הדאו שבר שיא; אמזון מעל 2,000 דולר וחצתה שווי של טריליון ד'; טראמפ מאיים לקלקל החגיגה

טראמפ על ההתחייבות של סין לרכוש מוצרי חקלאות אמריקאים: "אכזבו אותנו" • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו בשבוע החולף ב-13 אלף דרישות • אופ"ק הוריד את תחזית הביקוש העולמית לנפט לשנת 2020 ב-1.3 מיליון חביות לעומת 2019 • יו"ר הפד פאואל יוצא נגד הליברה ומנחית מהלומה על שוק הקריפטו

חוגגים עליות ב-NYSE  / צילום: רויטרס
חוגגים עליות ב-NYSE / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט, כשהדאו עקף לראשונה את הרמה של 27,000 נקודות, ה-S&P עלה ב-0.23%, והנאסד"ק ננעל בירידה קלה של 0.08%.

19:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת, כשבורסות לונדון, פריס וגרמניה ננעלו בירידות של עד 0.3%, בורסת איטליה ננעלה בעליות של 0.5%.

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות בשעה זו. הדאו-ג'ונס  רושם עליות של 0.7%, ה-S&P 500  והנאסד"ק  עולים בכ-0.2%.

17:55

הנשיא טראמפ העלה את מפלס הלחץ של המשקיעים כאשר אמר כי סין מאכזבת את ארה"ב בכך שהיא לא רוכשת מוצרי חקלאות אמריקאים בהתאם לכמות שהתחייבה סין בפסגת ה-G20.

המדדים שנסחרו בעליות בפתיחה ברמת שיא כל הזמנים, נסוגו במעט.

שוק הקריפטו נסחר תחת לחץ לאחר שיו"ר הפד ג'רום פאואל, קרא להפסיק את פעילות המטבע הדיגיטלי של פייסבוק, הליברה.

16:35

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה וברמת שיא כל הזמנים, בהמשך לנעילה החיובית אתמול. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.5% ועוקף לראשונה את הרמה של 27,000 נקודות, הנאסד"ק מטפס ב-0.15%.

מניית אמזון  נסחרת מעל לרמה של 2,000 דולרים ליחידה, ובכך החברה נסחרת בשווי של יותר מטריליון דולר - לראשונה מזה 10 חודשים. למעשה, זו הפעם השנייה שאמזון חוצה את השווי שוק האסטרונומי של טריליון דולר לחברה, שנסחרת כעת לפי השווי השני בגובהו בעולם, אחרי חברת המחשוב מיקרוסופט .

15:50

דלתא איירליינס עולה בטרום מסחר לאחר פרסום הדוחות. חברת התעופה רשמה רווח של 2.35 דולרים למניה, מעל לתחזיות השוק שצפו רווח של 2.28 דולרים למניה. החברה דיווחה על הכנסות שיא של 12.5 מיליארד דולר לרבעון השני.

אמזון חשפה תכנית לאימון מחדש של שליש מכוח העבודה שלה עד 2025 על מנת לעזור להם למצוא עבודות מתקדמות יותר או עבודות חדשות. המניה של אמזון נסחרת כיום מעל לרמה של 2,000 דולרים. 

בנק אוף אמריקה העלה את מחיר היעד למניית סנאפצ'ט מ-12 דולרים ל-17 דולרים למניה. מניית סנאפצ'ט עולה 2.8% על רקע המלצה חיובית.

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו בשבוע החולף ב-13 אלף דרישות, והסתכמו ב-209 אלף.

בנוסף פורסמו נתוני האינפלציה בארה"ב, ולפיהם מדד יוני עלה ב-0.1%, בהתאם לתחזיות, ובשיעור שנתי של 1.6%.

מדד מחירי הבתים החדשים לחודש מאי ירד ב-0.1%, בניגוד לתחזיות המוקדמות של הכלכלנים בשוק שצפוי עלייה של 0.1%.

15:00

בכירים בבנק המרכזי של אירופה אותתו בישיבתם האחרונה בחודש יוני כי הבנק המרכזי ישקול להזרים תמריצים נוספים לכלכלת גוש האירו בקרוב, על רקע נתוני אינפלציה חלשים וחוסר הוודאות הגלובלית, כך לפי פרוטוקול מהישיבה האחרונה שפורסם היום. בין התמריצים אותם שוקל הבנק, זה הזרמה של 2.92 טריליון אירו ברכישות אג"ח. 

בנקים מרכזיים בכולם הסיתו את הפוקוס לאחרונה להורדות ריבית על רקע המתיחות המסחרים שבין ארה"ב לסין, וגם לצד האיומים על מכסים על אירופה מצד הנשיא האמריקאי. יו"ר הפד פאואל אמר אמש בעדות בפני הסנאט כי הבנק המרכזי עשוי להוריד את הריבית כבר בהודעה הקרובה, זו שבחודש יולי הנוכחי.

