סלקום | בלעדי

פערים אדירים במחצית הראשונה של 2019: חזי בצלאל ממשיך לטלטל את שוק הסלולר

פרטנר ממשיכה לאבד מנויים בקצב גבוה יותר מכל מתחרותיה • במספרים, אקספון גייסה 73 אלף מנויים במחצית הראשונה של 2019, ופרטנר איבדה 60 אלף • גולן טלקום היא אומנם הרשת הזולה ביותר, אך היא סיימה את מחצית השנה עם גיוס שלילי של ניודים

חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: איל יצהר
חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: איל יצהר

ניידות המספרים בסלולר במחצית השנה האחרונה מראה פערים אדירים בין החברות. את הניודים מובילה בגדול We4G מבית אקספון שבבעלות חזי בצלאל עם 73,300 ניודים חיוביים - לעומת פרטנר שמסיימת את המחצית הראשונה של שנת 2019 עם ניוד שלילי של 60 אלף מנויים. הניודים בסלולר מוגדרים כמספר המתניידים מחברה לחברה, ללא מצטרפים חדשים.

במחצית השנה האחרונה ניתן לראות בבירור כיצד We4G הצליחה לגייס הכי הרבה לקוחות חודש אחר חודש (מלבד חודש אחד חריג של הבחירות באפריל שבו סלקום יצאה במבצע חד-פעמי אגרסיבי). במקביל, חודש אחר חודש המשיכה פרטנר לסבול מניוד שלילי, ובסיכום חצי-שנתי אי-אפשר להתעלם מהמספר הגבוה של הנוטשים אצלה. 

במקום השני אחרי We4G ניתן למצוא את רמי לוי סלולר, שתקף במבצעים אגרסיביים במגזר החרדי בעיקר, אך הגיע למספר מאד נמוך של גיוס חיובי - 4,580 מתניידים.

למרבה ההפתעה, פלאפון, שבדרך-כלל שומרת על איזון בגיוסים, מסיימת את מחצית השנה האחרונה עם גיוס שלילי של 10,500 ניודים. סלקום, לעומתה, מסיימת את התקופה עם גיוס שלילי של 200 מנויים בלבד, כלומר מאוזן. 

גולן טלקום, שממשיכה להיות מהחברות הזולות בשוק, סיימה את מחצית השנה עם גיוס שלילי של 4,100 ניודים, והוט מובייל סיימה עם ניוד שלילי של 3,500 ניודים. 019 מובייל, שמעת לעת מצליחה להציג מספרים לא רעים בכלל בניודים, מסיימת את התקופה עם 770 ניודים חיוביים בלבד. 

בחודש יוני 2019 ניתן היה לראות את אותה המגמה ששלטה במחצית השנה האחרונה: We4G הובילה את השוק עם 11,500 ניודים חיוביים, בעוד פרטנר רשמה ניוד שלילי של 6,000 מספרים, סלקום רשמה 3,800 ניודים שליליים, פלאפון עם ניוד שלילי של אלף בלבד, הוט מובייל כנ"ל, וגולן טלקום עם 770 ניודים חיוביים.

המסקנה היא שהשוק הסלולרי ממשיך להקיז דם עם ניודים לטובת השחקנים החדשים, וש-We4G הפכה להיות הקטר שמושך את המחירים למטה, למרות שבאמצע השנה היא העלתה מחירים. עדיין היא נתפסת כחברה הזולה בשוק ומצליחה לגרוף לא מעט מנויים חודש אחר חודש, וזאת למרות כל התחזיות הפסימיות שניבאו שהחברה תיבלם בשלב מוקדם.