נתניהו נגד ליברמן: הקרב על קולות העולים מבריה"מ מתחמם

באירוע חנוכת מאות יחידות דיור ייעודיות לעולים וניצולי שואה, אמר ראש הממשלה כי "במשך שנים רבות הייתה מדיניות של הרבה דיבורים ואפס מעשים. שינינו את זה" • ליברמן אמר בתגובה: "אנחנו עדים לעוד פרק בסדרה 'עלי ביבי', כל מקבצי הדיור הוקמו ביוזמת ישראל ביתנו"

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן / צילום: רוני שיצר
בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן / צילום: רוני שיצר

הקרב על קולם של העולים מברית המועצות מתחמם, כאשר הליכוד מכוון לצמצם את כוחו של אביגדור ליברמן, אשר כל מנדט שלו נגרע בעצם מגוש הימין.

היום (ה') באירוע חנוכת מאות יחידות דיור ייעודיות לעולים ולניצולי שואה באשקלון עקץ ראש הממשלה בנימין נתניהו את ישראל ביתנו ששריה כיהנו במשרד הקליטה שנים רבות: "במשך שנים, ביחס לעולים מברית המועצות, הייתה מדיניות של הרבה דיבורים ואפס מעשים. שינינו את זה. מה שאתם רואים זו מהפכה בדיור הציבורי - זה אלפי יחידות דיור, הרוב המכריע של מי שיאכלס את זה אלה עולים חדשים. יהיו כמובן גם ניצולי שואה. במקום לדבר על הפתרונות - הבאנו את הפתרונות. אנחנו עושים ונעשה עוד הרבה יותר למען העולים".

הוא הוסיף כי הוא מטפל בבעיית הפנסיות של העולים מהארצות דוברות הרוסית וכי בין השאר שוחח על כך עם נשיא רוסיה פוטין והחליט להקדיש לכך תקציב נכבד. לטענתו, התקציב כבר היה מוכן אבל בגלל הבחירות וההוצאות הכבדות לא ניתן היה ליישם את הפתרון.

ליברמן, שפתרון הפנסיות היה אחת מהדרישות שהציב במו"מ הקואליציוני, הגיב בעוקצנות משלו: "אנחנו עדים לעוד פרק בסדרה 'עלי ביבי'. מעניין שלאחר עשר שנים ברצף כראש הממשלה, נזכר נתניהו בעולי חבר העמים דווקא חודשיים וחצי לפני הבחירות. כל מקבצי הדיור וההוסטלים שנבנו בעשור האחרון, או נמצאים בשלבי בנייה, כולל זה שנתניהו ביקר בו היום, הוקמו ביוזמת ישראל ביתנו".

לדברי ליברמן, "גם במהלך המשא ומתן הקואליציוני האחרון, רק לפני כחודשיים, נציגי הליכוד לא העלו שום דרישה לפנסיות ודיור לעולים. להיפך, נציגי הליכוד ניסו ללחוץ על ישראל ביתנו לוותר על הפנסיות והכנסת מינימום לגמלאים החיים אך ורק מהבטחת הכנסה, וכברירת מחדל ביקשו לפרוס לשלוש פעימות. דרישה שנדחתה על ידינו על הסף. איך אמר יצחק שמיר: 'הים אותו ים, הערבים אותם ערבים' ונתניהו הוא אותו נתניהו. אין חדש תחת השמש".

בכיר בקמפיין הליכוד אמר ל"גלובס" כי המונופול שהיה לליברמן על העולים דוברי הרוסית הסתיים, והליכוד יכוון את הקמפיין שלו אל עולים אלה, שלרובם כבוד והערכה ליחסים המיוחדים של נתניהו עם פוטין.

ליברמן מצידו תוקף את נתניהו בכל הקשור למה שקורה מול חמאס ברצועת עזה, ומציג את נתניהו כרופס ונכנע לאיומי ירי הרקטות שלחמאס, ובמקום לתקוף, הוא משחד את ראשי הארגון שישמרו על שקט בתקופת הבחירות.