ח"כ ישראל ביתנו לשעבר רוברט אילטוב עבר למפלגת הליכוד

אילטוב ישמש בליכוד כיועץ קמפיין הבחירות במגזר דובי הרוסית • ישראל ביתנו: "בסה"כ אנו עדים כאן לעוד ניסיון פתטי של נתניהו להקים מדינת הלכה, הפעם בתמיכת יוצאי ברית המועצות"

רוברט אילטוב  / צילום: רפי קוץ, גלובס
רוברט אילטוב / צילום: רפי קוץ, גלובס

רוברט אילטוב, שהיה חבר כנסת של מפלגת ישראל ביתנו, עבר לליכוד וישמש עבור המפלגה יועץ קמפיין הבחירות במגזר דוברי הרוסית. אילטוב שימש חבר כנסת בשלוש כנסות ובין השאר היה יושב ראש ועד הכלכלה ויו"ר הסיעה. הוא נחשב איש אמונו של היו"ר אביגדור ליברמן וזו הייתה הפתעה כשליברמן הוציא אותו מהרשימה לכנסת הנוכחית. הליכוד פועל לגייס עוד בכירים לשעבר מישראל ביתנו ובין השאר הועלה שמה של שרת הקליטה לשעבר סופה לנדבר.

תגובת ישראל ביתנו למהלך: "מחר בשעה 1500 צפוי נתניהו לפתוח 'יריד תעסוקה' ברחוב בלפור לשם הוזמנו פליטי מפלגת ישראל ביתנו. זה שלראש הממשלה, לשר הביטחון ולשר הבריאות יש זמן בין איומי איראן, חמאס וחיזבאללה, להקדיש מזמנו גם ל'איומי' ישראל ביתנו, מצביע על לחץ במטה הבחירות של הליכוד. נתניהו מחזר אחרי אנשי ישראל ביתנו בהווה ובעבר רק מתוך ידיעה ברורה שישראל ביתנו היא הגורם היחיד הנהנה מאמון ומתמיכה רחבה ב'רחוב הרוסי'.

רק לפני חודש הוא מינה את אריאל בולשטיין לייעץ לו בנושא העולים מברית המועצות לשעבר, ועכשיו הוא ממנה את רוברט אילטוב ליועץ נוסף כתגבור. אבל אפילו אם בליכוד ימנו עוד ארבעה יועצים למגזר, אנשים לא ישכחו את כל הבטחותיו של נתניהו משנת 2011 ומשנת 2015 לעולים בנושא הדיור והפנסיה, שלא מולאו. בסה"כ אנו עדים כאן לעוד ניסיון פתטי של נתניהו להקים מדינת הלכה, הפעם בתמיכת יוצאי ברית המועצות".