עקפה את ברני: אליזבת וורן גייסה 19 מיליון דולר, דרך האינטרנט

לפי "Politico", אליזבת' וורן, המתמודדת לפריימריז בצד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, הצליחה לגייס את כל תרומותיה לקמפיין באמצעות תרומות מהאונליין בלבד • הישג ההכנסות מהתרומות של וורן שם אותה ביתרון מול המתחרים ברני סנדרס וקמלה האריס, שגייסו סכומים נמוכים משלה

אליזבת' וורן / צילום: Reuters
אליזבת' וורן / צילום: Reuters

אליזבת' וורן, הסנאטורית מסצ'וסטס המתמודדת לפריימריז בצד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, הודיע אמש (ב') כי גייסה 19.1 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, פי שלושה מההכנסות מהרבעון הראשון של השנה, וזאת ללא קיום אירועי של גיוס כספים (Fundraising) בכלל, כך לפי "פוליטיקו".

טקטיקת גיוס התרומות באונליין של וורן, היכתה את כל התחזיות ואף הצליחה לעקוף היקף גיוס התרומות של המתמודדת קמלה האריס, שגייסה 12 מיליון דולר, ואת ברני סנדרס (18.6 מיליון דולר), שגם הוא דוגל בגיוס תרומות מהאונליין בכוונה להימנע מתורמים עם כיסים כבדים.

בעוד שיועצים אסטרטגיים מוושינגטון פקפקו בהחלטה של וורן לא לקיים אירועי גיוס כספים, צוות הקמפיין שלה טען כי דווקא גיוס תרומות קטנות יהיה הכרטיס שלה לזכייה בפריימריז. לטענתם, קיום אירועים כאלה מהווה בזבוז של זמן יקר וכוח אנושי, שיכולים להיות מנותבים להופעות תקשורתיות ולשיחות אישיות עם בוחרים פוטנציאליים. 

ההישג של וורן בגיוס הכספים מתורמים קטנים שם אותה כאמור ביתרון לא רק מול המועמדת קמלה האריס, אלא גם מול ברני סנדרס, שצבר קהל תומכים רחב לאחר שהתמודד מול הילארי קלינטון בפריימריז הדמוקרטי לנשיאות ב-2016 ועדיין גייס סכום נמוך מזה של וורן.

בהודעה לתומכים כתב מנהל הקמפיין של וורן: "בזכותכם, התורמים הקטנים, אנחנו מצליחים לנהל קמפיין שלא תלוי בתורמים עשירים. הקמפיין שלנו מתנהל ללא אירועי גיוס כספים המתנהלים בדלתיים סגורות, ללא דילים מכל סוג שהוא".