ביהמ"ש המחוזי ביטל את השעייתו של ברק כהן מעריכת דין

(עדכון) - ביהמ"ש קיבל את בקשת ועדת האתיקה של לשכת עוה"ד להחזיר לפעיל החברתי את הרישיון בעריכת דין, שנשלל ממנו לאחר שהועמד לדין בפרשת "באים לבנקאים" • לאחרונה הסתיים כתב האישום החמור נגד ברק כהן בהסדר טיעון מינורי

ברק כהן / צילום: שלומי יוסף
ברק כהן / צילום: שלומי יוסף

בשורות טובות לפעיל החברתי ברק כהן ואולי גם תפנית בגישה של לשכת עורכי הדין בעידן שאחרי אפי נוה: הלשכה הודיעה היום (ד') כי ועדת האתיקה שלה מבקשת להחזיר לעו"ד כהן את הרישיון בעריכת דין, שנשלל ממנו לאחר שהועמד לדין בפרשת "באים לבנקאים". בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את הבקשה וביטל את השעייתו של כהן מעריכת דין., וכעת כהן רשאי לחזור לייצג. 

"בהודעה ובקשה שהגישה היום ועדת האתיקה המחוזית בתל-אביב לבית המשפט המחוזי בירושלים, התבקש בית המשפט להורות לאלתר על הפסקת השעייתו הזמנית של עו"ד ברק כהן", נמסר מהלשכה. 

בהודעה נכתב כי נוכח התפתחויות שחלו לאחרונה בהליך הפלילי המתנהל בעניינו של עו"ד ברק כהן בבית משפט השלום בתל-אביב, ובמרכזן הרשעתו של כהן במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן שכלל עבירות של פגיעה בפרטיות בלבד, במקום כתב האישום המקורי שייחס לו בין היתר עבירה של סחיטה באיומים - החליטה ועדת האתיקה לנקוט צעד זה.

החלטת ועדת האתיקה התקבלה בישיבתה שלשום (ב'), למרות החלטת בית המשפט המחוזי שהעמיד את תקופת השעייתו של עו"ד כהן על 18 חודשים.

יו"ר ועדת האתיקה של הלשכה, עו"ד מנחם מושקוביץ, מסר: "ועדות האתיקה פועלת בהלימה למציאות העדכנית. לכשהאישומים מול עו"ד ברק כהן בוטלו במסגרת הסדר הטיעון, איני רואה סיבה שלא להשיב לו את רישיונו, וכך פעלה ועדת האתיקה".

עו"ד שמעון כץ, יו"ר ועדת האתיקה המחוזית, אשר בה התקבלה ההחלטה, בתגובה לדברים: "אני מודה לחברי, עו"ד מנחם מושקוביץ, על הפרגון והתמיכה בהחלטה, שקיבלה ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב, בראשותי. חשוב להבהיר, כי בניגוד לנטען, הוועדה אינה סבורה שעבירה של פגיעה בפרטיות היא "מינורית" או "קלה". אלא שבהתחשב בפרק הזמן, שבמהלכו עו"ד כהן כבר היה נתון בהשעיה, סברה הוועדה, כי יהיה זה נכון להסתפק בכך".