YL Ventures גייסה קרן רביעית בהיקף של 120 מיליון דולר

הקרן, שמתמחה בתחום הסייבר ומשקיע בסבבי סיד, מתכננת להשקיע בעשר חברות; בסך הכל מנהלת הקרן 260 מיליון דולר • הקרן קידמה את ג'ון ברנן לשות

יואב לייטרסדורף / צילום: איל יצהר, גלובס
יואב לייטרסדורף / צילום: איל יצהר, גלובס

קרן ההון סיכון YL Ventures, שמשקיעה בסטארט-אפים ישראלים בשלבים מוקדמים, הודיעה על גיוס קרן רביעית, בהיקף של 120 מיליון דולר, שתתמקד רק בתחום הסייבר. בסך הכל מגייסת הקרן סכום של 260 מיליון דולר. הקרן הוקמה ב-2007 על ידי יואב לייטרסדורף, שיושב בעמק הסיליקון ביחד עם ג'ון ברנן, שהתמנה לאחרונה לשותף. שותף נוסף, עופר שרייבר, יושב בישראל. מייסד נוסף של הקרן הוא ג'ון קוויגלי האמריקאי שעדיין מעורב בקרן אבל הוא לא בתפקיד ניהולי מוגדר.

ב-YL ציינו כי הקרן צפויה להשקיע בעשר חברות בסך הכל, בקצב של 3-2 חברות בשנה. הקרן מובילה סבבי סיד של מיליוני דולרים וממשיכה להשקיע בסבבי ההמשך של חברות הפורטפוליו שלה. עיקר ההשקעות של הקרן הן בתחום הסייבר, אך בקרנות הקודמות השקיעה גם בתחומים כמו טכנולוגיות רכב ותוכנה לארגונים. הקרן השלישית של YL גויסה ב-2017 והייתה בהיקף של 75 מיליון דולר.

עד היום, השקיעה YL Ventures ב-16 חברות, מתוכן שמונה נרכשו בהצלחה. מכך עולה שהקרן משאירה סכומי כסף גדולים להשקעות המשך. בין האקזיטים הבולטים של הקרן: Twistlock אשר נרכשה על ידי פאלו אלטו נטוורקס (תמורת מעל 400 מיליון דולר), Hexadite אשר נרכשה על ידי מיקרוסופט (100 מיליון דולר), Blazemeter אשר נרכשה על ידי CA (100 מיליון דולר) ו- FireLayers אשר נרכשה על ידי Proofpoint (55 מיליון דולר). ב-YL מספרים כי בנו לעצמם רשת של יועצים המורכבת ביותר מ-50 אנשי סייבר בכירים בחברות גלובליות מובילות, בהן וולמארט, נטפליקס, נייק, Akamai, ספוטיפיי וכו'.