המלצה חדשה על מניית פריון: "צפויה לעלות ביותר מ-100%"

בית ההשקעות האמריקאי Lake Street Capital Markets: "המשקיעים מפספסים את הצמיחה בתחום החיפוש ואת הגיוון בהיצע של החברה-הבת בתחום הפרסום Undertone" • במקביל, פריון הודיעה כי החברה הבת אנדרטון תשתף פעולה עם חברת נתוני הצפייה האמריקאית Alphonso, ליצירת קמפיינים ממוקדים מבוססי בינה מלאכותית

שווי השוק של חברת האינטרנט פריון   צריך להיות יותר מכפול מהשווי הנוכחי - כך מעריכים כלכלני בית ההשקעות האמריקאי Lake Street Capital Markets, שהחלו לסקר את המניה. בבית ההשקעות ממליצים על פריון בהמלצת "קנייה" ונוקבים במחיר יעד של 6 דולר, בעוד שהמחיר הנוכחי של המניה, שנסחרת בנאסד"ק ובת"א, הוא כ-2.9 דולר (ומשקף לחברה שווי של 75 מיליון דולר כיום).

פריון, המנוהלת על-ידי דורון גרסטל, מספקת תוכנות ושירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה, ובמקביל היא עוסקת גם בפיתוח והפצה של קמפיינים פרסומיים. האנליסט אריק מרטינוצי מ-Lake Street מעריך שפריון מוערכת בחסר, ומציין שהחברה "תיקנה את המאזן שלה והיא על סף צמיחה". לדבריו, "אנחנו סבורים שמניית פריון מתומחרת לא נכון משום שמשקיעים מסתכלים על העבר כעל תקדים. הדעה הרווחת היא ש-2019 תהיה שנה שלישית ברציפות של ירידה בהכנסות. עם זאת, אנחנו צופים צמיחה בשורה העליונה ב-2020, שתוביל ל'עליית פרופיל' של פריון".

האנליסט מזכיר את שני השינויים המרכזיים בחברה בשנים האחרונות: השינוי בהנהלה, שבמסגרתו גרסטל הצטרף לחברה לפני שנתיים ("כן, הוא מקצץ בעלויות, אבל הוא גם משקיע במוצרים", כותב מרטינוצי); והשינוי במאזן, שכיום המזומנים בו גבוהים מהיקף החוב, בניגוד לעבר.

"מה מפספסים המשקיעים?", שואל האנליסט, ומשיב: את הצמיחה בתחום החיפוש ואת הגיוון בהיצע של החברה הבת בתחום הפרסום Undertone.

מחיר היעד, 6 דולר למניה, הוא מחיר שבו מניית פריון לא נסחרה כשנתיים וחצי (מתואם לאיחוד הון שבוצע במניה). האנליסט גוזר את מחיר היעד תוך שימוש במכפיל EBITDA של 6 ל-2020. המכפיל מהווה דיסקאונט לעומת מכפילי קבוצת ההשוואה, בשל העובדה ש-45% מהכנסות החברה מגיעות ממיקרוסופט (מנוע החיפוש בינג). 

בתוך כך, פריון הודיעה היום על שיתוף פעולה בתחום הפרסום הדיגיטלי: החברה הבת אנדרטון תשתף פעולה עם חברת נתוני הצפייה האמריקאית Alphonso, ליצירת קמפיינים ממוקדים מבוססי בינה מלאכותית במגוון מדיות ומסכים. אלפונסו מנתחת נתוני צפייה של כ-34 מיליון משקי בית בארה"ב. בפריון מעריכים ששיתוף הפעולה יאפשר לאנדרטון להשתמש בנתוני החשיפה בטלוויזיה ברמת הצופה, ולייצר קמפיינים מסונכרנים המותאמים אישית באמצעות שימוש בפורמטים ייחודיים במאות מדיות ואפליקציות.