שלב נוסף בפיתוח יוצא לדרך: אסדת לוויתן בדרכה לישראל

בסך הכל יושטו לישראל בשבועות הקרובים חמישה חלקים שמהם מורכב המבנה העליון של אסדת ההפקה שרגליה כבר הוצבו באתר המיועד בחודש ינואר • צי של אוניות צפוי להגיע לאזור לקראת חודש ספטמבר על-מנת לבצע את עבודת ההרכבה של האסדה

החלק הראשון מתוך חמשת חלקי המבנה העליון של האסדה שתשמש להפקת הגז מלוויתן יצא מטקסס בדרכו לישראל. החלק יגרר על-גבי דוברה דרך האוקיינוס האטלנטי ומשם לים התיכון דרך מיצרי גיברלטר. בסך הכל יושטו לישראל בשבועות הקרובים חמישה חלקים שמהם מורכב המבנה העליון של אסדת ההפקה שרגליה כבר הוצבו באתר המיועד בחודש ינואר. מיקומו של האתר, כ-10 קילומטרים מערבית לחוף חדרה בעומק ים של 86 מטרים עורר מחלוקת ציבורית רבה, אך דרישת תושבי האזור להזיז את האסדה ללב ים, לא נענתה.

צי של אוניות צפוי להגיע לאזור לקראת חודש ספטמבר על-מנת לבצע את עבודת ההרכבה של האסדה.

המבנה התפעולי של האסדה (Topsides) מורכב מחמש יחידות תפעוליות שונות, הכוללות את מתקני התהליך לטפול בגז של האסדה, מגורי צוות העובדים, מרחבי עבודה, מנחת מסוקים וכן לפיד שיופעל רק בעת הצורך, המהווה חלק ממערכת הבטיחות והפחתת הפליטות לאוויר מהאסדה, וממוקם בקצה הזרוע (BOOM).

עבודת ההנפה וההרכבה של יחידות התפעול על יסודות האסדה יבוצעו על ידי העגורן הימי הגדול בעולם. התהליך כולו יארך כארבעה שבועות ובסופו יעזוב העגורן את האיזור. במקביל תמשך עבודתן של מספר ספינות שנדרשות להמשך העבודות ההתקנה עד לתחילת ההזרמה המסחרית. בתקופת עבודות ההקמה האזור יהיה סגור לתעבורה ימית מסיבות בטיחותיות.

גובהה של האסדה מעל פני הים ועד למפלס העליון 47 מטרים. זרוע האסדה (BOOM), שהיא חלק ממערך הבטיחות של האסדה, מגיעה לגובה של 130 מטרים מעל פני הים.אורכם של סיפוני האסדה 102 מטרים ורוחבם 80 מטרים. משקלם 38 אלף טון.

מאגר לוויתן הממוקם כ-125 קילומטרים מערבית לחיפה, ובו 626 BCM גז טבעי (recoverable), התגלה בדצמבר 2010, ונחשב למאגר הגז הטבעי הגדול ביותר שנתגלה במים עמוקים בעשור הקודם.

הגז הטבעי מהמאגר יועבר באמצעות שני צינורות תת-ימיים באורך של כ-120 ק"מ ישירות לאסדת לוויתן (פלטפורמה). הטיפול בגז ייעשה כולו בים, והגז המטופל וקונדנסט מיוצב יוזרמו מהאסדה, באמצעות צינור כניסה צפוני שיחובר למערכת הולכת הגז הארצית של נתג"ז (נתיבי גז לישראל). ההשקעה הכספית בפרויקט מוערכת ב-3.75 מיליארד דולר והיא ממומנת על על-ידי שותפות לוויתן הכוללת את חברת נובל אנרג'י האמריקנית המפעילה את המאגר (39.66%), קבוצת דלק (45.33%) ושותפות רציו ים (15%).