ארגון אופ"ק הוריד את תחזית הביקוש העולמית לנפט לשנת 2020 ב-1.3 מיליון חביות לעומת 2019. כעת צופה הארגון ביקוש של 29.3 מיליון חביות לנפט ביום. הנפט מטפס ב-0.4% למה של 60.4 דולר לחבית. 

החוזים העתידיים על הזהב יורדים ב-0.2% ל-1,422 דולר לאונקייה.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בשעה זו בעד 0.4%.

שער הביטקוין צנח ביממה האחרונה ב-11%, ונכון לשעה 14:50 נסחר סביב רמה של 11,600 דולר. הירידה הניכרת בשער הביטקוין (BTC) התחילה כבר אתמול בלילה (שעון ישראל), בזמן שיו"ר הפד, ג'רום פאואל, התייחס בעדותו בפני הקונגרס לפרויקט המטבע הדיגיטלי של פייסבוק וקרא לעצור אותו עד שיטופלו "החששות הכבדים" הנוגעים לו, לדבריו.

מנגד, הנפקת המטבע הדיגיטלי של חברת הבלוקצ'יין האמריקאית Blockstack, היוצאת לדרך היום תחת פיקוח ה-SEC, כפי שדיווח "וול סטריט ג'ורנל", היא אבן דרך משמעותית עבור גיוסי ההון בשוק המטבעות הדיגיטליים.

13:15

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים, בעקבות דבר פאואל אמש על הורדה אפשרית בריבית מצד הפד כבר בפגישה הקרובה. 

מדד סטוקס אירופה 600  רשם עליות של 0.3%, בהובלת מגזר הנפט והגז שהתחזק ב-1.2%, בעוד שמגזרי המכוניות והכימיקלים הם היחידים שנסחרים בירידות.

דוח היציבות הפיננסית של בנק אוף אינגלנד שפורסם היום מראה שלבנקים הבריטיים יש די הון להתמודד עם הסכנות המשולבות של ברקזיט ללא הסכמים, ושל מלחמת סחר עולמית. עם זאת הדוח מזהיר, כי ירידה בהשקעות זרות בחלק מהנכסים בבריטניה בעקבות הברקזיט מעמידה את הכלכלה בסכנה. 

10:10

שוקי אירופה נפתחו הבוקר (ה') בירידות שערים קלות, הדאקס  מאבד 0.5% מערכו, הפוטסי  והקאק  מאוזנים יחסית והמדד הכלל אירופי סטוקס 600  יורד 0.2%.

המסחר באסיה ננעל בעליות שערים כאשר מדד הניקיי עלה 0.5% ומדד שנחאי הוסיף 0.1%. ההנג סנג בהונג קונג ממשיך להיסחר בעליות של 0.8% בשעה זו.

07:00

עליות נרשמות היום (ה') בבורסות בסין, ובעקבותיהן גם בשוקי אסיה האחרים, לאחר שיו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, אותת אמש כי הבנק המרכזי האמריקאי עשוי לקצץ בקרוב את שיעורי הריבית. 

מדד שנחאי   הוסיף במסחר המוקדם 0.8%, ואילו המדדים בבורסת שנזן עלו ב-1%. מדד הנג סנג  בהונג קונג עלה ב-1.2%. עליות נרשמות גם במדד ניקיי 225  בטוקיו, וכן במדד Topix. מניית יצרנית קונסולות המשחק נינטנדו זינקה ביותר מ-3.5%, יום לאחר שהחברה הודיעה על גרסה זולה יותר של ה-Switch שלה. 

בקוריאה הדרומית הוסיף מדד קוספי  יותר מ-1%, בעוד שבמדד S&P/ASX 200  באוסטרליה נרשמו גם כן עליות. 

היחסים בין טוקיו לסיאול עדיין צוננים, וביפן אומרים כי הם יהדקו את ההגבלות על יצוא של שלושה חומרים המשמשים בצגים ובשבבים של הסמארטפונים, בעקבות ריב עם סיאול על כך שקוריאנים אולצו לעבוד בחברות יפניות במהלך מלחמת העולם השנייה.

מניות החברות שעלולות להיות מושפעות מהצמצומים הללו ביצוא, כגון סמסונג אלקטרוניקס ו-SK Hynix, עלו הבוקר ב-2%. 

המדדים בוול סטריט נגעו אתמול ברמות שיא, לאחר העדות של פאואל בקונגרס שבה מסר כי ההשקעות העסקיות בארה"ב האטו בצורה "ניכרת" לאחרונה, תוך שנמשכות האי-ודאויות סביב התחזית הכלכלית.