גיל שפירא עוזב את פסגות - אייל גורן ינהל לבד את כל 51.5 מיליארד השקלים שבקרנות פסגות

בית ההשקעות הודיע על מיזוגן של פסגות קרנות נאמנות ופסגות קרנות מדדים לחברה אחת, תחת ניהולו של גורן • המהלך משלים את ההפיכה של חברת תעודות הסל של בית ההשקעות לחלק מחברת קרנות סל

אייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות \ צילום: איל יצהר
אייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות \ צילום: איל יצהר

כמעט שלוש שנים לאחר שמונה למנכ"ל חברת ניהול קרנות הנאמנות של בית ההשקעות פסגות, אייל גורן הופך היום למנכ"ל פעילות קרנות הנאמנות ופעילות תעודות הסל של בית ההשקעות, והוא מהווה במסגרת זו האחראי על 51.5 מיליארד שקל בחסכונות לטווח קצר. היום הודיע בית ההשקעות, שבניהול המנכ"ל ברק סורני, על מיזוגה של פסגות קרנות נאמנות ופסגות קרנות מדדים לחברה אחת, תחת ניהולו של גורן. עוד נמסר מפסגות, כי "לאחר השלמת מיזוג החברות הודיע גיל שפירא מנכ"ל קרנות מדדים על בקשתו לסיים את תפקידו".

המהלך שעליו הודיע היום בית ההשקעות משלים את הליך הפיכת חברת תעודות הסל של בית ההשקעות פסגות לחלק מחברת קרנות סל. מהלך דומה קרה גם אצל המתחרים אקסלנס, מיטב דש והראל פיננסים, וזאת כפועל יוצא לרפורמה שהובילה רשות ניירות ערך כבר בסוף 2018, שנקראה תיקון 28. יו"ר חברת הקרנות של פסגות הוא מנכ"ל בית ההשקעות סורני, שנכנס לתפקיד זה בחברת הקרנות לפני תקופה קצרה למדי, במקומה של יו"רית בית ההשקעות הקודמת, מיכל עבאדי בויאנג'ו, שעזבה את בית ההשקעות לאחר כהונה קצרה.

גורן מונה לתפקידו כמנכ"ל פסגות קרנות נאמנות בסוף ספטמבר 2016, הגם שכניסתו הרשמית לתפקיד הייתה בנובמבר אותה שנה. קודם למינוי זה שימש גורן במשך כארבע שנים כסמנכ"ל קשרי יועצים בחברת הקרנות של פסגות. עוד קודם הוא היה מנהל מחלקת "בנק הפועלים" בחברת הקרנות.

שפירא, שעוזב עתה את בית ההשקעות, כיהן כמנכ"ל חברת תעודות הסל של פסגות מאז דצמבר 2012 ועד אוקטובר 2018, ובחודשים האחרונים הוא שימש כמנכ"ל משותף בחברת הקרנות של פסגות. שפירא יעזוב את תפקידו הנוכחי בפסגות כבר בסוף החודש הנוכחי.

בבית ההשקעות ציינו היום, כי "בהמשך לרפורמה של תעודות הסל והפיכתן לקרנות סל הודיע פסגות בשבוע שעבר על מיזוג של שתי הפעילויות: מצד אחד פעילות המדדים, שתאגד בתוכה את קרנות המדדים (קרנות הסל והקרנות המחקות), ומצד שני - הקרנות האקטיביות (קרנות הנאמנות המסורתיות)".

נכון לסוף יוני השנה ניהל בית ההשקעות פסגות קרנות אקטיביות בהיקף של יותר מ-25.9 מיליארד שקל, בעוד שבקרנות הפסיביות, שעוקבות אחר מדדים, נוהלו נכסים בשווי מצרפי של יותר מ-25.5 מיליארד שקל. חברת הקרנות של פסגות היא השנייה בגודלה בשוק, והיא מחזיקה בנתח של כ-15.6% מהשוק.