקפה, אמר נתניהו לאיש הצוות שלו: "מה אתה אומר, שאני אסיר את העניבה? אשתי אומרת לי כל ארוחה... אבל אני בדרך למשרד, בדרך לעבודה". בשלב זה הסיר נתניהו מול המצלמה את העניבה, עמה יצא מהבית בבלפור עשר דקות קודם לכן. 

מתוך עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו
 מתוך עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו

בדבריו התייחס נתניהו לחוק הפיקוח על פעוטונים באמצעות מצלמות, ואמר: "יש שני חוקים שייכנסו לתוקף בספטמבר, של השרה יפעת שאשא-ביטון. החוקים הללו מאפשרים מצלמות ובקרה על פעוטונים. אני מבין את מחאת ההורים, אך לא יכול לקבל את האלימות ואת השריפה של הבית בראש-העין. זה אנרכיה, לא נקבל את זה".

נתניהו השיב לשאלות גולשים ואמר כי הוא לא מוכן לקבל מאהוד ברק הטפות בנוגע למהות הדמוקרטיה בישראל. "הוא רודן שהקים מפלגה לא דמוקרטית, שלא יטיף לנו על קץ הדמוקרטיה", אמר נתניהו. 

"הנה חזר הרודן הקטן", הוסיף נתניהו בהתייחסו לברק. "הוא אמר שיהיה צונאמי מדיני, וישראל בפריחה הגדולה ביותר. עכשיו הוא מדבר על הקריסה של הדמוקרטיה, עוד בלוף! מי רוצה לשנות פה משהו? הוא מדבר על שינוי חוק החסינות - איזה חוק חסינות?". 

נתניהו התייחס בדבריו גם לנושא חוק החסינות ואמר: "לא כללנו שום שינוי בחוקי החסינות עם המפלגות איתן חתמנו הסכמים קואליציוניים. הלכנו להקים איתן ממשלה, אף אחד לא ידע שלא נקים ממשלה, והעובדה היא שלא כללנו את זה. אין צורך בזה, לא צריך את זה, קודם כל כי לא היה כלום, ולכן גם לא יהיה כלום, אבל מעבר לכל דבר אחר - יש חוק קיים, ולא צריך חוקים חדשים. זה הכול בלופים של אהוד ברק שמקשקש על 'קץ הדמוקרטיה' - זה קשקוש ואוויר חם. לא יהיה שום שינוי בחוקי החסינות". 

באשר להכחשתו של נתניהו כי נושא החסינות עלה במשא-ומתן בין הצדדים במהלך הניסיונות להקמת הממשלה לפני חודשיים, נציין כי שר החינוך רפי פרץ, אז חבר כנסת, השיב לשאלת "גלובס" כי הנושא נמצא על הפרק במהלך המשא-ומתן בין הליכוד לבין איחוד מפלגות הימין.

בנוסף, נתניהו נשאל האם נפגש עם ראשי העדה האתיופית, ואמר: "כבר קיימתי פגישות עם ראשי הקהילה, אבל את זה לא יספרו לכם בתקשורת הפייק ניוז". 

השידור מבית הקפה נקטע מספר פעמים, וקשה היה לעקוב אחר כל המלל של ראש הממשלה, אך בין השאר הוא הספיק גם להתייחס לרצונו לבקר באזור הקריות ולפגוש אזרחים, ואף התייחס לעמותות שמאל ופועלן באמצעות מימון אירופי. "פנינו למדינות אירופה שיפסיקו את זה, וחלק מהן נענו לנו", אמר ראש הממשלה, ובהמשך הוא לחץ ידיים להורים עם תינוקות ולאנשים נוספים.