מאיר שמיר רכש דירה בפרויקט יוקרה ברמת-אביב בכ-10-15 מיליון שקל

ל"גלובס" נודע כי שמיר רכש דירה בפרויקט היוקרה "אביב לימטד אדישן" ברמת-אביב ג' • מדובר במגדל האקסקלוסיבי אותו בונה חברת אביב בפינת הרחובות אבא אחימאיר ובן יוסף

מאיר שמיר / צילום: יוסי כהן
מאיר שמיר / צילום: יוסי כהן

איש העסקים מאיר שמיר, שמוביל לאחרונה השקעות ענק בתחומי האנרגיה והנדל"ן באמצעות חברת מבטח שמיר שבשליטתו רכש דירה בפרויקט היוקרה "אביב לימטד אדישן" ברמת-אביב ג', בסכום מוערך של 10-15 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". מדובר במגדל האקסקלוסיבי אותו בונה חברת אביב שבבעלות דורון אביב ודפנה הרלב, בפינת הרחובות אבא אחימאיר ובן יוסף, על קרקע אותה רכשה החברה לפני כשנתיים וחצי מידי איש העסקים יגאל אהובי עבור כ-250 מיליון שקל. עד תחילת העבודות שכן במקום מרכז מסחרי שכונתי, ותיק וצנוע.

הדירות בפרויקט הנבנה מתאפיינות בסטנדרט גבוה ועיצוב גמיש המותאם לדרישות ולצורכי הרוכשים. המגדל, בתכנונו של האדריכל אבנר ישר, הוא בן 19 קומות ובהן 62 דירות. לצד מרפסות מפוארות ייהנו הדיירים גם מבריכת שחייה, חדר כושר וסאונה. ככל הידוע שמיר, ששריין לעצמו מקום בשכונה כבר לפני כשנתיים, לא יהיה לבד בבניין - ברוכשי הדירות נמצאים שמות מאוד מוכרים נוספים מעולם העסקים. 

פרויקט?Aviv Limited Edition / הדמיה: סטודיו אייקו
 פרויקט?Aviv Limited Edition / הדמיה: סטודיו אייקו

את המגרש, נזכיר, רכש אהובי עצמו בשנת 2007 ב-12 מיליון דולר. עם הרכישה הוא הגיש בקשה לתוכנית שתגדיל את זכויות הבנייה של המרכז המסחרי ל-2,430 מ"ר ותוסיף מעליו בניין מגורים בן 16 קומות ובו 66 דירות. התוכנית הופקדה להתנגדויות הציבור בתחילת 2013, והוגשו לה התנגדויות על-ידי ועד התושבים וגם על-ידי מהנדס עיריית תל-אביב. לאחר התנגדויות תושבי השכונה סוכם בעירייה עם אהובי כי הוא יממן הקמת חניון תת-קרקעי במגרש. היום, לאחר שעבר לידי חברת אביב, נמצא הבניין בשלבי הקמה האמורים להסתיים בעוד כשלוש שנים, ובין היתר הוא אמור לכלול גם את החניון המדובר לרשות הציבור.

הימים האחרונים היו אינטנסיביים למדי עבור מבטח שמיר, עם זכייה של קבוצת MRC בה היא שותפה  (34.5%) במכרז לרכישת תחנת הכוח אלון תבור ב-1.9 מיליארד שקל וכוונתה להגיש הצעה משופרת בניסיון הרכישה של מה שנותר מקבוצת הנדל"ן והתשתיות אפריקה ישראל, במסגרת הסדר חוב, בהשקעה של כמיליארד שקל.

מאיר שמיר נולד בקיבוץ בארות יצחק וגדל בפתח-תקווה. הוא למד בישיבה התיכונית נחלים, ובצבא שירת כנווט בחיל האוויר. את ההון המשמעותי הראשוני שלו עשה בענף הביטוח, באמצעות סוכנות מבטח שמיר שהקים ושאותה יצק לשלד בורסאי בתחילת שנות ה-90. מאז השקיעה מבטח שמיר בשורה ארוכה של חברות בתחומים מגוונים - טכנולוגיה, תקשורת, נדל"ן ומזון - בדרך כלל בהצלחה.

ההשקעה בקונצרן החלב תנובה היייתה המוצלחת ביותר שביצעה מבטח שמיר עד היום. את השליטה בה מכרה במרץ 2015 (לצד השותפה קרן אייפקס) לידי ברייטפוד הסינית. העסקה הניבה למבטח שמיר תמורה של 1.8 מיליארד שקל (לפי שווי חברה של כ-8.6 מיליארד שקל לתנובה) ורווח לפני מס של כ-570 מיליון שקל.  מאז, ולמרות ששמה עלה באופן תדיר לביצוע רכישה גדולה כזו או אחרת, התקשתה מבטח שמיר לאתר השקעת "עוגן" חלופית לתנובה, וכיום היא מתרכזת בהשקעה בהיקפים מצומצמים יותר בחברות תעשייה, טכנולוגיה, תקשורת ונדל"ן.

מחברת אביב נמסר: "אנחנו לא מוסרים את שמות לקוחותינו". מטעם מאיר שמיר סירבו להתייחס לידיעה.